Jaarling: stilstaan bij poetsen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:15

gaan ze tegenwoordig ook al dood van poetsen? Je mag echt niks meer met een jaarling he, opfok is heilig.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:23

jajaja, ik weet hoe jij er over denk, ik ben het heel erg vaak met je eens, maar op dit punt echt niet.
Ok, Als die jaarlingen solo zouden staan, dan wel.
Maar er staan 2 jaarlingen bij elkaar die er af en toe eens uitgehaald worden om gepoetst te worden, een wandelingetje, en lekker tuttelen.
Hiermee snoep je niks van zijn jeugd af, hij werkt niet o.i.d.

Wij hebben op de manege een 2 jarige en een jaarling die in de "opfok" staan (gemixte kudde waar enkel gecontroleerd wordt, komen verder niet in handen) en een stel bange schapen zijn het!
een ander jaarlinghengstje komt regelmatig in handen, beetje poetsen, en dat is een harstikke leuk mak braaf ding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:00

myst is 5 mnd, en kan keurig vast staan, Staat met poetsen gewoon te slapen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:29

Ik ben niet tegen opfok, maar het is ook niet heilig. Met een jong ding kan je best een beetje bezig zijn. Gaat ie niet dood van, en lijdt ie ook niet onder, zolang je alles maar met mate doet (dus niet een jaarling gaan longeren etc)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:06

Cowgirl schreef:
weet je wat ik niet snap.

Als jonge dingen gooien we ze in de opfok zodat ze paard kunnen zijn en daar na als ze 3 jaar zijn te beleren en 23 uur per dag op stal te zetten.

Ik heb het niet tegen iedereen maar in het algemeen zal ik er denk ik niet veel naast zitten.



iedereen zit maar van waarom zou je met een jaarling een beetje tuttelen. Even vraag omdraaien, waarom niet?
Ja, een jaarling moet buiten, liefst met leeftijdsgenootjes.
Nee, je hoeft niet 3 jaar niet naar je paard om te kijken. Gewoon af en toe eruit, borsteltje erover, stukje wandelen, prima.
Er zijn mensen die dat gewoon leuk vinden, en als ik naar de jaarling bij ons kijk, die vind het ook leuk, staat netjes stil en staat te genieten als ie gepoetst wordt.
Ik zit in de pony's en ik weet dat de ponywereld vaak anders is dan de paardenwereld. Misschien dat het daar in zit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej, wendyh en 122 bezoekers