Distelhoeve Helvoirt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Distelhoeve Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 11:09

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die nog bij de Distelhoeve gereden hebben van de familie Smarius

Dat mag kort voor de sluiting zijn geweest maar ook veel langer, ik reed daar al vanaf 1980 dus...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:15

Ik heb er zelf nooit gereden, maar ik ben er wel een aantal keer geweest. Wil Smits staat/stond daar met zijn paarden en die beleerde ook paarden voor de wagen.
De gene waar ik toen paarden voor reed heeft door Wil een aantal paarden laten beleren en zo doende ben ik er wel eens geweest.
Een van die paarden is zelfs na een ongeluk door Wil overgenomen en is toen voor de manegelessen ingezet, ook heeft hij een veulen van die gene gekocht die daar is gestald (geweest?).
Dat waren twee grote Welsh Cob merries, Mandy en Gwenny. Misschien ken je ze wel...

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:53

Nee helaas die namen zeggen mij niks, maar over welk jaar spreken we nu ?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:56

Joske schreef:
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die nog bij de Distelhoeve gereden hebben van de familie Smarius

Dat mag kort voor de sluiting zijn geweest maar ook veel langer, ik reed daar al vanaf 1980 dus...


Ja, mijn ouders Haha!
Mijn moeder zit hier ook op bokt (proudmama) en die reden er aardig wat jaartjes geleden. Ik zal haar straks even hierlangs sturen.

Tegenwoordig heet het Jordan Stables (misschien wist je dit wel al hoor). En het is van mensen waar we nog mee op stal hebben gestaan, de bedrijfsleider daar is mijn vorige instructeur Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:37

Ik heb daar een half jaar stage gelopen vanuit Deurne. Dit was een ongeveer een half jaar voordat meneer smarius overleed.

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 22:20

Antoinette schreef:
Ja, mijn ouders Haha!
Mijn moeder zit hier ook op bokt (proudmama) en die reden er aardig wat jaartjes geleden. Ik zal haar straks even hierlangs sturen.

Tegenwoordig heet het Jordan Stables (misschien wist je dit wel al hoor). En het is van mensen waar we nog mee op stal hebben gestaan, de bedrijfsleider daar is mijn vorige instructeur Knipoog


Lijkt me leuk, hoe heette die instructeur ??

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 22:32

Tessya schreef:
Ik heb daar een half jaar stage gelopen vanuit Deurne. Dit was een ongeveer een half jaar voordat meneer smarius overleed.


Kon een hele botte man zijn op zn tijd, maar als je m wat beter leerde kennen viel die best wel mee

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:33

Een vriendin (nemesis op bokt) heeft er heel lang gereden. Nu gaat ze stage lopen bij Jordan Stables.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:48

Joske schreef:

Lijkt me leuk, hoe heette die instructeur ??


Patrick Schutte, ken je hem toevallig?

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:50

ik ben daar op vakantie geweest met mijnponygeweldig daar!!! echt gaaf ik ebnd ara gewoon ook geweest

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:08

Antoinette waarschuwde mij dat er iemand was die ook vroeger op de distelhoeve heeft gereden en daar nog iets over wilde horen.
Ik denk dat ik er samen met 2 vriendinnen voor het eerst kwam in 1978.
We hadden een weekje paardrij vakantie geboekt.
We waren midden twintigers toen we er voor het eerst kwamen.
Het leuke was dat Mhr Smarius altijd "Frans "voor ons geweest is en Mevr. altijd Mevr.Smarius is gebleven.
Wij hadden het zo goed naar onze zin gehad-leuke paarden,goed eten maar erg slechte bedden(dat gaf toen nog niet)dat wij er een terugkerend gebeuren van gemaakt hebben en vanaf die tijd tot ongeveer 1990 gemiddeld 2x per jaar met een wisselend vrienden bestand zijn blijven rijden,toen meestal weekeinden.

In de beginperiode reed ik voornamelijk op het paard van Frans de schimmel Robin Hood,als je het leuk vind ik heb daar nog wel foto's van.
En de paarden suske ,wiske en jerommeke ken ik nog,en het paard met de drie kleuren staart hoe die heette weet ik niet meer.

Ik had er graag nog eens mijn dochters mee naar toe willen nemen maar helaas mocht dat niet meer zo wezen.
groet Wil

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:09

Jordan Stables? Daar heb ik vorig jaar gesolliciteerd voor vakantiewerk!! Ben op gesprek geweest en ze zouden me bellen, was wel wat jong. Heb nooit meer iets gehoord en zelf niet meer gebeld omdat ik een andere stal (esther manders) heb gevonden waar ik nu werk.

