Spaans rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Spaans rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 09:56

Ik zat me laatst af te vragen of er een manege (of iets dergelijks) in Nederland is die mensen op de 'spaanse manier' leert rijden (spaanse pas etc) en dus ook op Andalusische paarden (of lusitano's). Ik wil later, zodra ik er de tijd voor heb, heel graag een andalusiër. Ik vind het een geweldig ras, goed karakter etc. Ik wil ook spaans met hem/haar gaan rijden, ik heb alleen geen flauw idee hoe dat allemaal werkt met de hulpen etc. Of zou je op privéles moeten met je eigen Anda wil je dit allemaal leren?

Hoe hebben de andalusiër eigenaren op bokt, die spaans rijden, dit geleerd?

Alvast bedankt!


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 16:06

Goede tip! Lijkt me geweldig!

hahaha Lonneke, ik ben me alvast aan het voorbereiden Haha!
Zin om mee te gaan Lonneke? Lachen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 20:56

Bedankt voor de informatie allemaal! Echt super! De taal spreken lukt wel, het zou wel een geweldige ervaring zijn. Ik vertrek in Juli sowiezo voor 3 maanden naar Spanje, ik ga daar ook naar school. Ik zal dan eens naar het zuiden afreizen en gaan rondkijken. Als je op zo'n stal werkt dan leer je natuurlijk veel over het ras. Op zich nog niet zo'n slecht idee....gewoon lekker een jaartje ertussenuit en dan dat gaan doen. Kan altijd nog aan mijn studie Toerisme beginnen...
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 02-09-03 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 21:47

Hoi Dizzy,

dat is helaas te ver weg voor mij, ik woon namelijk in Noord - Holland. Maar bedankt, ik zal het in gedachten houden!


DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 08:14

bedankt!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:44

Wederom bedankt voor de info Haha!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 16:07

Bedankt voor de links, zal ze snel even bekijken.

*edit* als ik op cursussen klik en dan op die cursus is Nl dan staat er : error page not found. Helaas! *edit*

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 21:41

Bedankt voor de uitleg. Ik bedoel ook eigenlijk het rijden op een andalusiër, in spaanse stijl (met zadel etc). Ik moet zoals je al wel doorhebt nog veel leren over deze manier van rijden (hulpen etc). Ik wil me er ook eerst in verdiepen voordat ik eraan begin en voordat ik een andalusier koop. Lijkt me wel logisch dat je goed weet waar je mee bezig bent toch? Ik ga volgend jaar sowiezo naar Spanje om rond te kijken en wat ´ervaring´ op te doen.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om het paard dat ik koop ooit weer te verkopen. Ik wil graag op deze manier leren rijden en dus ook voor altijd en niet steeds omschakelen.

Ik kan idd beter zeggen spaanse stijl dan spaans rijden, kwam op dat moment alleen niet op de juiste benaming.

groetjes Dominique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dorien_Boy en 89 bezoekers