Nu al onder deken zetten 's nachts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:42

Na die hittegolf koelde het opeens razendsnel af. Ik doe ze altijd ná de zomer vanaf 15 graden 's nachts een deken op. En dat is geen overbodige luxe zo blijkt. Bij ons staan ze in buitenboxen met een uitkijkraam en laatst was het al 8 graden 's nachts! Dat is berekoud als je 30/20 gewend bent! Na/in de winter gaan de dekens vanaf 10 graden of zonnig weer af, dat houden de meeste mensen in de herfst/nazomer ook aan als grens. Toch is het wat anders als het van koud warmer wordt met een dikke vacht of wanneer je net nóg dunner vachtje aan het kweken bent en het opeens flink afkoelt. Voordeel is ook dat die van ons aan huis staan, dus rond tienen 's avonds kan ik nog even gauw de dekens op doen als de voorspellingen er naar zijn.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:40

Die van ons moeten in september nog een zware wedstrijd lopen. Hun energie kunnen ze nu beter steken in die wedstrijd, dan in het verharen. Daarna krijgen ze rust en gaan ze gezellig twee maanden niksen om vervolgens vroeg weer in training te gaan zodat we in maart al met zwaardere wedstrijden kunnen beginnen. Het gaat niet zozeer om de dikke vacht, desnoods scheer ik die eraf (ervaring leert dat onze bloedjes niet zo'n enorme vacht aanmaken ook). Het zijn idd geen watjes de ene heeft twee jaar in Rusland gewoond.
Het gaat er meer om dat ze nu niet stijf moeten worden en kou op de spieren moeten krijgen omdat ze nog een 80 km wedstrijd moeten lopen in september. En aan de kust is het altijd warmer dan landinwaarts. Onze paarden stonden de afgelopen twee nachten trouwens ook zonder deken, het bleef 14/15 graden dus dan is het niet echt nodig. Gaat het onder de 10 dan krijgen ze een deken op. Overdag gaat de deken trouwens het hele jaar door iig een paar uur af. Het zij om te trainen, het zij om gewoon even lekker in het winterzonnetje te staan, in de sneeuw te rollen of wat dan ook.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers