help ik kan geen keuze maken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

help ik kan geen keuze maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:42

hoi allemaal,

ik was van plan om een mini shetje (merrie veulen)te kopen,
maar nu zag ik een welsh a merrietje te koop staan.

ik ben nu erg aan het twijfelen en weet ik niet welke keuze ik moet maken.

het mini shetje ken ik al,is nog erg schuw maar als je lang genoeg in t land zit komt ze wel even kroelen ze is nu 2.5 maanden en kan met een maand of 5 komen.ik zou haar dan later inspannen voor een karretje.

het welshje is van april 2003 en kan al weg.verder weet ik nog niet veel van haar,maar ben van plan als het kan om morgen te gaan kijken.ze is goed opgevoed zoals de eigenaar zei.....

wat ben ik er mee van plan...
later als ze er aan toe zijn inspannen voor een karretje.
maar ik heb ook nog 2 kinderen van 3.5 en 5 jaar die het ook erg leuk vinden om te rijden en die hebben nu ook een verzorg shetland pony waar ze op rijden.tegen de tijd dat het kan is het mini shetje te klein voor ze om op te kunnen rijden.en dat kunnen ze nog wel een paar jaartjes op t welshje.

ik had dus al afgesproken dat ik over een paar maandjes het mini shetje zou willen kopen van die man.
en ik moet uitzoeken of ik meer moet betalen aan stalgeld voor een welsh a als voor een shetje.

zijn welshjes net zo hard als shetjes?
ze gaan namelijk in maart dag en nacht naar buiten op het land tot november en hebben geen schuilstal.ik weet ook uit ervaring dat shetjes dit goed kunnen hebben,maar ik weet niet hoe dit zit met een welshspony.

hoe is een welsh kwa karakter over t algemeen?ik weet dat shetjes nogal eigenwijs zijn,maar ja daar heb je ook weer uitzonderingen.

stel mijn stalgeld blijf t zefde en zo n welshje kan er goed tegen om die tijd op het land te staan,bij shetjes en welsh/shetjes.

wat zouden jullie doen?help.....
ik ga eerst overleggen hoe het zit met stalgeld,maar er staat bij de shetjes ook een pony die zeker 1.20 is en die betaald ook het zelfde als ik t goed heb.

als ik ben wezen kijken zet ik het gelijk neer!


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 19:23

maar weet jij toevallig ook of ze net zo goed tegen weer en wind kunnen als shetjes?

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 07:55

ik heb een mail van haar terug gehad en ze komt als het goed is mij vandaag ophalen,om te gaan kijken .ik ben erg benieuwd....ik laat het jullie gelijk weten hoe ze is als ik terug ben.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 14:49

hoi hoi

nou ik ben wezen kijken en ben helemaal verliefd!!!!
ze heet spirit(wat een toeval met mijn avatar)en ze lijkt ook echt op spirit!
wat een mooi schatje zeg!

ze was heel rustig en snuffelde mijn zoontje helemaal af,zonder ook maar proberen te happen of iets.

ze heeft ons ook de vader laten zien en dat was duffels pentium ook een erg mooie hengst.moeders vader is revel paul jones,helaas weet ik niet hoe hij er uit ziet.maar dat moet ook een hele mooie hengst zijn.

verder leek ze helemaal gezond en mocht haar voetje optillen en naar haar gebitje kijken.

ze krijgt papieren en er is gisteren iemand van het stamboek wezen kijken om alles op te nemen voor het papier.

ze verkoopt haar voor 150 euro alleen moet ze met een half jaar nog een enting hebben en nog bekapt worden.ze kan regelen dat iemand haar kan komen brengen.

super echt ik ben helemaal weg van haar OK dan!

nu maar hopen dat mijn stalgeld niet omhoog gaat omdat ze iets groter is dan een shetje,of inidergeval niet te veel omhoog gaat.

als dat goed komt dan komt ze per 1 oktober naar ons toe.

alleen dan moet ik die man vertellen dat ik die mini shet niet neem Verdrietig hoe moet ik dat nu vertellen dan Verward

ik ga morgen vragen aan mijn stalbaas hoe het met het geld zit en dan zal ik het hopelijk goede nieuws hier neer zetten!

groetjes marlies

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 15:31

yes yes yes!!!!!!

het stal geld blijft het zelfde,ze komt 5 oktober naar ons toe!!!

ik ben zo blij!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 16:39

nou ik ken die man een beetje en ik kom er om de dag kijken naar t veulen,dus t ligt denk iets moeilijker dan door omstandigheden.anders had ik het wel zo gezegt denk ik....moet nu even iets anders verzinnen of zeggen waar t op staat,maar ik wil geen ruzie met hem,en kan beter de waarheid vertellen.ik kan toch niet liegen!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26, Wieke en 50 bezoekers