Dressuurzadels>>> beetje orienteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Dressuurzadels>>> beetje orienteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 15:28

Ik denk er toch wel heel erg over om in de toekomst (jaja Tong uitsteken ) een dressuurzadel erbij te kopen, en uiteindelijk mn vzh-tje in te wisselen voor een ouder springzadeltje.
Maar ik ben eigenlijk geen dressuurzadels gewend. Heb een tijdje op een oude kieffer gereden, maar daar reed ik na een tijd rijden mn kont op kapot. (en t was een pijn-in-me-rug zadel, maar alletwee die dingen heb ik met meerdere kieffers, ook vzh)
Wat ik ook doe op een dressuurzadel is mn hakken 'vastzetten' zeg maar, en dan krijg je zwabberbenen. Met andere zadels heb ik dat echt nooit, tenzij ik mn beugels veel te lang heb.
Ik wil graag een zadel dat zacht zit, liever geen supergedwongen zit, en géén kieffer. Hoeft geen topmerk te zijn, JC of Rossner (of Zaldi?) is ook best.
Een tweedehandsje is een goeie optie, en als ik ongeveer weet wat ik wil kan ik het een beetje in de gaten houden.
KN? Stubben (die zijn toch harder? de siegfried vzh wel...)? Rossner?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:54

Zadelmarkt begin ik niet aan, heb eerder een zadel van daar gehad, naderhand enorm gedonder met die Leen gehad, en heb mezelf gezworen dat ie nooit meer een cent aan me zou verdienen (ondanks dat ik wel goedkope dekjes en zo'n deken kan gebruiken)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:18

Fitzroy schreef:
Het belangrijkste van een zadel is dat hij vooral goed op je paard ligt. Je kunt de beweging van je paard maken of breken met een zadel.
Daarom is het leuk om bepaalde merken te gaan roepen maar in de praktijk blijkt dat dan weer weinig zin te hebben omdat het helemaal niet op je paard past.
Zo wilde ik graag een KN, maar echt: de beweging kwam met een ander zadel veeeeeel en veeeel beter uit de verf.
En dat hoeft dan echt niet het duurste zadel te zijn.

Ben ik helemaal met je eens, maar ik wilde gewoon graag wat ervaringen horen over verschillende merken. Ik bedoel, het kan nog zo goed ligge, je krijgt mij echt niet op een kieffer hoor, als ik raar ga zitten doen omdat ik niet lekker zit is dat voor mn paard ook niet echt prettig.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirja, Luzerna en 123 bezoekers