Dressuurzadels>>> beetje orienteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Dressuurzadels>>> beetje orienteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 15:28

Ik denk er toch wel heel erg over om in de toekomst (jaja Tong uitsteken ) een dressuurzadel erbij te kopen, en uiteindelijk mn vzh-tje in te wisselen voor een ouder springzadeltje.
Maar ik ben eigenlijk geen dressuurzadels gewend. Heb een tijdje op een oude kieffer gereden, maar daar reed ik na een tijd rijden mn kont op kapot. (en t was een pijn-in-me-rug zadel, maar alletwee die dingen heb ik met meerdere kieffers, ook vzh)
Wat ik ook doe op een dressuurzadel is mn hakken 'vastzetten' zeg maar, en dan krijg je zwabberbenen. Met andere zadels heb ik dat echt nooit, tenzij ik mn beugels veel te lang heb.
Ik wil graag een zadel dat zacht zit, liever geen supergedwongen zit, en géén kieffer. Hoeft geen topmerk te zijn, JC of Rossner (of Zaldi?) is ook best.
Een tweedehandsje is een goeie optie, en als ik ongeveer weet wat ik wil kan ik het een beetje in de gaten houden.
KN? Stubben (die zijn toch harder? de siegfried vzh wel...)? Rossner?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:46

Ik heb een Henri De Rivel dressuur zadel.
Het heeft een zachte zit, je wordt niet in een houding gedwongen en het is geen Kieffer Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:55

Kn, is erg zacht en geen gedwongen zt!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:20

Ik heb een goedkoop zadel van zadelmarkt. Is geen super mega kwaliteits zadel, maar ik zit er prima op. Ook geen gedwongen zit. Als je niet zeker weet of je het fijn vindt rijden is dat misschien een optie voor tijdelijk. Kosten nl. niet zo veel.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:27

ik heb van de week op een ainsley vanguard gezeten, die wil ik nu dus ook voor mijn paard, want dat zit echt geweldig.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 17:54

Zadelmarkt begin ik niet aan, heb eerder een zadel van daar gehad, naderhand enorm gedonder met die Leen gehad, en heb mezelf gezworen dat ie nooit meer een cent aan me zou verdienen (ondanks dat ik wel goedkope dekjes en zo'n deken kan gebruiken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:13

Samsam schreef:
Kn, is erg zacht en geen gedwongen zt!


Sluit ik me volledig bij aan, alleen helaas moet die van mij aangepast worden want hij ligt niet lekker meer op mijn paard. Eigenlijk heb ik mijn zinnen gezet op de Prestige, die heeft wel een iets meer gedwongen zit naar mijn smaak, maar zit wel super!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:22

Ik kan je de Euroriding Diamant aanraden !
Het is een fijn en zacht zadel met een goede pasvorm en de kwaliteit is prima.
Een nadeel: tweedehands zijn ze nog redelijk prijzig (ongeveer dezelfde prijsklasse als KN, Kieffer, Stubben etc.), maar ze blijven ook hun geld waard.
Als je voor een nieuw zadel in de "middenprijsklasse" gaat dan zou ik zeker eens naar een Rossner kijken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:39

Ik ga ook voor de KN! Ben nog steeds erg blij met die van mij.

Gewoon veel zadels uitproberen, als een stalgenoot een interessant zadel heeft die eens lief aankijken of je er even op mag etc.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:41

Sinds ik mijn Wintec 2000 dressuur heb heb ik elke x een 7 voor houding en zit gehad Knipoog
mijn favoriet!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:55

Ik ga voor Daaleman Lachen , heb een moeilijke maat Tinker waar mijn 2e hands Daaleman erg goed op ligt, verder vind ik de Prestige Top Dressage erg lekker zitten, bij de nieuwe KN zadels zit ik te veel voorover Boos!
Laatst bijgewerkt door Ann op 31-08-03 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:58

Ik heb een Eororiding Diamand en ik zou niets anders meer willen. Hiervoor had ik een Ainsley ook een heerlijk zadel. Maar de Euroriding laat de schouder van mijn paard meer vrij waardoor ze meer bewegingsvrijheid heeft.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:03

