Schroefgaten schoonhouden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Schroefgaten schoonhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:16

Mischien een hele domme vraag, maar wat is de handigste manier om de schroefgaten schoon te houden??

Of is het gewoon de bedoeling dat ik iedere keer wanneer ik ze gebruik dat zand en die andere zooi eruit ga peuteren?

Mijn pony heeft nog nooit ijzers met schroefgaten gehad dus ik heb er totaal geen verstand van. (en ik was er niet bij met het beslaan dus heb de smid niet kunnen vragen)


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:41

Zou dat ook kunnen met een stukje spons? dat lijkt me wel handig.


Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 19:14

lunatje schreef:
ok, ik ga weer de leek uithangen :S (ben ik niet, maargoed) wat zijn schroefgaten, waarbij worden ze gebruikt? en waar zitten ze presies in de hoef, en waarom worden ze gebruikt Verward


Schroefgaten zijn:

Schroefgaten (gaatjes waar een schroef in kan Haha! ) in hoefijzers (ijzers die ze onder de hoef van een paard slaan Haha! Haha! )

Nou ze worden dus gebruikt om een schroef in te draaien en dat is voor het geval je op gladde grond moet rijden en je veel kans hebt uit te glijden (voor die gevallen heb ik ze in ieder geval) zo heeft je paard meer grip op de grond. Ik weet niet of ze nog voor meer redenen gebruikt worden.

En ik snap best dat je niet weet wat het is want voordat een vriendin van mij ze had, had ik er ook nog nooit iets over gehoord. Haha!

En verder iedereen bedankt voor de tips OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers