Hoe goed is fleeche?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Hoe goed is fleeche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:03

Hoi,
Ik weet dat dit onderwerp al vaker is geweest, maar wil toch graag even duidelijkheid. Ik ben op zoek naar een zweetdeken met hals en nu ziek ik van wol en van fleeche. Die van fleeche zijn wel een stukje goedkoper, maar hoeveel scheelt dat in de kwaliteit van de zweetopname en daarna?

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:06

wol neemt veel meer vocht op dan fleece en het zit ook nog eens lekker warm..maar daar betaal je dan ook voor..fleece is ook goed maar het water blijft aan de binnenkant hangen..de vochtopname is minder bij fleece..

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:25

Matti90 schreef:
wol neemt veel meer vocht op dan fleece en het zit ook nog eens lekker warm..maar daar betaal je dan ook voor..fleece is ook goed maar het water blijft aan de binnenkant hangen..de vochtopname is minder bij fleece..


Dat kreeg ik in de paardenwinkel ook te horen, daarom hebben we voor een wollen deken gekozen voor Hrannar. Fleece vind ik er wel mooier uitzien, maar verder niet handig ofzo... ik zou voor de wollen deken gaan Knipoog

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:27

Ik ben echt wel fan voor fleece. Als mijn pony erg nat is, dan doe ik een andere fleecedeken om. Daarnaast is fleece lekker te wassen.
En heb ik een fleecedeken op maat laten maken, omdat die niet passend in de winkel te koop waren. Ik gooi als het erg koud is weleens 2 fleecedekens over elkaar. In principe wordt hij altijd met eentje droog, dus neemt genoeg vocht op, ondanks dat Taran hard zweet.
Alleen in de winter niet (hij blijft meer als 6 uur nat, door zijn vacht, maar dan maakt het niet uit of ik wol of fleece erop gooi. Heb namelijk wel wollen dekens van mensen zeg maar.
Ik vind fleece ideaal. Maar ga misschien wel een wollen kopen, om als onderdeken te gebruiken en misschien af en toe als zweetdeken.

manic

Berichten: 6992
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:21

Ik heb vorig jaar een fleece dekentje gekocht, maar ben er toch niet echt kapot van. Het is gewoon niet warm genoeg tijdens de echt koude dagen en het is ook nog eens onwijs statisch. Ik ga er dit jaar dus nog maar een wollen dekentje bij halen...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:26

manic schreef:
en het is ook nog eens onwijs statisch.
Yep dat vind ik dus ook een enorm nadeel.
Ik vind wol prettiger en het neemt het zweet beter op

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:05

ik vind fleece juist erg fijn Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:46

mijn paard is na (gemiddeld) 3 kwartier droog onder haar fleece deken.Het water ligt dat netjes op de bovenkant van haar deken, dus dat probleem van aan de binnenkant blijven hebben wij helemaal niet. Daarnaast is fleece ook eerder droog als je hem weer van je paard af hebt gehaald, wat ook een gunstig voordeel is. Wat voor mij dan persoonlijk nog van belang is, is dat fleece niet zo zwaar is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:57

Een fleece deken is een prima uitzweetdeken. Voor temperaturen tussen 10 en 20 graden is enkel zo'n deken, afhankelijk van de dikte voldoende om op te drogen, maar je zou het ook in combi met een wollen deken kunnen gebruiken als het kouder is.