Wil niet drinken en stresskip.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wil niet drinken en stresskip.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 08:18

Sinds maandag heb ik een gezelschapsQuarter voor Imker op stal staan. Probleem is alleen dat mevrouw niet wil drinken. Ik dacht dat het aan mijn automatische drinkbakje lag, maar die heb ik nagekeken en die doet het gewoon. Om haar een beetje te helpen heb ik het bakje vol laten lopen, maar dat helpt niet. Ook uit een hangemmer wil ze niet drinken.

Verder staat ze vreselijk te stressen als ze op stal staat, blijft maar rondjes lopen… Haar eigenaresse bellen gaat niet, zij heeft op dit moment andere (veel ernstiger/belangrijker) zorgen aan haar hoofd.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:21

Het antwoord!

Roosvicee!

Klinkt misschien raar, maar er zit natuurlijk een lekker smaakje aan. Vroeg of laat krijgt ze wel dorst. Die onrustigheid op stal is denk ik onwennigheid. Zou een berg hooi helpen? En zoveel mogelijk met rust laten de eerste tijd denk ik...

Succes ermee!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:21

gewoon wachten, ze gaat vanzelf wel drinken. Zorgen dat het op stal lekker rustig is (zal bij jou niet zo'n probleem zijn) en even wat geduld hebben. Als ze goed eet, zou ik zorgen dat ze regelmatig wat hooi krijgt om haar bezig te houden. En veel naar buiten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 08:27

Lielle schreef:
gewoon wachten, ze gaat vanzelf wel drinken. Zorgen dat het op stal lekker rustig is (zal bij jou niet zo'n probleem zijn) en even wat geduld hebben. Als ze goed eet, zou ik zorgen dat ze regelmatig wat hooi krijgt om haar bezig te houden. En veel naar buiten.


Die Roosvicee zal ik eens gaan proberen. Op stal is het bij mij lekker kalm, ik heb (als ze op stal staan) de radio zachtjes aan en Imker is ook rustig.

Sunny eet goed (krijgt alleen hooi) en ze gaat samen met Imker om 7 uur 's ochtends naar buiten en rond een uur of 6 's avonds naar binnen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:28

Daarom, ze moet gewoon even wennen. Komt wel goed.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:36

Even over je andere topic: Denk je niet dat dat kleven en hinniken komt omdat Sunny nog nieuw is? Als je met Imker gaat rijden neem je Sunny's enige 'steun' in de nog vreemde omgeving weg, toch?
Niet dat ik hier een oplossing voor weet hoor, ik zit hier nu gewoon theoretisch te zwammen Tong uitsteken.
Ik zou er niet op reageren, en niet teruggaan of zo. Misschien iemand vragen een oogje op Sunny te houden ivm eventuele kans op verwondingen.
Ook dit zal na een tijdje wel overgaan, als Sunny wat meer 'thuis' is bij je.

Sorry voor het cross-posten Tong uitsteken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 08:46

Juist bedankt voor het crossposten, ik denk nl. dat je de spijker op zijn kop hebt geslagen. Maar wat ik dan wel merk, is dat Imker ook naar haar staat te hinniken. Terwijl hij anders zo'n koele kikker is.

Ik zal het stressen maar eens gaan negeren en gewoon verder gaan zoals ik nu doe. Allebei evenveel aandacht geven en eens kijken wat er nu van gaat komen.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:51

Ja, maar Sunny begint toch?
Ik ken niet een paard dat een roepende vriend zou negeren en gewoon door zou kuieren. Dus dat Imker terug-'brult' lijkt me vrij normaal. En zolang ze/hij (?) voorwaarts blijft (en geen rare dingen doet!) is er niets aan de hand.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:04

Toevallig had ik het gisteren hierover met een vriendin van mijn die endurance rijdt.

Zij gaaf haar paard hele waterige slobber, komt er gelijk een hoop water (vocht) mee naar binnen.

En ze deed het ook wel een met bietenpulp.
Hiermee komt ook een vocht binnen en het zoete smaakje gaat heel makkelijk naar binnen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 10:22

Zemelen voer ik, maar als je die te nat maakt, krijgen ze diarree. Verder krijgt ze echt geen hardvoer, want ze doet verder ook niets.