ik ga een zadel kopen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 21:00

we hebben van m'n lieve opa en oma behoorlijk wat geld gekregen (k mag niet zeggen hoeveel Tong uitsteken ,ze hadden geld over Haha! ) maar een deel daarvan gaat naar ons huis enzo en het komt er dus op neer dat ik 1000,- krijg Haha!, ik mag het op de rekening zetten of er iets nuttigs mee doen.. en ik wil al een hele tijd een nieuw zadel voor Evita, nou mag ik die dus kopen Lachen


ik wil iig een wintec dressuurzadel, maar daarvan zijn dus verschillende modellen.. die wintec pro of wintec 500 lijken me wel goede zadels, maar welke van deze 2 is nou het fijnste? en wat is precies dat equi-suede dat op de wintec pro zit??

en kan ik het beste een zadel nieuw kopen of 2e hands?

-xxx- Irene

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:03

Ik zou als ik jou was de 500 pakken, heb ik ook en is echt heel fijn. En dan natuurlijk nieuw. Haal je makkelijk, geloof ik. Cool

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:21

Ik zou voor de Wintec Pro gaan. Met die equisuede zit je als een huis! Gister hebben we er voor Dien een 2e hands gekocht. Zo goed al nieuw en heel goedkoop.
De equisuede lijkt wel wat op echte suede maar het is net ff anders. Ik weet niet hoe je het uit moet leggen.
Suc6 met je keuze en je nieuwe zadel.
XXX
Ciska

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:38

Idd Wintec Pro!
Equisuede is idd nepsuede, wat er makkelijk is in onderhoud, mooi blijft, en een erg vaste zit biedt!
Ik heb die van mij sinds het voorjaar, rij er gemiddeld 4x per week mee (ook over erg modderige paden, waarbij de modder flink oog wordt opgegooid). Heb hem vorige week schoongemaakt met een sopje van groene zeep en hij is weer als nieuw! Inclusief beugels/beugelriemen/singel ca 1000,=. Bij Divoza geven ze vrij veel inruil voor je oude zadel weer (ligt natuurlijk aan het merk en onderhoudt), dus dat scheelt ook nog weer!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 21:49

ik wil het oude zadel (een veelzeidigheid, ook kunstof maar geen wintec) houden om mee te springen en lekker buiten te rijden (lekker crossen hihi)

en blijven die wintec's lang goed? ik ga er wel heel zuinig mee zijn hoor! ik heb echt zin om eindelijk een mooi dressuurzadel voor haar te hebben Haha!

nog n vraagje.. liggen ze een beetje op vrij brede pony's? je kunt toch de boom heel makkelijk laten verwisselen? en als je hem koopt wat voor boom zit er dan in?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:05

Er zit gewoon een "standaard"boom in . Eentje die op een "naormaal"paard past. Die van mij heeft toch een vrij hoge schoft, maar dat paste prima. voor de zekerheid heb ik bij aankoop van het zadel en wijdere boom bijgekocht. dat is maar 25,= per boom.
Ik heb hem nu ca 5 maanden, en hij ziet er nog als nieuw uit. Toch heb ik hem nog maar 1x schoongemaakt (was toen echt wel nodig, we waren toen vrij diep het water in ggeaan, en het paard voor mij deed een beetje vreemd (ik moest mijn bril schoonpoetsen, zat onder de modder).

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:37

Die boom verwisselen is volgens mij heel makkelijk. We hebben het nog niet geprobeerd maar het is ons wel uitgelegt. Gewoon schoeven losmaken, klitterband losmaken, boom verwisselen en weer dicht/vast maken.
XXX
Ciska

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:44

Ireentjuh, komen bij jullie die Zadelmakers/-verkopers niet met de zadels naar de paarden toe Verward ?? Ik zou alleen maar dát zadel kopen wat mijn paard ook WERKELIJK past en waar IK goed op zit. fl 1000,- is een hoop geld, daarvoor wil je dan toch het beste voor jullie beiden hebben ??!
Groetjes, Sterre

