Wat kan dit zijn? Wat kan ik ertegen doen? (hond)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Wat kan dit zijn? Wat kan ik ertegen doen? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:23

Onze hond is nu meer dan een jaar oud. Toen hij nog een pup was, kreeg hij bultjes onder op zijn kin. Toen zijn we naar de dierenarts geweest en die zei dat het jeugdpuisjtes waren. Verward
Na een par weken waren de puisten weg, maar ze kwamen weer terug. En Tommy kreeg er echt last van, ging eraan krabben en ze sprongen steeds open. Nu ziet het er dus heel erg vies uit. En heeft hij er ook een paar op zijn bovenlippen (heeft 'ie ook al eerder gehad, maar die trokken wel helemaal weg)

Hier foto's ervan:
Afbeelding
Afbeelding

Wat zou dit kunnen zijn?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:24

ook geen allergie?
ik zou toch een andere dierenarts zoeken en daar even langs gaan.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:27

Ik zou toch terug gaan naar de dierenarts en zeggen dat het terug is gekomen. Vraag of ze er een middeltje ervoor hebben, desnoods om het jeuk te stillen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:31

misschien allergie of een schimmel,kzou er idd de da naar laten kijken en evt wat testjes doen, misscgien is ie allergisch voor zijn voerbak/speeltje/vloerkleed/wat dan ook.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:38

op het eerste gezicht denk ik aan haartjes die naar binnen groeien, het lijkt op een plek te zitten die op de grond rust, als hij met z'n kop plat op de grond ligt?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:39

We weten wel dat hij idd zoals jullie zeggen, voor veel dingen allergisch is. Voor zeep bijvoorbeeld, dan zwelt hij helemaal op. En voor gras ook, want hij krijgt jeuk aan zijn kop als hij in het gras heeft gewandeld/gespeelt.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:40

Nadiene schreef:
op het eerste gezicht denk ik aan haartjes die naar binnen groeien, het lijkt op een plek te zitten die op de grond rust, als hij met z'n kop plat op de grond ligt?

ja, dat deel ligt op de grond. Maar daar kan hij toch niet zo'n grote ontstekingen van krijgen? of wel?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:41

Het lijkt een beetje op hot spot,moet je ff tegen de da zeggen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:42

Nee dat zijn echt "gewoon" puistjes al zijn ze bij jouw hond wel behoorlijk al hoor Scheve mond , onze honden hebben dat ook altijd gehad, op het moment dat ik zuiver (lees vers)ben gaan voeren is het compleet verdwenen..
Je kan het goed schoonmaken met een niet agressief middel, bv arnicadruppels of een rustige lotion wat je zelf ook kan gebruiken Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:43

Kan het geen demodex (jeugdschurft) zijn? Ik denk ook dat je DA dat bedoelde en geen jeugdpuistjes Lachen
Demodex is zeer hardnekkig en wordt veroorzaakt door een mijt die je niet met blote oog kunt zien.

Altijd naar de DA gaan met dit soort klachten en niet zelf gaan dokteren.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:46

Veel mensen hebben ook last van ingegroeide haartjes, vraag je vader maar eens, heeft het vast weleens gehad, het lijkt dan eerst op een puistje, dat is immers een ontstekingkje ( hoe schrijf je dat ook al weer), en kan veel groter worden, door irritatie, ontsteking, of bv talg wat niet weg kan (net als puistje).

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:47

We zijn ook naar de DA geweest, maar hij zei dus dat het jeugdpuistjes waren (is wel als een half jaar geleden)
Tommy vind het vreselijk bij de dierenarts en ik zou dus ook niet weten hoe we de dierenarts dit kunnen laten zien. Hij moet namelijk een muilkorf of snoetband om bij de dierenarts. Anders bijt hij.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:52

Anders laat je de foto's toch zien bij de dierenarts?
hoeft de hond ook even niet mee.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:53

Annetje schreef:
We zijn ook naar de DA geweest, maar hij zei dus dat het jeugdpuistjes waren (is wel als een half jaar geleden)
Tommy vind het vreselijk bij de dierenarts en ik zou dus ook niet weten hoe we de dierenarts dit kunnen laten zien. Hij moet namelijk een muilkorf of snoetband om bij de dierenarts. Anders bijt hij.


