'kreupele' pony: wat vinden jullie hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 09:51

Ik liep er al een tijdje over na te denken of ik dit op bokt zou zetten, maar nu kan het mij weinig schelen wat de eigenaars er van vinden Extreme duivel . Toen de landperiode begon, kwam er een welsh van 7 jaar bij ons op het land staan. Vanaf het begin dat hij er stond liep ik tegen de eigenaars te vertellen dat het beessie kreupel loopt. Volgens hun was dat niet waar, de pony moest gewoon meer lopen. Uiteindelijk liep het beessie op 4 benen kreupel. Ook dat was niet waar, hij was gewoon wat stijf. Op een avond sta ik bij het land en de pony wil zich omdraaien en zakt zo door zijn benen heen. Ik kwam thuis en zei tegen mijn man dat ik hoopte dat die pony een hartstilstand zou krijgen, dan was hij uit zijn lijden verlost. Als de veearts bij mij kwam, dan liet ik hem ook naar die pony kijken. Jammer genoeg kon hij weinig doen want die pony was niet van mij Frusty . Op een dag komt er een vrouwtje van stal die op die pony zou rijden, want hij was zo vervelend. Ik werdt witheet en zei ook dat zij een dierenbeul zou zijn als zij dat zou doen en heb uitgelegd wat er aan de hand was. Ook vroeg ik of zij er niet voor kon zorgen dat er een arts naar zou kijken. Na weer een ruzie met de eigenaars besloten zij om de pony bij mij weg te halen en ergens anders neer te zetten. Het vrouwtje van stal kreeg het voor elkaar om er een arts naar te laten kijken en zo gebeurde het. Foto ( koste eigelijk een hoop geld Boos! ) Ging nog bijna twee weken overheen voor zij gingen en de uitslag, gekarteld sesambeentje. Als optie kregen zij te horen dat hij op eggbar ijzers moest en dat als zij geluk hadden er nog een hoop bespaard zou blijven. Wat doen ze: Dochterlief een andere pony beloven en deze maar naar de slager brengen Frusty . Je bent toch niet goed bij je hoofd als je zo denkt of ligt dat aan mij? Dit was twee weken geleden en nog staat die pony zonder ijzers en komen zij af en toe kijken hoe het met hem is. En maar klagen dat als zij er op tijd bij waren dan ... !!!!!! Het is dat ik er het geld niet voor heb (stalkosten) maar anders zou ikhem er bij nemen. Als je voor 3 kan zorgen is 4 ook geen probleem. Kan je je voorstellen hoe kwaad ik hierover ben. De eigenaars proberen af en toe als ik ze zie een praatje met me te maken, maar ik draai me om en ga ergens anders staan.
Hoe kan je zo met je pony omgaan. Zo een beessie heeft toch ook gevoel. Waarom naar de slager, als je er wat tijd en ijzers aan besteed, heb je nog een leuke recreatiepony. Wat is jullie mening hierover.

[Edit Karin] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-20 10:15 ]</font>

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:05

Die mensen zijn geen paard waard!!!
Hebben geen hart voor hun beestje!!
echt achtelijk hoor!
ik had net alsl jij hard in actie gekomen!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:07

Ontzettend sneu voor het beestje....
Zorg goed voor je eigen paardjes. Je kan niet de hele wereld redden, maar wel een klein stukje. Helaas is dit niet jouw pony, dan was het niet zo ver gekomen. Er worden ontzettend veel pony's op een dergelijke manier gehouden, triest.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 13:18

Karin, bedankt voor het aanpassen van de titel, maar ik was gewoon nog steeds erg boos Boos!
Ik weet ook wel dat ik niet alle zielige pardjes kan redden, maar dit....dit maakt mij zo Huilen
Vanmorgen op stal kreeg ik ook al op mijn donder, dat ik me er niet mee moet bemoeien en genoeg heb aan mijn eigen paardjes.
Dat weet ik ook wel, maar het is gewoon oneerlijk voor die pony en als ik hem kan helpen dan zal ik dat ook proberen te doen.
Wij hadden het er al over om geld in te zamelen en dan met zijn allen voor de stalkosten op te draaien, maar volgens mij werkt dit ook niet best.