Strandrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:04

Mijn vriendin en ik willen morgen (zondag 7 sept) een strandrit gaan maken, gewoon overdag. Heeft iemand een idee of dat überhaubt al kan en waar je het beste de duinen over kan gaan. Ik had zelf het idee om in Julianadorp te gaan, dat is voor ons het dichtste bij. We moeten uit Friesland komen en dus zoeken we een plekkie in de kop van Noord-Holland. Iemand tips????

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:28

ik dacht aan Noordwijk maar dat is wel een beetje heel ver weg als je helemaal vanuit Friesland moet komen!!! als jullie gaan alvast heel veel plezier!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:36

Ja dat wordt wel iets te ver ben ik bang.
Maar weet iemand of het al mag, overdag het strand op, bedoel ik? Of ben je nu nog aan bepaalde tijden gebonden? En mag het in Julianadorp??? Ik weet dat als we een "gewoon" dagje strand doen, we er altijd parkeren bij die grote parkeerplaats vlakbij een camping. Ik weet alleen niet zeker of je daar ook met paarden het strand op mag? Weet iemand dat? Of bijvoorbeeld in Callantsoog, dat is ook nog wel te doen voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:41

Niemand???
Ik ga nog wel effies het internet op dan, al kon ik niet echt iets duidelijks vinden. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:35

mss kan je de plaatselijke politie daar bellen? Ja want het is best een hele rit naar de kust voor jullie en dan wil je natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen, ik weet wel de officiele tijden daar, dat is van 19.00 tot 9 uur in de ochtend....
Succes morgen!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:33

Volgens mij mag je overdag nog niet het strand op.. Vanaf october dacht ik pas weer!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:13

Hee, bij Julianadorp (Callantsogervaart) kan je je auto en trailer heel makkelijk neerzetten, is vlak bij de manege waar Piropo staat. maar officieel mag je nog NIET op het strand overdag.. je kan natuurlijk gewoon de gok wagen omdat wij dat ook nog wel eens doen hoor, zeker als het niet echt strand weer is
Dus als je daar gaat, vanaf de N99 richting Alkmaar rijden over de N9 en dan bij de afslag Julianadorp Zuid/Noorderhaven eraf (bij de windmolens waar er 2 apart staan)
Die weg helemaal uitrijden bij de kruising een heel klein beetje naar links en dan gelijk rechts zodat je het water aan je linkerhand krijgt, aan het einde van die weg is de parkeerplaats Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:24

Of bij Duinoord in Den-Helder, daar is een parkeerplaats naast een camping. Niet Julianadorp dus. Grote beschutte parkeerplaats met een restaurantje achter je waar je eventueel even naar de wc kunt (daar heb ik hem namelijk ook eens voor gebruikt onder een buitenritje) Je hoeft geen wegen over te steken om bij strand en duinen te komen, er zijn best grappige ruiterpaden daar in de duinen. Bij Callantsoog heb je jammergenoeg geen ruiterpaden in de duinen.

Je mag idd officieel het strand nog niet op overdag, maar iedereen doet het, het is toch geen strandweer meer.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:33

je mag pas het strand op van 1 ocktober

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:53

Ja vriendin en ik hebben toch besloten om te wachten tot 1 oktober, ik begreep dat de boetes ook niet misselijk waren. En ik heb geen zin om pas om 19.00 uur nog een uurtje strand te doen. Ik moet ongeveer 2 uur rijden met trailer om bij het strand te komen. Dan maar even geduld en wachten tot 1 oktober. Tis niet anders. Bedankt iig voor jullie tips!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:57

Veel plezier dan!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:34

Als het geen strandweer is kan ik je bijna verzekeren dat er niet gecontroleerd word, maar ik begrijp dat je het risico niet wilt nemen als je van zo ver komt. In ieder geval veel plezier in oktober Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:37

ze zijn toch niet zo streng flair aan de noordhollandse kust?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:58

Neuj, ik heb nog nooit iemand gezien die aan het controleren was, ik heb zelfs stiekem eens in de middag in de drukte gereden omdat flair last van rotstraal had (pootje baden) en ik niet anders kon dan smiddags.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:09

ja ik dacht ook iets van een 1oktober.jammer johh dat je nu vandaag niet gaat.nou evengoed veel plezier dan de 1 oktober.laat je ff weten hoe het ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:39

Jullie wonen allemaal vlakbij het strand, geen zin om mee te gaan in oktober? Haha! Een soort van strandmeeting/rit ofzo?

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:01

kan iedereen zich opgeven aan die strandmeeting? en hoe kan je je daarvoor opgeven? en waar is dat dan? het lijkt mij wel leuk

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 11:08

Voor een strandmeeting ben ik wel in. Bij hargen aan zee heb je een zeer groot parkeer terrein wat erg makkelijk te bereiken is en ook nog eens prettig parkeren is met een trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 12:04

Oké dan moeten we gewoon een datum gaan prikken in begin oktober, ik kan zelf 4 oktober wel. Of moeten we hier een nieuw topic over gaan starten bij Boktmeetings ofzo???

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:14

Ik wil wel mee hoor Haha! Als je naar Duinoord komt tenminste. Ik mag dan alleen pas net weer rijden na 2 maanden vanwege gezondheid, dus kan het niet te gek doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:06

Zullen we dan gewoon de datum 4 oktober prikken en wie mee wil die kan zich gewoon hier aanmelden???? Waar is Duinoord precies? Is dat bij Den-Helder? Dat is voor mij nog dichter bij dan Julianadorp.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:37

Duinoord is idd in Den-Helder. Ik geloof dat in strandopslagen getelt J`dorp 2 opslagen verder is.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:37

Picasso schreef:
Zullen we dan gewoon de datum 4 oktober prikken en wie mee wil die kan zich gewoon hier aanmelden???? Waar is Duinoord precies? Is dat bij Den-Helder? Dat is voor mij nog dichter bij dan Julianadorp.


ja dat is bij Den Helder, voor jou maakt het niet zo heel veel uit hoor, maar als je met een groep gaat is het misschien makkelijk omdat je dan geen weg over hoeft te steken Knipoog
Ik wil wel mee dan, maar ik kom over het strand wel die kant op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:00

Oké dus Cloris gaat sowieso mee en jij dan ook flair?
Kom op jongens, wie nog meer???

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:21

Ja hoor ik ga mee, en denk dat Gomir ook wel mee wil dan samen met haar zusje (goldie) misschien?