Ze krijgt elke keer een klap van een Belgische knol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 16:31

Ik wist ff niet hoe ik de topic moest noemen, ik hoop dat het duidelijk is.
Winnie staat weer op stal en ze staat in een stand, alleen zij staat in de vijfde stand en in de eerste stand staat een Belg. Nou heeft die belg de neiging om 's nachts aan de wandel te gaan (eigenaresse is erg makkelijk, vergeet dus regelmatig haar paard vast te zetten). Nou hebben ze dus de stand van die belg "verlengd" oftewel in de lengte richting hebben ze aan de ene kant een hek geplaatst en aan de andere kant een ketting.

De eigenaresse loopt al heel de zomer tegen me te brullen dat haar paard een bloedhekel aan fjorden heeft. Dat heb ik dus inmiddels gemerkt. Ik moet met Winnie dus achter die belg langs, maar moet dan dus ook het hek los maken en de ketting. Nou elke keer als ik dus achter die belg langsloop met Winnie gaat die belg slaan Boos!

Vanmiddag ben ik echt woest geworden, ik liep met Winnie de stal in, hek open, sta ik te hannessen met die ketting, zet Winnie een stap, krijgt ze toch een opdonder van die Belg, met als gevolg dat ze er vandoor wilde en mij de grond inliep Verdrietig Het gevolg is dat ik dus giga door mijn enkel ben gegaan, die nog aan het genezen is, dus ik kreeg weer een behoorlijke pijnscheut Huilen

Nou zit ik dus met een probleem, want hoe ik het ook doe (eerst alles openen bv), die %$#%$ knol slaat in ieder geval naar Winnie. Ik heb de eigenaresse van Winnie inmiddels een mail gestuurd en het probleem aan haar voorgelegd, want ik zie het niet zitten om straks zo'n grote hoef (incl ijzer) in mijn nek te hebben Huilen

Wat vinden jullie? Zal ik de staleigenaar aanspreken en vragen of ze verplaatst kunnen worden? Want er staat nog een fjord en wie weet naar welke paarden die belg nog meer trapt. Of zal ik de eigenaresse het op laten lossen?

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben.

gr. Ziggy

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:42

Ik zou naar de staleigenaar gaan en hem vriendelijk vragen of er een oplossing voor is. Ik vind dat van hem verwacht kan worden dat hij er toch voor zorgt dat jullie beide veilig in en uit de stal kunnen. Misschien is dit heel simpel op te lossen door een van de paarden te verplaatsen!
Veel succes!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 16:47

Ja, dat had ik zelf ook bedacht, maarja Winnie is niet van mij, dus ik weet niet of ik zoiets mag/kan regelen. Ik vind dat ze die belg gewoon achteraan moeten zetten, dan hoeft er niemand langs. Nou ja ik hoop voor dinsdag dat de eigenaresse van Winnie voor een oplossing heeft gezorgd, anders ga ik dinsdag wel ff een babbeltje maken.


gr. Ziggy

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:52

Omdat het paard niet van jou is, wil nog niet zeggen dat jij haar naar de *** moet laten stampen!
Daarom zou ik het gewoon op een rustige en vriendelijke manier tegen de stalhouder gaan uitleggen, als hij niet meteen iets onderneemt niet kwaad worden ofzo. Want als die knol echt iets tegen fjorden heeft, en er staan er, zoals jij zegt 2, dan zullen er nog wel meer klachten komen waardoor hij misschien wel iets onderneemt!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 21:25

Nou dat is dus zo "leuk", ik kreeg daarnet een mail van de eigenaresse en die zegt dat het verleden jaar ook gebeurde en dat je die knol gewoon een optater moet geven, maar ja ondertussen heeft Winnie die knal dan al gehad of ik. Ik ga dus gewoon met de staleigenaar praten dat er iets moet gebeuren, gebeurt er niets en doet de eigenaresse van Winnie dan ook niets, dan kap ik ermee:
A. kan ik er niet tegen om te zien dat Winnie klappen krijgt

B. pas ik ervoor om dalijk zelf in het ziekenhuis te liggen.

Nou ja ik hoop op een goede afloop, ik hou jullie wel op de hoogte.

gr. Ziggy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:53

jé ziggy ben je er nu nog boos over??? Nou ik hoop dat het snel is opgelost!!!!!!!

groetjes debora Koe Koe

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 22:16

Nou echt boos niet, maar ik vind het nog steeds niet kunnen, want dit was dus verleden jaar al bekend Boos!

gr. Ziggy

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:34

Hoi Ziggy,
Daar zou ik rigoreus worden, als omzetten niet lukt : paardje halen? Dan zweepje mee! Is niet leuk, maar als jou paardje steeds een optater krijgt is nog veel minder leuk en als jij een optater krijgt, is het zwaar kl... ! Laat voordat je er langs wil, Belgje weten dat je er aan komt. Bij de kleinste reaktie geef je hem meteen een knal met die zweep. Let wel : ik ben géén fanatieke paarden mepper Lachen , ze moeten wel weten wie de baas is, als het erop aan komt is hij toch de sterkste en jij de looser, het is nu de kunst hem te laten merken dat het omgekeerd is : dus... jij bepaald wat er gebeurd, niet hij/zij !
Succes ermee! Sterre

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 19:48

Ja je zou nog een hekel krijgen aan ons Belgen, is het een Brabander? Je zegt het zo oneerbiedig, "Belg"! Wij hebben namelijk meer als 1 Belgisch ras hoor!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 23:49

Ja sorry, dat kwam door mijn kwaadheid, ik heb niets tegen Belgen hoor, ook niet tegen de paarden, maar ik was zo woest, ik wist ff niet hoe ik het moest opschrijven, ik hoop niet dat ik je beledigd heb, want dat was absoluut niet de bedoeling.

gr. Ziggy

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 00:31

Lientje, had je tegen mij?? Nee hoor, heb absoluut niets tegen Belgen , of 2 of 4 benen, ik vind ze -over het algemeen Lachen - wel lief hoor!