Vraagprijs voor (recreatie)paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Vraagprijs voor (recreatie)paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:55

Kenissen van mij hebben een hele leuke KWPN ruin te koop staan.
1.65, donkerbruin met blesje en 4 witte voeten, echt een heel mooi chique paard om te zien, zowel qua exterieur als qua beweging.
Hij is 13 jaar oud.
Is ook aangespannen gereden (wel volledig rijpaard), verkeersmak en braaf.
Zij hebben het paard als 4-jarige voor een aanzienelijk bedrag gekocht, het was de bedoeling dat hun dochter met het paard de sport in zou gaan.
Die dochter had daarvoor altijd op redelijk niveau wedstrijden gereden, maar toen het paard er eenmaal was heeft ze er eigenlijk weinig anders mee gedaan dan buiten rijden en wat dressuurtraining, maar hem nooit uitgebracht.
Het paard wordt nu gereden door een ander, en kan thuis nu een aardige M-proef neerzetten, hij blijkt nog aardig snel te leren voor een 13jarige.

Deze mensen hebben echter het idee, wij hebben er toendertijd veel voor betaald, dus hij is nu ook nog wat waard. Wat ze er nu voor vragen is wel een heel eind onder wat zij ervoor betaald hebben (minder dan de helft), maar naar mijn mening is hun vraagprijs echter te hoog, hoewel ze er al in gezakt zijn.

Mijn vraag is dan ook wat is in jullie ogen een dergelijk paard waard?

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:05

Foto?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:13

lastig lastig. Een onuitgebracht paard van 13 is er niet een die je kwijt kan als leerpaard of potentieel. Verder klinkt hij wel leuk, als hij klinisch 100% is, koel in de kop en goed doorgereden in het terrein (dus absoluut betrouwbaar in het verkeer en buiten) dan zou ik er... tussen de 2500 en 3000 euro voor over hebben. Bij het gebruik denk ik dan aan een paard voor iemand die ment en er af en toe ook eens op wil stappen, maar weinig rijervaring heeft.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 16:19

Foto van het paard heb ik niet.

ArwenLune:
De vraagprijs ligt daar nog een stuk boven, ze vroegen er eerst €4500,- voor, nu €4000,-, IMO teveel dus. Ik heb er zelf aan gedacht hem te kopen, het is namelijk echt een leuk beest, maar ik vond de prijs dus te hoog.
Ze beroepen zich ook op het feit dat er een leuk papier bij zit, maar ja het is en blijft een ruin.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:26

4000 euro lijkt me ook aan de hoge kant.
Van een 13-jarig paard kun je nog best een hoop plezier hebben, maar qua marktwaarde ligt ie helaas niet zo hoog meer.
Tenzij het natuurlijk een super doorgereden paard is dat als leerpaard te gebruiken is, maar dan had hij eigenlijk wel geklasseerd moeten zijn (voor de prijsverhoging dan Knipoog ).
Als het verder een correct gebouwd paard is met een goede gezondheid dan zou ik aan 2000 tot 2500 euro (max.! Haha! ) denken.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:33

4000 vindt ik ook aan de hoge kant.
Ik zou aan 3000 max. denken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:46

Ook ik vind 4000 euro erg veel geld voor een 13 jarige ruin die geen bijzondere prestaties heeft verricht. Een mooi papier is natuurlijk wel leuk, maar voegt niet echt iets toe bij deze ruin, lijkt mij.
Zo uit jouw verhaal zou ik 2250 euro een heel redelijke prijs vinden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:52

Gezien de enorme hoeveelheid goede paarden die op dit moment te koop staan is de prijs echt absurd.
Het paard is al een dagje ouder, geen ervaring in de wedstrijdring, een ruin dus je kan er niet mee fokken.
Genoeg paarden te koop en de prijzen zijn op het moment een stuk gezakt omdat straks de meeste paarden weer op stal moeten dus de handelaren en fokkers moeten van een hoop paarden af.

Persoonlijk vind ik zelfs 2500 nog teveel! Dat is ruim 5500 gulden!!! Voor een 13 jarig paard zonder echt niveau! Want wat is thuis een M proef neerzetten? En hoe zou een jury die proef beoordelen? En hoe zou het op wedstrijd gaan.

Ik zou eerder de prijs nemen die Linda250 noemt, 2250. Dus tussen de 2000 en 2250.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:57

4000 zouden ze er van mij nooit voor krijgen. Dat is gewoon teveel voor een 13-jarige zonder wedstrijd ervaring. Die papieren hebben voor mij ook weinig gewicht - bij een merrie is dat nog van belang voor de fok, bij een ruin heeft het eigenlijk geen enkele betekenis.
Nogmaals, het lijkt me een aardig paard en ze kunnen er vast een leuk thuis voor vinden, maar dat gaat een stuk makkelijker zijn als ze een duizendje omlaag komen met de prijs. De recreatiemarkt kijkt eigenlijk practisch nooit naar paarden boven de €3000 - er is zat leuks te vinden voor minder dat voldoet aan de eisen van de gemiddelde recreatie-ruiter.

muddy
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: sijbekarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:45

om te reageren ,een paard is waard wat jij er voor geven wilt,
papieren zijn leuk als er dresuur bloed inzit en jij er dresuur mee wilt rijden,een 13 jarig paard is niet jong meer,dus de prijs is echt onredelijk en gezien dat hij een ruin is heb je dus verder niks aan die papieren een prijs tussen de 2000 en 2500 euro zou genoeg moeten zijn , ik zou hem wel altijd nog laten keuren , dit kost je niet al te veel geld , maar bespaart je wel een hoop ellende.
groetjes jo