Ik heb een Stubben Scandica en vind dit een heerlijk zadel. Maar ja...veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:08

ik heb een Tweespan zadel, de Legacy. zit super! voordeel van het tweespan is dat ze superklantvriendelijk zijn en heel het land door crossen voor het klantenservice. Ook kun je je eigen wensen op het zadel toe laten passen. Dat vond ik zelf echt superfijn.
Laatst problemen met het zadel gehad, en hun opgebeld. ze zijn toen het komen bekijken (vanuit friesland naar Hoogeloon gekomen) en constateerde dat het opgevuld moest worden. hebben het meegenomen en een week later had ik het weer terug, keurig opgevuld waar dat nodig was, en het telde gewoon als een service beurt- dus kostte mij niks.
Mocht ik ooit een opvulling nodig hebben komen ze weer kijken en kost het me €25 wat ik helemaal niet duur vind (hier in de buurt kost het nml €55)
Kortom: super zadel dat super zit en een super service heeft!
Ze hebben ook ooit tweede handse zadels maar die zijn vaak gelijk weg.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:17

Ik heb een Klimke zadel...Héérlijk ding Ook een hele zachte zit..Goed te onderhouden...Schuift absoluut niet,goede pasvorm,geen gedwongen houding...
Ook wel best prijzig..Maar dan heb je ook wat.
Ik wil geen ander zadel meer!

groetjes!

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:29

en ik heb een jc saphir,mijn dochter en man rijden er heerlijk mee maar mijn kont is er te groot voor hahahahaha.
zit lekker zacht en heeft fijn aansluitende kniewrongen en is ook nogeens leuk te betalen,ze zijn trouwen ook verkrijgbaar in het zwart met grijs! mooi man.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:36

ik ben erg tevreden over mijn ankyzadel, zit lekker zact vooral de kniestukke je hebt een fijne been ligging en een fijn zitvlak waar je niet vast in zit.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:39

Ik heb een Spalding, tweedehands gekocht en ben er supertevreden over. Zit heerlijk en is degelijke kwaliteit. Zijn alleen in Nederland moeilijk aan te komen (komen uit Engeland)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:22

gekke_koei schreef:
ik heb van de week op een ainsley vanguard gezeten, die wil ik nu dus ook voor mijn paard, want dat zit echt geweldig.


die heb ik! Zit inderdaad heerlijk. Wil nooit meer anders (denk ik)

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:45

Ik zeg KN! Erg lekker zadel, en op mijn paard ligt ie alsof ie voor dr gemaakt is. Maar dat ligt natuurlijk aan mijn paard... Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 01:53

Het belangrijkste van een zadel is dat hij vooral goed op je paard ligt. Je kunt de beweging van je paard maken of breken met een zadel.
Daarom is het leuk om bepaalde merken te gaan roepen maar in de praktijk blijkt dat dan weer weinig zin te hebben omdat het helemaal niet op je paard past.
Zo wilde ik graag een KN, maar echt: de beweging kwam met een ander zadel veeeeeel en veeeel beter uit de verf.
En dat hoeft dan echt niet het duurste zadel te zijn.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:56

Ik zweer bij Passier (Grand Gilbert)....
Super kwaliteit (betaal je ook wel voor), verliest z'n waarde niet (snel), héérlijke zit, ongedwongen en steun op de juiste plaatsen.
2e hands is wel heel erg moeilijk te vinden (iedereen vindt het zulke superzadels dat ze bijna niet te krijgen zijn, 2e hands).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:02

Ik kom op het moment juist wel heel veel Passiers tegen,
ik heb het idee dat veel mensen koste wat kost zo'n zadel op hun paard willen hebben, terwijl ook dit zadel lang niet op elk paard past.
Ik heb er zelf ook 1 en ben er erg tevreden over, hij ligt als een huis op mijn hengst en merrie en de kwaliteit is zeldzaam hoog. Maar mijn ruin kan ik er niet mee rijden, het zadel schuift enorm naar achter en ligt voor geen meter. Ik kom dan ook niet echt aan rijden toe want hij bokt dan echt zodra ik wat van hem vraag. Ach gut

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:16

Zoveel mensen zoveel meningen. Wij hebben een Grand Gilbert van Passier. Mijn dochter zweert erbij en ik kan niet goed zitten op dat nare zadel. Verward Als ik een paar munten over heb wil ik er een zadel bij. OK dan!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:22

ik sluit me helemaal aan bij Randy01, superzadel! En ik heb 'm wel 2ehands gekocht, een jaar oud maar dat scheelde een hoop centjes Haha!