Daar weet de dierenarts echt wel een oplossing voor te vinden.
Als het echt niet anders kan geeft hij hem een licht roesje.
Je kunt je hond toch niet zo door laten lopen!!

Zelf dokteren voordat je precies weet wat het is, is echt heel onverstandig. Niemand kan een diagnose stellen van een foto en wat bij de een helpt kan bij de andere hond juist weer averechts werken.
Je dierenarts zal toch op zijn minst wat schraapsel op kweek moeten zetten.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:55

Nadiene schreef:
Anders laat je de foto's toch zien bij de dierenarts?
hoeft de hond ook even niet mee.


Ook een dierenarts kan geen diagnose stellen aan de hand van een foto.
Hij kan dan hooguit vermoedens uiten, maar zal de hond zeker zelf willen zien om die vermoedens te bevestigen.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:26

jawel, maar hij kan met de vorige keer vergelijken, en als hij denkt dat het nodig is kan altijd de hond nog langskomen, bv op afspraak is rustiger.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:33

Nadiene schreef:
jawel, maar hij kan met de vorige keer vergelijken, en als hij denkt dat het nodig is kan altijd de hond nog langskomen, bv op afspraak is rustiger.


Ik kan me niet voorstellen dat er een dierenarts bestaat die het zo doet, maar goed ze kan het proberen. Het is in ieder geval beter dan niets doen of zelf gaan dokteren.

Verder denk ik dat je niet te zielig moet doen over die hond, gewoon naar de dierenarts gaan. Ipv een snuitje of korfje kan hij ook met een stuk verband zijn mond snoeren (daar is een heel simpel truckje voor) en zodoende altijd nog rustig kijken.
Er zijn maar weinig honden die het leuk vinden om naar een DA te moeten maar het is voor zijn eigen bestwil.
Ik krijg er al jeuk van als ik naar de foto's kijk

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:28

oké, we gaan wel gewoon naar de dierenarts met hem. Ik houdt jullie op de hoogte wat het werkelijk was/is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:48

Als er troep uit komt, dan is het duidelijk ontstoken. Ik zou het dus schoonmaken met gekookt water met wat soda er door. En daarna zou ik er betadine op spuiten. Dan geneest het veel beter.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:15

En als de geneeskunde er nou niet achter komt wat het is is het zeker een aanrader om over te stappen op vers-vlees voeding als je de hond op brokken hebt staan.
Brokken zijn in feite ontzettend slecht voor honden en dit soort verschijnselen kunnen een oorzaak hebben in de voeding.
Allergieën kunnen door een goede voeding erg verbeteren.

Lees anders dit maar eens :
http://www.carnibest.nl/drs-koning.htm

En ook als de voeding geen oorzaak is van dit ene probleem raad ik je aan zijn voeding eens onder de loep te nemen.
Veel brokken bevatten bijv. veel granen en ook nog eens conserveringsmiddelen waarmee je je hond uiteindelijk echt geen goed doet. Bovendien is het helemaal steriel wat zeer slecht is voor de darmflora van je hond.
Een uitgebalanceerd natuurlijk menu scheelt vele honden vele klachten.

(tjeem het lijkt wel een reclameboodschap...is het natuurlijk ook maar ik verdien er niks aan hoor Haha! )

Enige versvleespagina's :

http://www.bibidiervoeding.nl/
http://www.carnibest.nl
http://www.ahv-breda.nl/
http://www.energique.nl/

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:27

Zou ook nog een staphilococcen-infectie kunnen zijn. Is een bacterie in de huid en heel erg hardnekkig. Komt en gaat weer weg ..........

Groetjes, Gisela

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:29

Dit zie je wel vaker. Ik denk dat het jeugdpuistjes waren waar hij aan is gaan krabben/schuren en dat dit het resultaat is. Goed ontsmetten en hij moet er niet aan schuren/krabben, wat moeilijk is. Maar je kan natuurlijk beter naar de DA gaan, die zal er vast wel een zalfje voor hebben wat ook gelijk verzachtend is.