Wat doe ik met oude versleten bitten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:48

Ik heb nog steeds een rubbere D-trens liggen die kapot gebeten is en een happy-mouth bit die ik ook niet meer kan gebruiken.
Ik vindt het zo raar om ze zo in de container te gooien.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:53

wees creatief, hang het op in je kamer aan een ketting en die ketting hang je om je nachtlampje bv.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:56

hihi, Volgens mij kan ik er ook wel een kind blij mee maken!
Maar als ik dat rubber er nou eens af zou halen he? dan hou ik denk een heel scherp bit over Haha!
Naahh niet zo'n goed idee.
Dan vindt ik het blijmaken van een kind en het ophangen nog het leuks! *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:11

maar je zegt dat de ene kapot gebeten is en de andere ook niks meer mee kan, of kan jij er niks meer mee? anders moet je idd rondvragen wie er misschien een bit wil, of je verft het bitje en hangt het dan op, jaja wat een inspiratie haha!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 20:19

Nou die happy-mouth bitjes, (die ik eigelijk iedereen afraad) is van kunstof en je paard hoeft er maar 1 keer flink op te bijten en je kan hem weggooien omdat er dan scherpe randjes op komen!
Sommige mensen zeggen dan: dan zit ie verkeerd in de mond en moet je hem strakker of lossen leggen, maar ik heb alles geprobeert en ze kreeg hem altijd tussen de kiezen!
Ik heb zelfs een keer een dubbel gebroken watertrens van mijn vriendin geleend, doe moest ik er snel weer uitdoen, want die maakte ze ook al bijna kapot!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:23

dan ook zielig als je een kind met zon probleembit opzadeld Extreme duivel ofnee de pony. neem maar mijn tips Haha! misschien kan je ook wel met een dun penseeltje en watervaste verf of watervaste stift er margot op schrijven en dan aan die ketting ophangen.

_________________
expensive, ik hou van jouw, en weet je wie nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-09-24 20:24 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-09-24 20:25 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 20:26

nee, niet om te gebruiken, maar sommige kinderen doen er een moord voor om al een hoefijzertje te hebben! Stel je dan voor dat je een bit kan krijgen!!
Mijn vriendin heeft een keer een heel oud zadeltje gegeven aan 2 kinderen gegeven.
Nou dat wou ik op die leeftijd ook wel hoor, gewoon het hebben ervan is heel leuk!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:28

ooh dat had ik ook, heb thuis een ponyhoefijzertje en een wintec dressuur zadel. maar voorjezelf is toch ook leuk. of je doet eentje voor jouw en andere voor een kind

_________________
expensive, ik hou van jouw, en weet je wie nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-09-24 20:29 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 20:31

Naahh, ik vindt het eigelijk niet zo bijzonder meer, en ik kan geen zware dingen in mijn kamer ophangen want ik slaap in een dakkapel en het zijn dus gipsplaten Haha!
Moet al heel voorzichtig met de deur doen, anders vallen mijn foto's naar beneden!! *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:33

oke Lips are sealed maar jij vroeg om tips, en leg em anders gewoon op je buro Haha!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 20:39

Nou ik vroeg me eigelijk af wat andere mensen doen met hun versleten bitten, vandaar dit bericht, maar ik zie al dat er maar weinig mensen zijn met dit 'probleem'.
Waarschijnlijk zijn er ook weinig mensen die een rubbere D-trens of een happy-mouth bit gebruiken, want toe ik er mee kwam verklaarde ze me voor gek!
Een rubber bit schijnt blaren te maken in de mond. Verward En na het gebruiken van een happy-mouth bit weet ik ook wel beter!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:49

Ik heb ook een rubberen bit, deze:
[img]../upload/313/rubberen_bit2.jpg[/img]
Er zijn ook wat 'kapjes' in omdat maya er de eerste keer op gebeten heeft (het zat veel te laag, maar voor we het ingesteld habben was het al te laat) en ik gebruik het eigenlijk nog altijd Lips are sealed . Nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb ook een paar bitten waar ik niets mee doe, maar die liggen gewoon te 'verrotten' in de zadelkamer. Ik heb nog zo'n oude mooie stang met kinketting die ik bij mijn tuig kreeg. Een prachtstuk, maar ik men nu eenmaal gewoon met een trensje Knipoog .

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 11:51

Please, geef het niet zomaar mee aan een kind... vroeg of laat beland dat bit weer in de mond van een onschuldige verzorgpony, weet dat kind veel wat voor schade het ermee kan aanrichten (pijnlijk bit, pony overstuur.. kind eraf gevallen). Wil je het wel weggeven, maak het dan gebruiks-onklaar. Flauw misschien, maar dat is de enige manier waarop je zeker weet dat het echt niet weer gebruikt gaat worden.

Quiryle

Berichten: 60
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Nevele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:12

Als je het soms echt niet meer hoeft, ik verzamel oude bitten Lips are sealed *LOL*

....

Laat eens iets weten

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:23

ik gooi ze dus altijd gewoon in de container Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:42

Kun je er niet zo'n latex bandage omheen draaien? gebruiken ze toch wel ns voor stangbitten van tuigers? Dan heb je iig nog iets aan je bitje...

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 20:44

ik ook Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:23

Alice schreef:
Nou die happy-mouth bitjes, (die ik eigelijk iedereen afraad) is van kunstof en je paard hoeft er maar 1 keer flink op te bijten en je kan hem weggooien omdat er dan scherpe randjes op komen!
Sommige mensen zeggen dan: dan zit ie verkeerd in de mond en moet je hem strakker of lossen leggen, maar ik heb alles geprobeert en ze kreeg hem altijd tussen de kiezen!
Ik heb zelfs een keer een dubbel gebroken watertrens van mijn vriendin geleend, doe moest ik er snel weer uitdoen, want die maakte ze ook al bijna kapot!!




Mag ik vragen waarom je een happy mouth bitje afraad.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:25

Aan Sjuimpje geven, misschien dat zij er wat aan heeft voor de verzameling Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:28

happy mouth bitten staan daarom bekend hoor ik heb er ook helaas ervaring mee. nieuw gekocht, 1 keer mee gereden aan het einde van de rit lag de mond van het paard al open ze had er een scherpe rand in geknaagd...
mijn tante kan er zo'n 4/ 5 keer mee rijden vorodat ze scherp worden.
iid het beste kun je ze weggooien.
voor je het weet hangt iemand 'm wel in de mond van een paard omdat ze vinden dat het nogwel kan

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 22:10

nou ik heb ook ervaring met deze bitten en heb geen last van dat ze snel kapot gaan,

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 01:05

Billy schreef:
Aan Sjuimpje geven, misschien dat zij er wat aan heeft voor de verzameling Haha!
Haha! Bloos Haha!
Toch nog iemand die aan me gedacht heeft!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 14:39

Jemig, hoe oud is dit topic inmiddels wel niet?

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 16:44

Ik rij ook met een happy mouth bit (met appelsmaak) en dit is het enige bit waar Rihjoka lekker op loopt. Ik rij er iedere dag mee en ik heb nergens last van. Ik vind het een geweldig bit.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:21

Dees schreef:
Jemig, hoe oud is dit topic inmiddels wel niet?

heel oud,heel oud!!!