Voer Fytohorse gold

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Voer Fytohorse gold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 07:48

Omdat mn fjordenmeis nog steeds wat vetreserves te kort komt (jaja raar maar waar een superslanke fjord) voor de arbeid en met name endurance ben ik al maanden aan het zoeken naar geschikt voer of combinatie van voer. Kan niet teveel geven ivm spierbevangenheid waar ze gevoelig voor is en dan wordt het al snel een probleem.

Nu zag ik in het boekje van holten Fytohorse Gold van Garvo staan. Dit schijnt speciaal voor dit soort paarden te zijn ivm een andere samenstelling en toegevoegde stofjes zou dit beter vet aan zetten dan andere voersoorten (tsja dat zeggen ze altijd). Heeft iemand ervaing met dit voer, zo ja zet het ook echt vet aan?

Ik voer nu al een half jaar maismeel bij (naat dr gewone voer) maar dat heeft nog niet echt het gewenste effect wat ik zou willen. Terwijl dat toch ook goed aan zou moeten zetten.

Verder ben ik supertrots op mn afgetrainde spijker hoor, maar zou in het seizoen en zo voor de winter toch graag wat vet aankweken indien mogelijk.....

Viv

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:05

Ik geef dat voer ook en ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk, maar omdat Es op de wei staat krijgt hij ook maar heel weinig (eenhandje ofzo) dus misschien dat het zn uitwerking dan mist.
Het voer is ook vrij duur bijna 11 euro per zak en ik vind dat het eigenlijk niet waard. Het ruikt ook heel raar en ziet er meer uit als konijnenvoer dan als paardenvoer, maar das misschien maar net wat voor voer je gewend bent.
Ik geloof niet dat het ervoor is dat ze meer vet aanzetten volgens mij is het juist dat ze vet beter kunnen verbranden. Paarden schijnen met het verbranden van vet nogal moeite te hebben en zij hebben een enzym aan het voer toegevoegd (lecitine) waardoor dit wel gaat. Als je paard vet-reserves heeft raakt hij ze dus juist eerder kwijt omdat hij dit vet nu kan verbranden. Ik heb ze een e-mailtje gestuurd en ze vertelde mij ook dat het juist meer voor paarden was die snel te dik werden en door dit voer dan slanker zouden worden.

Als je op de internet site van Garvo kijkt dan kun je ook voedingsadvies aanvragen voor je paard.. Ze zijn natuurlijk wel bevooroordeeld maar misschien maakt het je toch iets wijzer.

Ik weet niet of je al eens Havens gevoerd hebt maar zij hebben toch voer met toegevoegde vitamine E? Is dat dan misschien niet iets? Kentucky lite E heet het geloof ik. Als mijn Fyto Gold op is stap ik er in ieder geval op over.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:09

hmmm thanx. Er staat natuurlijk ook dat je minimaal 25 % uit gold moet bestaan, nou daar zou ik naast mn sportbrok makkelijk aan komen als je kijtk wat ik er nu bij voer. Qua kosten vindt ik het nog meevallen hoor (als die vervangt wat ik nu geef. Muesli 9 euro/zak, vepamix of 5 granen 8 euro/zak en maismeel 12 euro/zak oftewel 29euro/keer in totaal per dag ruim 2 scheppen voer naast biks).

En bij gold staat:
magere paarden om deze weer goed bevleesd te krijgen. Het complete aminozurenpatroon in Fyto Gold biedt de bouwstoffen voor spieren (=vlees).
Dus neem aan dat het toch geen vet afbreekt als dit vermeld staat.

Bij Fytohorse form staat dit wel nl:
paarden die snel dik worden. Het lage koolhydratengehalte voorkomt vervetting van uw paard (wel afhankelijk van soort en hoeveelheid ruwvoer)

Ik bedoel dus de Gold. Maar heb idd voedingsadvies gevraagd maar nog niks gehoord. Ik zie die mensen as zaterdag in Holten dus zal daar ook nog wel even infovragen, dan kunnen ze meteen mn paard van dichtbij bekijken om te kijken wat het beste is.

Thanx voor je info!
Viv

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:45

ik voer ook de Gold en het bied idd bouwstoffen voor spieren. Als jij wilt dat ze een vet-reserve krijgt dan denk ik niet dat dit echt zou helpen.
Ik heb ze voedingsedvies gevraagd ik zal eens kijken of ik het nog ergens heb anders stuurik het even naar je door dan kun je het zef lezen.
Heb je een e-mailadres?

Groetjes Hjördis