gespikkeld-witte haartjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 17:55

Toen ik vandaag met mijn paardje ging rijden had hij ineens aan weers zijden van zijn schoft half-witte haartjes. De haartjes zijn niet weg geweest en vorige week was er (naar mijn idee) nog niets van te zien.
Rocky heeft al een paar vlekjes met witte haartjes van vroeger, maar deze haartjes zijn er dus altijd al geweest. Ook raar dat ze niet volledig wit zijn, maar zo gevlekt. Het geeft dus geen witte indruk maar ja... een "stekelharige indruk". Hij heeft het aan weers zijden van zijn schoft en het is ongeveer symetrisch.
Wat is dit en is het iets ergs? Verward
[img]../upload/313/p0000030.jpg[/img]
Het lijkt me niet echt een 'kleurverandering' Verward

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:45

Altijd weer verrassend hoe paarden ineens kunnen "verkleuren" *LOL*
Het zou bijv. kunnen komen door een deken die over de huid/haren schuurt.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:32

hallo,ik denk niet dat je je zorgen moet maken ,mijn pony heeft het ook de laatste weken.
ineens van die witte haartjes,ik denk zelf dat het door de nieuwe winterharen komen dat die een andere kleur hebben hier en daar.
groetjes diana

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:11

Mijn paard kreeg ook van die gestreepte haartjes, maar dan onder het zadel deel. Het was een voorteken dat het zadel niet goed pastte, na een tijdje had ik drukplekken. Kijk goed of je zadel goed past, en of het niet iets anders is wat irriteert (deken/tuig).
Verder heeft Des (is donkerbruin) over haar hele lichaam her en der wat witte haartjes (op de kont en hals, buik enzo). Ouderdom? Ze is nu 15....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 08:30

Hoi mijn vorige paard kreeg na een vachtwissel allemaal witte stippen. Je zag ook duidelijk dat de huid eronder anders gekleurd was. HEt schijnt een pigment afwijking te zijn en alleen de huid aan te tasten. Volgens mijn veeartsen en Utrecht weten zet niet precies waar het vandaan komt maar omdat er verder niets aan de hand is wordt er niets aan gedaan. Het was wel grappig, hij leek net een bont paard, vos met witte stippen.....