Meer mensen op stal een clubblad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Meer mensen op stal een clubblad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 15:11

Ik ben bezig om een krantje in elkaar te draaien voor bij ons op stal. Hebben jullie bokkers ook zoiets op stal?
En hebben jullie nog tips?ik heb al een stukje over de verorging, een agenda, een moppentrommel een spreuk en veel plaatjes:)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:13

stalpraat, als je veel fantasie hebt kun je de paarden die op stal staan een leuk gesprek met elkaar laten voeren Haha!.

En lekker standaard maar wel leuk: ik geef de pen door...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:17

Bij de stal van Marloes-joy hebben ze het Jansen Journaal. Best grappig! Misschien hebben zij nog tips Haha!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:47

Wij hebben ook altijd een soort interview met 1 van de mensen die bij ons op stal lopen. De ene keer is het 1 van instructrice/eurs en de andere keer een pension klant of wie dan ook (wel mensen die er ook geregeld zijn niet van die 1 dags vliegen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:50

Hmmz geloof niet dat dat bij ons nut heeft met vier pensionklanten Tong uitsteken. Wel erg leuk idee!

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:51

Misschien een prijsvraag, hebben we bij ons ook nog eens gehad. Een verslag van wedstrijden als die gereden worden bij jullie. Een klassement hebben we bij ons ook op stal.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:10

Ik maakte bij ons op stal samen met een vriendin het clubblad.... het was even wennen in het begin en zoeken naar onderwerpen maar uiteindelijk is het toch wel een heeeel leuk en dik blad geworden en het komt 4x per jaar uit.
Wij hebben er oa stukjes in staan:
Van de Redactie
Van het bestuur.
Paardenrassen
Ingezonden
De hooibalen
Wedstrijden
Wedstrijduitslagen
Leesverhaal
De pen... die wordt doorgegeven
enz enz.................

Wat wij hebben gedaan is als er een clubblad uit moet komen 2 weken van te voren een briefje ophangen dat de mensen hun stukjes kunnen inleveren en roddels voor de hooibalen en dan ergens in een box laten deponeren... komt altijd goed......

Als je een voorbeeld wilt hebben dan heb ik er nog wel eentje liggen.
PB me je adres maar dan stuur ik hem op.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:06

ik zet ook elk kwartaal een stalblad in elkaar en heb daar standaard de "wist je datjes"in en ik spaar alle stukjes uit de krant op die over paarden gaan (meestal van die nare stukjes over aangereden paarden , paarden in de sloot etc. Verward ) ook vraag ik iemand een stukje over zichzelf of een gereden wedstrijd te schrijven. Het blad heet "de Rhijnauwer" Haha! en ik probeer er zoveel mogelijk zinvolle informatie in te zetten. Schijnheilig

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:05

voor ons "zweetblad" vraag ik meestal persoonlijk aan mensen op stal of ze een stukje willen schrijven, vooral de jongere kinderen doen dit niet echt snel uit zichzelf maar vinden het wel geweldig om erin te staan.
Ook stuur ik 1 maand voor de druk een oproepje naar alle leden of ze nog copy hebben of wist u datjes.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:19

Wij hebben een website als clubblad. Hier staan verhalen in over de paarden, geschreven door de eigenaren, met foto's. Verder nieuwtjes, een wedstrijdkalender, berichten wanneer er geënt wordt enzo en ook een forum, zoals deze. Daar worden vragen gesteld en dingen in verkocht of geruild.
Erg leuk, alhoewel niet iedereen het even leuk vind, maar klagers houd je altijd, toch?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:31

Bij ons hebben ze "het stokpaardje". Best grappig, staat altijd van alles in.
wat je erin zou kunnen zetten:
- quiz ofzo. Bij ons hebben ze foto's uit de oude doos en dan dus bijvoorbeeld van een persionklant maar dan toen hij/zij 10 jaar jonger was en dan raden wie het is, is wel grappig.
- nieuwsrubriek
- wist je datjes
- uhm...agenda(als jullie tenminste wedstrijden enzo hebben)
Verder heb ik op dit moment ook niet zoveel inspiratie...

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:45

ik maak zelf 1x per 2 maanden een stalblad het heet "winters paardenpraat"heel origineel natuurlijk maar gekozen door de stalmensen zelf. er staan altijd 2 stalgenoten in die zich voorstellen, stukjes van mensen die iets leuks hebben meegemaakt, idd wist u dat, reclame van een supermarkt(waardoor ik gratis kan kopieren), reclame van een paardenshop dichtbij en evt. stalregels en als de staleigenaar iets kwijt wil kan dat er ook in, zo krijgt iedereen het onder ogen en niemand kan zeggen dat ze het niet hebben gelezen want iedereen spelt hem van voor naar achteren.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:45

leuk zo'm krantje en zet erin wat in je opkomt

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:49

Ik heb een tijdje strips getekend voor een clubblad voor een vriendin van mij haar stal waar haar paard stond.