Wie kan mij helpen? stijfheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoey
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-03

Wie kan mij helpen? stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 19:48

Lachen Hallo allemaal,
Ik heb een vraag en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen?! Het gaat namelijk om het volgende! Ik heb een paard van vijf jaar die net 1 1/2 maand heeft stilgestaan omdat hij niet helemaal goed liep! Hij was niet kreupel maar er klopte iets niet. Ik ben toen naar de dierenarts gegaan en deze zei het rustig aan te doen. Dit heb ik gedaan maar het gevolg is dat hij steeds stijver wordt! Wanneer ik hem rij lijkt het wel of op een plank zit die zich aan alle kanten vastzet!
Weet iemand wat ik het beste kan doen tegen stijfheid!?
Mijn instructeur raadde aan om weer helemaal terug bij de basis te beginnen en vanuit daaruit weer langzaam verder te gaan.
Hoe denken jullie hierover?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:58

Ik denk dat ik toch (waarschijnlijk via een andere DA) eerst de medische oorzaak van dit probleem zou willen onderzoeken. Een paard van 5 jaar hoort zo niet te lopen. Wat voor onderzoeken heeft die eerste DA allemaal gedaan ?

Zoey
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 18:12

Haha! De dierenarts heeft hem onderzocht op medische oorzaken, loop en buigproef gedaan. Daar kwam alleen uit dat hij super stijf is.

_nikita_

Berichten: 16
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: bij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:57

Ik zou net zoals je instructeur zegt weer bij de basis beginnen. Toen ik mijn paard kocht was ze 6 jaar en als ik begon met rijden heel stijf. Ik galoppeerde dan eerst een tijdje met lange teugel tot ze wat losser was en dan voorwaarts neerwaarts, daarna kon ik ze ook in de draf beter bijelkaar rijden. Na ongeveer 3/4 jaar zo rijden kon ik ze gelijk in draf bijelkaar rijden. Maar ik galoppeer meestal nog wel even op beide kanten
want ze word daar snel losser van. Dus langzaam opbouwen en geduld hebben. Succes!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:01

zijn er ook foto s gemaakt