Help! Trailer niet uit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Help! Trailer niet uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 18:28

Omdat mijn paard over anderhalve week naar de Uithof moet Verdrietig , en bij mij nog nooit in een trailer heeft gestaan ben ik vandaag gaan oefenen.....
Tot mijn zeeeeer grote verbazing loopt hij er zo in! OK dan!
Alleen.....hij wil er niet meer uit! Boos!
Hij is met geen mogelijkheid achteruit eruit te krijgen.
Zodra hij een voet op de klep zet (en die dus lager staat als de overige 3) dan loopt hij weer naar voren. Verward
Hij gaat dan op zijn gemak weer staan......
Je kan duwen op zijn boeg en trekken aan zijn staart; hij vertikt het om er achteruit uit te lopen! Boos!
Nu was ik aan het oefenen in een twee-paards-trailer en wat doet meneer? Zij zijn groot en ik is klein! Hij keer in de trailer en loopt er op zijn gemakje uit. Clown
Het keren gaat echt maar net; de eerste keer kwam hij aan de voorkant omhoog en kon zo keren en de tweede keer zat hij op zijn kont en keerde.....
De hele trailer schut alle kanten op en het is echt eng! Scheve mond
Ik heb hem er daarna dus maar niet meer ingezet maar maak me wel zorgen; hoe leer ik hem er achteruit uit te komen? Verward
Aan zijn staart trekken heeft echt geen zin, en het schot erin ook niet dat duwd hij helemaal uit zijn voegen tot hij kan keren...... *LOL*
Help! Wie weet hoe ik het hem kan leren , keren in de trailer kan echt niet dat gaat een keer mis!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:37

Achteruit bruggetjes af en zo misschien, dat ie leert dat achteruit en omlaag samengaat?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 18:50

Hij is helaas niet verkeersmak (pas halfjaar onder het zadel) en ik woon in utrecht.....dus dat gaat niet lukken........

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:58

NoaC schreef:
Hij is helaas niet verkeersmak (pas halfjaar onder het zadel) en ik woon in utrecht.....dus dat gaat niet lukken........


Ook geen heuveltjes, hellinkjes,etc. waar je wel bij kan?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:04

Je kunt gewoon met de trailer oefenen, maar je moet hem er niet helemaal in laten lopen.
Eerst niet verder als 2 voorvoetjes op de klep, dan weer terug en belonen.
Dit steeds een stukje verder, en in alle rust weer achteruit en belonen.
Zo went hij in kleine stapjes aan het gevoel van achteruit van het hellinkje aflopen, en krijgt daar vertrouwen in.

Voordat je uberhaupt begint wel zorgen dat ie gewoon netjes op een aanwijzing achterwaarts gaat.