Vraagprijs voor NRPS hengstje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Vraagprijs voor NRPS hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 21:56

Ik heb nu al een tijdje een Nrps hengstje van Sjapoer ox, en die is in principe bedoeld voor de handel. Zijn moeders kant is onbekend, wel heb ik die zelf gezien bij de fokker, was een erg mooie merrie.
Nu vraag ik me af wat hij volgens jullie waard zou moeten zijn.

Hij is 1 jaar, donkerbruin, geen aftekeningen, en heeft heel mooie gangen (showbinkie). Hij is heel lief en rustig, ook bij andere paarden, maar nog weinig gewend. We zijn wel bezig met hem, zodat hij goed in omgang wordt.
Zijn uiteindelijke maat wordt E.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:19

Sharir was ook een nrps hengste van 1,5 toen wij hem kochten, ook erg showerig. lief maar onrustig, omdat hij nog niets gewend was. hij was wel erg mooi om te zien en liep vrij ruim. het is ook een E geworden.
voor hem hebben we 1100 gulden betaald inclusief castreren. '

nu is dat wel inmiddels 8 jaar geleden en ik weet niet of Sjapoer bekent is (ben niet zo thuis in die arabische hengsten Bloos! )

als ik het met sharir vergelijk, dan is die van jou al een stuk makkelijker in de omgang, plus het feit dat het 8 jaar later is, zou ik denken aan 800-1000 euro. maar ik ben een leek in paardenprijzen hoor Bloos, vergelijk het alleen met sharir. en misschien zijn ze wel helemaal niet te vergelijken, want nrps-jes kunnen zo totaal anders zijn....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:27

Het is jammer dat de moeders kant onbekend is want daarom zul je hem nooit voor de hengstenkeuring kunnen doen hoe goed hij ook is.Ik denk rond de €750,00.Ik zou hem als ik jou was houden totdat hij beleerd is.Goede pony's in de E maat brengen best wat op als ze beleerd zijn en het voordeel is dat je de ruimte hebt om hem op te fokken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:01

FlairS schreef:
Het is jammer dat de moeders kant onbekend is want daarom zul je hem nooit voor de hengstenkeuring kunnen doen hoe goed hij ook is.Ik denk rond de €750,00.Ik zou hem als ik jou was houden totdat hij beleerd is.Goede pony's in de E maat brengen best wat op als ze beleerd zijn en het voordeel is dat je de ruimte hebt om hem op te fokken.


Ja? Jammer zeg, ik wilde juist graag wel keuringen lopen met hem...
Ik heb ook geen haast met verkopen, want we hebben de ruimte. Zou hem idd wel het liefst zelf beleren enz. Maar goed da's nog minimaal 2 jaar wachten... Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:10

Je kan natuurlijk wel gewoon naar de provinciale NRPS keuring want hij komt uit een goedgekeurde hengst.Hij kan dan evengoed op voor ster als hij 3 is.Heeft voorderest niet veel nut maar is wel leuk! Clown

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:17

Ik denk 750 euro - 1000 euro...