tot hoe lang kan je een paard buitenzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

tot hoe lang kan je een paard buitenzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:54

Mijn vraag is van af wanneer tot wanneer het redelijk is dat een paard buitenstaat, is dat niet zo rond mei t/m september? Ik bedoel echt dag en nacht.

Ik heb een arabier en is echt een buitendier en staat het liefst de hele dag op het land, dus vraag ik me af wat redelijk is, wie kan me helpen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:37

dus een arabier kan best wel een beetje tegen de koude, natuurlijk wel met een goede deken...dus ze kunnen tot oktober buiten blijven staan? Ik bedoel dus dag en nacht he, niet dat ze savonds binnen worden gehaalt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:29

het is dus mijn eigen paardje, ik heb het idee dat arabieren van die dunnen vachten hebben, tebminste die van mij wel, ze heeft bijna geen wintervacht en met die ijzige koude vindt ik het zo zielig als ze op het land staat zonder deken...met dat dunnen lijfje...mn oude pensionstal houdster was een echt deken mens en gaf me op mn kop dat ik er van de winter geen deken op deed, sja want net wat er gezegt werd, de vorrige eigenaar deed het ook niet!
Toen ben ik ermee begonnen want ze werd wel wat schraal en ze ging er ietsje beter uitzien met de tijd. Ook vindt ik het wel makkelijk, ik heb een schimmel en die kunnen heel vies worden en met deken blijven ze mooi schoon! Tuurlijk ja met nattigheid moet je uitlijken, niet met zo'n buitje als vannacht want de grons is erg droog, maar als het echt drassig gaat worden kunnen ze dus beter de nacht naar binnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:27

Franca schreef:
arabiertjes een dun vachtje??? Nou de mijne was net een teddybeer hoor afgelopen winter....daar kon geen ander paard tegenop. Ze maken die vacht heus wel aan, maar dan moet je geen dekens op doen.


ik heb dus van de winter heel lang zonder deken gelopen met haar, ook snachts niks, maar ze kreeg geen vacht!

En ze stond te rillen als een rietje en toen heb ik maar een deken omgedaan, want ik vondt t erg zielig terwijl de vorrige eigenaar helemaal geen deken gaf, dus ook niet swinters, ik kan het me niet voorstellen, want ze heeft geen wintervacht ontwikkled!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:33

Franca schreef:
hmmm, ja dat is vreemd. Maar dan is het idd beter om wel een deken te geven. Ik doe Yen ook een deken op dit jaar, want als ze weer zo'n teddybeer wordt dan valt er niet op te rijden. Bovendien kwam ze maar moeilijk door haar vacht heen deze zomer.


waarom valt er dan moelijk op te rijden? Verward ja ik weer hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:42

als je een deken ophpudt zal dr vachtje wel kort blijven dus dat komt wel goed, ach een deken op na het rijden in de winter doe il altijd al want ik wil miet dat ze verlkouden wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:53

het is dus afhankelijk van het ras Brendageene...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:44

ja daar heb je gelijk in Brendageene, mijn paard is wel gewent buiten te lopen, maar op een gegeven moment vindt ik die nattigheid toch wel tè....en als ik zo lees zit ik er dus niet zo naast dat ze beter met de nattigheid (te erge dan) naar binnen gaan....Ik was benieuwd of ik het zo gek nog niet deed, en dat klopte dus wel, ach soms zijn de seizoenene zo in de war en dan kunnen ze of langer of korter buitenstaan, dat is logisch.....en ik laat haar ook niet alleen in de weide staan als de hele ploeg al naar binnen is het zijn toch kudde dieren he?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Lynn_Nikita en 114 bezoekers