Eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nekrednael
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Geraardsbergen

Eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:09

Hoeveel hooi moet een groot paard per dag krijgen in de winter, er is echt niets anders te eten op de weide. En wat kan je best bijgeven van korrel of bieten ofzo? En hoeveel?

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:10

bij mijn paaard staat er in de winter altijd een groot pak kuil in de wei en hij krijgt dan 1 kg biks per dag(heb een connemara)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:19

Dit is iets dat je moet bekijken paard per paard. Het ene heeft meer nodig dan het ander. Ik bekijk dit op zicht hoe ze erbij staan en hoe ze werken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:47

Meestal kan je zoveel hooi geven als je wilt. Ligt ook aan de kwaliteit van het hooi, kuilhooi moet je minder geven, maar gewoon droog hooi kan best veel hoor, het vult niet echt het is meer voor de bezigheid.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:53

naast hooi en brok krijgen mijn paarden in de winter 2 à 3 rode voederbieten s'avonds of 's middags (naargelang de grote van de biet, is het een enorm grote biet dan maar een). Bieten moeten veel paarden leren eten hoor als ze dit niet kennen. Wanneer mijn paarden bieten beginnen te krijgen weet ik het wel. Wanneer brok op is en ze hooi hebben gekregen wachten ze meestal met hun hooi en kijken me aan zo van "wel krijgen we niets meer?" Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:08

Mijn vzpony krijgt 3 plakken hooi op een dag en 1 kilo bix sochtends en 1 kilo bix savonds. En savonds wat zemelen erbij.