Hoesmid gezocht in Haarlem, velsen e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Hoesmid gezocht in Haarlem, velsen e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 11:48

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blinde paniek op mijn stal !!!!

De meest superieure hoefsmid die je maar kan bedenken, gaat ermee stoppen, tenminste in mijn omgeving.. Ziek
Ik heb dus als smid, Johan van Riessen. Hij is vorig jaar naar Tiel verhuisd, en zou, zolang de clandizie het nog toelaat, gewoon naar onze stal, en wel meerdere in onze omgeving, komen. Nu een jaar later, heeft hij genoeg klanten in zijn nieuwe omgeving dat wij een beetje duur worden, om heen en weer te rijden....Oke, heel begrijpelijk, maar op zijn Hollands gezegd, dit is gewoon K.U.T. Huilen

Wat is er zo fantastisch aan hem?? Hij is ten eerste een man van zijn afspraken, hij komt altijd!! Hij is zeer goed, geduldig met paarden, en hij is ook nog gewoon een vakman, zijn familie heeft al 100 jaar een smederij, en hij heeft de opleiding tot smid gedaan.

Maar oke, genoeg hulde aan Johan.
Ik zoek dus een nieuwe smid, en natuurlijk het liefst met alle bovenstaande eigenschappen!
Wat ik vooropstel is, dat ie lid is van de vereniging van Hoefsmederijen. Dit omdat ze een aantal jaren geleden, het vak hebben vrijgegeven en hierdoor er nogal wat beunhazen rond lopen in hoefsmid-land..
En het nakomen van de afspraken is voor mij wel een heel belangrijk punt. Ik ken een smid, bij ons in de omgeving, die is heel goed, maar een afspraak valt niet te maken met hem, de paardenliefhebbers uit mijn omgeving weten wie ik bedoel... Knipoog

Dus, zoals het kopje van het bericht al zegt, een smid in de omgeving van Haarlem, Velsen e.o.
Betrouwbaar, goed en i.b.v. een vakdiploma.
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:49

Ik heb de Nederlandse Hippische Agenda en achterin staat een hele lijst met hoefsmeden over heel Nederland. Deze vond ik bij Haarlem:
Dhr. P. Engelkens
Kogelstraat 5
2014 JA Haarlem
Tel: 023-5242373
Ik ken hem dus persoonlijk niet, maar ik typ gewoon over wat er hier in mijn agenda staat. Misschien kan je hem dan eens bellen voor info enzo..
Bij de woonplaats Velsen vind ik niks.
Succes ermee OK dan!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:11

Ik had vroeger John Jansen en die zit ook in Haarlem...

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 01:01

John Jansen kwam bij mij nooit opdagen, prima smid, maar ja hij moet nog komen voor afspraak van 2 jaar geleden.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 07:22

Ik heb Geldorp.
telnr. 0251249052.

Goede man.
Maar ik heb eigelijk nooit naar zijn papieren gevraagt.
Hij was al de vaste hoefsmid van de stal dus heb ik hem ook genomen als hoefsmid.
Hij heeft mijn veulen vorrige week bekapt en heeft mijn een aantal tips gegeven en kon mij goed uitleg geven over alles wat ik vroeg.
Ik stond er met mijn neus en camera boven op (eerste x hoefsmid veulen Haha!)

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 07:25

B*tch,sta jij trouwens bij stal Heeremans?

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 11:35

jep, en Geldorp heeft 1x mijn paard gedaan, en dat is mij niet zo bevallen. Maar dat is persoonlijk, en hij heeft idd geen papieren.
Ik ga eens even bellen met Engelkes, en heb via via ook de naam Sijb ( neem aan dat je het zo schrijft) te horen gekregen. Iemand ervaring met die man?

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:15

Bitch schreef:
jep, en Geldorp heeft 1x mijn paard gedaan, en dat is mij niet zo bevallen. Maar dat is persoonlijk, en hij heeft idd geen papieren.
Ik ga eens even bellen met Engelkes, en heb via via ook de naam Sijb ( neem aan dat je het zo schrijft) te horen gekregen. Iemand ervaring met die man?


Jan geldorp heeft wel zijn papieren, en al heel wat jaartjes

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:45

Hai Meisje,
ik spreek over 10 jaar terug, dus in de tussentijd zal hij idd wel zijn papieren gehaald hebben. Maar het moet ook klikken tussen eigenaar en smid, en dat was niet direct het geval tusen hem en moi.
Zegt de naam Sijb jouw wat? en waar woont de beste man?