vliegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 17:50

Mijn paard heeft de afgelopen periode ontzettend last gehad van vliegen rond haar ogen. Nu zijn er natuurlijk genoeg hulpmiddelen te koop om die van haar ogen vandaan te houden. En die heb ik ook werkelijk allemaal gehad. Maar het probleem is dat ze een hengstveulen aan de voet heeft en hij dus werkelijk alles sloopt.
Met die extreme temperaturen zette ik haar natuurlijk wel binnen. Maar heeft iemand voor mij een gouden tip? Ik zou er heel blij mee zijn. Knipoog

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:08

ja wat kan helpen is gewoon Citronella dioe kan je bij een kruitvat kopen. dat is gewoon voor mensen maar als je wat op een spons doet en je smeert het uit rond haar ogen zullen erniet zo snel vliegen opkomen. okeej er is natuurluk geen 1 middel die echt alle vliegen weg houd. maar ik moet zegen dat citroenella wel goed werkt. of als je dat nie kan vinden een geewone citroen uitknijpen en smeren rond haar ogen. ik hoop dat je er wat aan hebt.Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 21:13

Jammer dat ze (nog) een veulen aan de voet heeft, anders zou ik haar acuut een masker opzetten. Imker heeft ook een masker op (met opengeknipte oren, die passen er niet helemaal in Haha! , ik heb een ezel volgens mij).

Ik zou haar ogen nu wel iedere dag uitwassen met gekookt en afgekoeld water en goed schoonhouden.