veel gestelde vraag..deken wel of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

veel gestelde vraag..deken wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:06

Ik twijfel echt enorm, en ben dus ook heel benieuwd hoe jullie erover denken.

Ik ben afgelopen weekend met joy naar manege van loon geweest, en we hebben daar het hele weekend vollop genoten.
Ze moest daar echter wel op stal.

Joy is aanzienlijk slanker geworden OK dan! *LOL*
Zondagmiddag is ze terug het (kale) weiland in gegaan.

Gisteravond dacht ik te zien dat haar vast iets omhoog stond.
Ik ben zelf een enorme koukleum en een muts wat dat betreft Knipoog

Joy is erg gevoelig op haar spieren en rug( krijgt ook standaard Pavo e plus bijgevoerd), en dan ook nog drachtig
Dus eigenlijk wil ik haar haar ongevoerde HH regendeken op leggen
maar nu komt de maar..
Ik heb geen mogelijkheid de deken er smorgens af te halen, dat zou dus betekenen dat ze ook als de zon schijnt met haar deken staat.
Heeft het dan wel nut?

aan de andere kant heb ik dan ook wel weer zoiets van, kom op zeg!
ze is niet van suiker, beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad Knipoog
en anders staat ze helemaal zo lang onder dek

Eind september gaan alle paard weer op stal

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven Lachen
voor en nadelen, wat jullie zouden doen, of gedaan hebben?

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:11

ongevoerde regendeken, waarom niet? Dan blijft ze tenminste droog als het regent en kan de kou niet op haar spieren zitten (of hoe zeg je dat ?)
Trouwens vanaf woensdag wordt het weer warmer.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:12

Fleur staat nu nog lekker zonder deken, zie echt niet waarom ze met regendeken zou moeten staan. Maar als Joy erg gevoelig is kan het nuttig zijn, en dat is denk ik een inschatting die alleen jij kan maken.
ALS je dan voor een regendeken kiest zou de Bucas Sunshower wat kunnen zijn.. tis wel even duur, maar wat ik er over heb gehoord wel een superfijne deken. Waterdicht, maar ook in de zon lekker koel.

Fijn dat jullie van het weekend genoten hebben Lachen

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:19

van Harry horse, is ook een fijne deken en niet te duur.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:23

mijne heeft nu een zomerdekentje op, hij staat in een buiten stal en anders wordt ie een teddybeer of valt heel erg af doordat ie moeite met het verharen heeft kost het hem te veel energie

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:23

ik heb dus de HH ongevoerde regendeken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:26

Ik heb codex nu alleen het 's nachts onder een ongevoerde regendeken staan. Die haal ik er het 's morgens weer af. Als ze uit de wind staan, dan kan het toch wel behoorlijk warm worden, dus ik vraag me af of ze dan niet gaat zweten en de deken toch nog wat warm is. (zeker ook omdat een regendeken minder ademt dan een zomerdeken.)
En er dan ook nog eens vanuit gaand dat het morgen (woensdag) weer warmer wordt, denk ik niet dat ik het zou doen. Maar goed, ik ben zelf ook een ernorme muts wat dat betreft (wat dekens betreft heb ik altijd de pensiohouder nodig voor raad). Dit is enkel mijn gedachtengang, misschien helpt het je met het maken van een keuze.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:44

Ik heb zelf ook nog niks op, alleen had het vandaag en gisteren best gekund met een regendeken. Maar omdat het woensdag alweer warmer wordt heb ik het niet gedaan. Ik wacht er nog even mee.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:51

ik leg overdag nog niets op,waarom niet?
omdat vandaag hier de zon scheen,en in de zon echt warm was.
en het word komende dagen weer tegen de 25 graden,en dan moet de deken weer af,ik heb geleert dat je daar juist je paard ziek mee maakt.
want vandaag in de zon was het echt niet warm en gaat je paard zweten,dat die niet goed is,en eerst deken op en dan weer af,ik heb geleerd dat je van die twee dingen he paard flink ziek kunt maken.
ik doe mickey nu alleen s'nachts een dunne katoenen zomerdeken op,en s'morgens gaat die af,en overdag heeft ze dus niets op,als het weer kouder blijft en niet meer naar de 25 graden gaat,dan pas ga ik overdag een deken opleggen.
ja alleen stel het zou morgen ofzo de hele dag regenen,dan krijgt ze idd wel een regendeken op.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:51

Mikkie schreef:
Ik heb codex nu alleen het 's nachts onder een ongevoerde regendeken staan. Die haal ik er het 's morgens weer af. Als ze uit de wind staan, dan kan het toch wel behoorlijk warm worden, dus ik vraag me af of ze dan niet gaat zweten en de deken toch nog wat warm is. (zeker ook omdat een regendeken minder ademt dan een zomerdeken.)
En er dan ook nog eens vanuit gaand dat het morgen (woensdag) weer warmer wordt, denk ik niet dat ik het zou doen. .


jep,ben ik het helemaal mee eens Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:55

als ik dus de kans had om s'ochtends haar deken af te halen, had ze er nu al een om gehad Lachen
maar idd als het woensdag weer aremr word, en je moet het er dan weer afhalen..zo blijf je aan het klooien met die dekens..
lastig hoor!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:56

Nu kan het best, mer deze temperatuur. maar als het echt warmer gaat worden eind van de week wordt het met een regendeken wel wat aan de warme kant overdags.
Is er echt niemand die hem er af kan halen die paar dagen dat het warmer wordt?

Als je nog de behoefte hebt om geld uit te geven Haha! , zou je een Bucas Sunshower kunnen kopen, die is heel dun, waterdicht en zonlicht weerkaatsend. Dus die kun je er gewoon op laten liggen als de zon gaat schijnen.
Dat zou ik met die Harrys Horse echt niet doen, dat gaat te veel broeien.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:59

Helaas niet echt heel veel centjes over..maar wat kost die deken Lachen??
ik ga toch eens kijken of er echt geen mogelijkheid bestaat de deken af te halen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 22:43

ik twijfel nog steeds
vanavond uit het land stond haar vachtje weer iets omhoog (betekend dit echt dat ze het koud heeft??) Verward

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:06

Hee Marloes,

Volgende week wordt het weer lekkerder weer. Ik zou zelf nog even afwachten met een deken. Je hebt helaas niet de mogelijkheid dekens om en af te doen.