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:52

Dan ging ik toch liever voor een goede 2e handse zoals kieffer, stubben, of een ander dergelijk merk van leer. Dat zijn hele fijne zadels, en weet je nog wat? over 5 jaar brengen ze nog bijna het zelfde geld op mocht jij het zadel willen verkopen. en dat kun je van een wintec niet zeggen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:58

Citaat:
Op 2001-09-23 22:52, schreef Desiree:
Dan ging ik toch liever voor een goede 2e handse zoals kieffer, stubben, of een ander dergelijk merk van leer. Dat zijn hele fijne zadels, en weet je nog wat? over 5 jaar brengen ze nog bijna het zelfde geld op mocht jij het zadel willen verkopen. en dat kun je van een wintec niet zeggen!


Desiree, ik wilde het niet zeggen, omdat ik de indruk had dat Ireen persé een Wintec wil, maar je hebt helemaal gelijk Lachen !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:04

ach, wil alleen maar helpen door een goed(bedoeld) advies te geven. f 1000,- is veel geld he. Dat ze het dan maar goed besteedt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:14

Citaat:
Op 2001-09-23 23:04, schreef Desiree:
ach, wil alleen maar helpen door een goed(bedoeld) advies te geven. f 1000,- is veel geld he. Dat ze het dan maar goed besteedt.

Nou maar hopen dat ze dat ook van 2 "ouwetjes" aanneemt *LOL* !

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:13

grinnik, wij zijn al door schade en schande wijs geworden, als zij wijs kan worden zonder schade en schande.......

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:22

Ik heb het er met onze zadelmaker over gehad en hij is helemaal anti-Wintec. De boom is namelijk wel verwisselbaar, maar de kussens schijnen veel te dicht op elkaar te zitten. En daar is niets aan te veranderen, wat met een leren zadel wel kan.

Persoonlijk vind ik een goed leren zadel ook veel lekkerder zitten dan een kunststof. Het zweet veel minder. Maar goed, dat is hoe ik er tegen aan kijk.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:43

Citaat:
Op 2001-09-24 09:13, schreef Desiree:
grinnik, wij zijn al door schade en schande wijs geworden, als zij wijs kan worden zonder schade en schande.......


... zou het prettig zijn als wij daar een (kleeeein) beetje aan hebben bij gedragen *ggg*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 15:49

jah een ander zadel zou ook kunnen! maar ik dacht dat wintec-zadels gewoon goede zadels waren en ik vind ze heel lekker zitten.

Mijn pony is trouwens een haflinger (wel luxe haflinger) en ze heeft een redelijk brede rug maar wel een normale schoft. Iemand vertelde mij dat er niet zoveel leren dressuurzadels zijn die goed liggen op een haflinger en dat 2e hands zadels ook vaak al de vorm hebben van dat andere paard. Maar ik weet niet of dat waar is Verward

nou ik ga er iig nog over nadenken!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:53

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar die zadelmaker had het er dus over dat de kussens erg dicht bij elkaar liggen bij een Wintec en dat dat bij een kunststoffen zadel niet aan te passen is.
Bij een leren zadel kunnen de kussens verplaatst worden (kost vast wel flink wat duiten) waardoor ze op een brede pony ook goed liggen. Of het dressuur is of veelzijdigheids maakt volgens mij niet veel uit.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:00

Ik weet het, sommige verklaren me voor gek, maar ik heb mijn passier zadel ingeruild voor een kunstof. En het bevalt mij prima. Idd aanpassingen gaan bij kunststof moeilijker, maar een kunststof zadel heeft een vrij goede pasvorm voor vele paardenruggen. Aanpassingen zijn nu niet meer nodig, terwijl opvullen en andere aanpassingen met mijn leren zadel wel nodig was.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:42

je kan dan beter die met equisuede kopen.
Die blijven namelijk langer mooi.
Je mag zelf zeggen welke boom je er in wil hebben.

groetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:45

Ik ben ook hardstikke wijs met mijn wintec. heb al spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!