Stal Daatselaar, wie staat daar? (he dat rijmt :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Stal Daatselaar, wie staat daar? (he dat rijmt :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 00:38

Hallo,

Een tijdje geleden had ik al een topic geplaatst over stalling nabij Utrecht Hilversum en ik weet dat er gereageerd is over Stal Daatselaar in Eemnes, maar dat was toen allemaal nieuw of in aanbouw ofzo. Staan daar ook bokkers en zo ja wat is jullie ervaring?

Thanx!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 00:54

Niemand...???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 07:12

Is dat soms de Heidehoek o.i.d.?

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:49

Ja volgends mij is dat heidehoek. Ik ken iemand die daar staat en die was heel erg positief. Ik ga zelf misschien van het weekend daar ook nog even kijken. Ben geweest toen het nog in aanbouw was en toen vond ik het al leuk dus even kijken wat het nu geworden is en of ik over wil of niet...

Terence

Berichten: 123
Geregistreerd: 21-03-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:23

Klopt. Stal Van Daatselaar = stal De Heidehoek. Ik ben daar afgelopen december naar toe gegaan met mijn paard en ben ook superenthousiast. Ze hebben een 20x40 binnenbaan met agterbergbodem en een 20x60 buitenbak met dito bodem, een springtuin, een stapmolen, een longeercirkel en diverse paddocks (handig voor de winter) en enorm veel weidemogelijkheden. De paarden staan in vaste groepen in de wei.

De nieuwe stal (+ binnenbak) zijn 1 juli jl. in gebruik genomen en er staan nu ongeveer 45 paarden. Er is warm water en een solarium.
De uitrijmogelijkheden zijn natuurlijk super: je kunt alle kanten op.... richting de hei bij Laren, maar ook het bos in naar Soest/Baarn/Lage Vuursche etc.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:04

Ja, en om de prijs blijf je lachen...
Sorry, maar ik vind hen toch wel errug duur hoor, ook voor wat je krijgt. Een stalgenootje van mij komt er vandaan en die is hier net zo tevreden als daar, maar wel ruim €100,- goekoper!!!
Nu hebben wij (moet ik toegeven) heel wat minder faciliteiten (alleen kleine buitenbak, paarden komen elke dag buiten, stallen zijn niet ruim) maar toch.. ik zou het er niet voor neerleggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:08

Maar je kunt de prijs dus niet eerlijk vergelijken als je niet precies dezelfde faciliteiten hebt als daar. Voor een ander zal de binnenbak en de stapmolen en het solarium waarschijnlijk doorslaggevend zijn, en die zal die 100 euro meer er ook voor willen betalen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:12

Om over de bodem nog maar niet te spreken...
Wat een ergenis als je op een stal staat waar je swinters niet buiten kunt rijden omdat het te nat is, en zomers niet omdat het te zwaar en stoffig is.
Dan maar die 100 euro extra, het is hobby en dat mag geld kosten. Het moet tenslotte wel leuk blijven.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:36

Nescio staat daar op stal. Naar volle tevredenheid.
Het is overal wel wat, wat voor de een perfect is, voldoet voor de ander totaal niet.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:10

Als ik om zou rekenen wat IK meer kwijt zou zijn zou dat zelfs bijna € 220,- zijn, dit omdat ik bijna geen eigen voer nodig heb (dat wat ze hier per dag krijt is voldoende). In onze buiten bak kan je wel rijden, ik geef toe, echt perfect is het niet, maar als ik zwaar ga dressuren ga ik wel naar Stad en Lande toe, das nog geen half uur stappen.

Nu maakt het denk ik ook wel heel veel uit dat ik geen wedtrijdruiter ben. Ik ben tevreden met mijn uurtjes die ik lekker (voornamelijk op de hei) buiten doorbreng.

Toevallig heb ik hier afgelopen vrijdag nog een gesprekje over gehad met een vriendin van mij, wat voor mij namelijk het belangrijkst is op een stal is dat ze practisch de hele dag naar buiten kan en dat ik van daar uit lekker overal heen kan rijden. Ik heb geen solarium of binnenbak nodig!!

Daarbij dat wat sjuimpje zei kan je ook omdraaien: Het moet wel een hobby blijven, ik ga niet mijn halve maand salaris aan een stal uitgeven, het moet wel leuk blijven.

Mijn vorige berichtje bedoelde ik dan ook voornamelijk vanuit mij eigen oogpunt; ik vind daar niet iets wat echt waarde toevoegt aan mijn rijplezier (plus dat het bijna een half uur langer fietsen is) en daarom is het voor mij zijn prijs niet waard.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:59

Ik sta bij Lissalover op stal en het bevalt me prima, je kan er uitrijden en bij Stad en Lande kan je de bakken gebruiken, is je paard meteen losgestapt als je aankomt en uitgestapt als je thuiskomt!

Ik moet wel bijvoeren, maar als ik bij Heidehoek zou staan zou met dat inderdaad erg veel per maand schelen en het moet wel hobby blijven!

Ik ben puur recreatieruiter en een binnenbak is wel fijn in de winter, maar nu ben ik er in 5 minuten, dan moet ik een half uur rijden.

Het is afwegen, het één tegen het ander en ik ben er wel uit: ik blijf waar ik ben!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:09

Margreet schreef:
Het is overal wel wat, wat voor de een perfect is, voldoet voor de ander totaal niet.



Ieder z'n ding Lachen

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:11

Precies, ieder heeft zijn eigen prioriteiten, Dat wat ik belangrijk vind, vind ik hier op deze stal en niet bij de Heidehoek, voor jou is het misschien weer net andersom.

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:49

ik begrijp dat je vanuit groningen naar hilversum e.o. gaat? grappig, heb ik ook gedaan en woon er nu sinds februari dit jaar! bevalt echt super! Ik rij in kortehoef bij stal vd hoek, voor meer info kun je me pb-en

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:37

Ik sta prive op de wakkerendijk maar ik ken mensen die bij Daatselaar staan, Heidehoek. Ik ben er meerdere malen geweest en op 5 juli was open dag en dat was hartstikke gezellig. Hele leuke mensen!!! Absoluut een aanrader! Heel dicht bij het bos en de hei, ideaal!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:37

Alleen de prijs is voor mij te hoog!!