Pablo sloopt alles wat om zijn voorbenen zit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 14:56

De eerste keer is wel lachen, als je Pablo bezig ziet om zijn peesberschermers in het land af te trekken en vervolgens demonstratief ver weg gooit. Maar dat lachen vergaat toch wel nadat hij al twee paar peesbeschermers zichtbaar beschadigd heeft en een paar bandages gesloopt heeft. Tot nu toe laat hij zijn dekens nog heel (afkloppen, misschien heeft hij het vandaag ook al gedaan......)
Hebben jullie ervaringen met zulke slopers en wat doen jullie eraan? Op stal staat hij niet meer los met bescherming om en als hij los wordt gegooit dan maar voor zonder bescherming (en maar hopen dat hij zichzelf maar heel houdt).

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:06

z
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:08

De boerenbond heeft spul dat wordt gebruikt tegen het pikken bij kippen en om varkensstaarten te beschermen. Stinkt verschrikkelijk, maar wel effectief. Wij gebruiken het voor Pablo's (what's in a name?) dek, gewoon een keer per week er op spuiten. Ik zal nog wel opzoeken hoe het precies heet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:12

hoiiiii heel bekend probleem.....bij mij gaat het verder ,obelix sloopt drinkbakkken voerbakken de slang waar het water door heen komt naar je waterbak toe..... leuk joh slopers... Haha! maar dus ook...dekens ... transportbeschermers....(kan hem geen minuut alleen laten!!) bandages/peesbeschermers...laat hem ook geen minuut alleen want het is er lekker vanaf!!(zo n hoofd trekt ie dan ook!) Haha! maar goed,ik heb er geen oplossings voor en voor zijn deken heb ik nu een halster met een klepje ervoor want dan houdt ie in ieder geval nog iets heel!! Haha! voor zolang als het duurt.... Party!! ach ja..ruinen..af en toe zou je ze wel wat aan willen doen!! Frusty maar het blijven toch onze schatjes he?? Lovers

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:24

Ach, gewoon eraf laten al die beschermers. Hij vindt het gewoon irriteren.

Hm, tot zover mijn ongenuanceerde opmerkingen. Maar dat is nu eenmaal mijn mening. Misschien heb ik wel heel veel geluk ofzo, of een bijzonder paard, maar die van mij heeft in z'n acht jaar nog nooit problemen gehad en nog nooit iets om z'n benen gedragen. Ik doe er dus niet aan mee, die beschermrage van de laatste jaren.
Ik heb namelijk niet de indruk dat het iets uitmaakt.

*duik onder het bureau vanwege de peesbeschermers die me nu ongetwijfeld om de oren zullen vliegen Knipoog Haha! *

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:45

hoii,ik vind eigenlijk wel dat ze iets uitmaken!! Haha! (ja daar komen de peesbeschermers!! Haha! ) als ik mijn paard niet met peesbeschermers rij of longeer worden zijn schiefels op zijn voorbenen erg groot omdat ie zijn eigen aantikt....nl.heb ik het heel vaak zonder geprobeert maar het gaat echt niet,en omdat ik eigenlijk niet wil dat die schiefels groter worden... doe ik dus maar peesbeschermers om...maar ik vind dat als je paard nergens last van heeft hoef je er eigenlijk niks om te doen...in feite verzwak je dus maar... Party!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:41

Hmm. De pony van m'n broertje sloopt de deken van z'n weidegenootje, mijn paardje dus!
En die doet ook wateremmers, voerbakken, staldeuren, schriklintje trekken, halstertouwtje kauwen......

maargoed, waar hadden we het over. Als je nou eens peesbeschermers met van die lastige riempjes/gespjes omdoet, die krijgt hij er vast niet af.....beschadigen kan natuurlijk wel, misschien dan gespjes én stinkspul?

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:55

Maar Obelix, kun je niet beter de oorzaak bestrijden dan de symptomen.

Hoefsmeden kunnen daar volgens mij wel iets aan doen. Misschien niet in alle gevallen, maar heb je dat al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 00:07

Of je nou wel of niet iets om de benen van je paard wil, hij heeft er gewoon af te blijven, net als drinkbakken, emmers, deurknoppen, telefoons of wat dan ook. Mijn paard heeft een redelijk strenge opvoeding gehad (van zijn fokker), als ie al ergens naar keek kreeg ie al een uitbrander. Dat wil niet zeggen dat ie nooit stout is hoor, maar een flinke brul doet al veel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 07:46

Ik zou gewoon van die goedkope kappen kopen, zoals deze:
[img]../upload/523/k_20104[1].jpg[/img]

Op beurzen ed koop je deze vaak al voor fl. 25,00, die zou ik dan helemaal insmeren met bijv. cribox en voor de zekerheid nog extra bandageriempjes eromheen en laat het hem dan nog maar eens proberen! }>

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:08

ja ik heb dit al aan mijn smid gevraagd maar die kan er niks aan doen... Verward nou ja ze worden niet groter zolang ik maar peesbeschermers om doe... Haha!