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 22:57

proudmama schreef:
Antoinette waarschuwde mij dat er iemand was die ook vroeger op de distelhoeve heeft gereden en daar nog iets over wilde horen.
Ik denk dat ik er samen met 2 vriendinnen voor het eerst kwam in 1978.
We hadden een weekje paardrij vakantie geboekt.
We waren midden twintigers toen we er voor het eerst kwamen.
Het leuke was dat Mhr Smarius altijd "Frans "voor ons geweest is en Mevr. altijd Mevr.Smarius is gebleven.
Wij hadden het zo goed naar onze zin gehad-leuke paarden,goed eten maar erg slechte bedden(dat gaf toen nog niet)dat wij er een terugkerend gebeuren van gemaakt hebben en vanaf die tijd tot ongeveer 1990 gemiddeld 2x per jaar met een wisselend vrienden bestand zijn blijven rijden,toen meestal weekeinden.

In de beginperiode reed ik voornamelijk op het paard van Frans de schimmel Robin Hood,als je het leuk vind ik heb daar nog wel foto's van.
En de paarden suske ,wiske en jerommeke ken ik nog,en het paard met de drie kleuren staart hoe die heette weet ik niet meer.

Ik had er graag nog eens mijn dochters mee naar toe willen nemen maar helaas mocht dat niet meer zo wezen.
groet Wil

De kans is groot dat jullie mij daar gezien moeten hebben, zeker weten
Droeg toen nog een bril, kwam er elk weekend op mn fiets en daarna mn brommertje..

Robin Hood ken ik nog wel ja, werd later een strijd onder de manegeklanten wie er nĂ­et op hoefde te rijden.
de andere paarden herken ik wel ja, alleen jullie vergeten Lambik..

Dan had je nog Faust, Muskaton, perlia, isocrates, en dan de ponys nog ff denken hoor.....

ALs je foto's heb zou ik ze graag willen zien, en ja de bedden waren niet best, zijn er tijdens de ponykampen vele gesneuveld.

Misschien dat ik jullie in de late 80er jaren wel heb voorgereden Haha!
Ik had nooit een rijbroek, wel lange chaps en cowboylaarzen

Zodra ik weer meer weet hoor je het wel

Stuur maar even een PB-tje voor die foto's Haha!

Met voorbaat dank
Joske......

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:16

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd,maar nog niet met foto's,daar zal je even op moeten wachten(morgen of over morgen als de dochters thuis zijn en mij kunnen helpen)
Al die namen zeggen mij heel veel en ik heb ook van de meeste paarden nog wel foto,s.
In de beginjaren werden wij (mijn vriendin Irma en ik "Wil") voorgereden door ene Hans met het paard lilie.
Naderhand kregen wij vaak een wat oudere man mee met de ziekte van Parkinson helaas zijn naam weet ik niet meer .
Toen deze echt niet meer kon rijden Antoine en misschien jij??.
Zou wel grappig wezen,ik zal mijn fotoboeken eens goed nakijken of ik daar ook nog een foto van heb.

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 00:22

proudmama schreef:
Naderhand kregen wij vaak een wat oudere man mee met de ziekte van Parkinson helaas zijn naam weet ik niet meer .


Je bedoelt waarschijnlijk de heer Mart Boelens, de vader van Gert-Jan en Marco die achter de bar stonden, ik geloof dat het paard Gerie of Gerrie heette....

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:58

Ja inderdaad de Heer Boelens,maar hoe dat paard heette weet ik niet meer,ook niet hoe dat paard van antoine heette.
Ik moet het weekeinde in de avonddienst werken dus je zal nog even op de foto's moeten wachten maar ze komen zeker -beloofd -

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 12:51

Het paard waar antoine op reed stond tegenover Isocratus en heette Learco ..... schoot me gisteravond binnen

En het paard van dhr. Boelens heette toch Gerie als ik me het goed herrinner Schijnheilig

harrie_iris
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:50

Dag mensen. we hebben al veel gelezen over de distelhoeve. Maar wij zijn serieus bezig om de distelhoeve te helvoirt een nieuw leven in te kunnen blazen. zijn er mensen die graag terug zouden willen komen als klant ?

Moderatoropmerking:
Nieuwe reacties verwijderd, dit topic is nog te oud om op te reageren.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 13-04-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reacties verwijderd en opmerking toegevoegd.