paard gaat er vandoor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

paard gaat er vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 09:49

hoihoi,heb even jullie advies nodig heb een connemara ga hem volgende week zondag verhuizen naar annekke (HIER VAN BOKT).mn paard heeft erg last van buien de ene keer als ik buiten ga rijden dan is hij super schrikt bijna nergens van en de andere keer gaat hij er als een gek vandoor Boos! dat ik hem ook echt niet meer kan houden maakt hem ook niks uit of het richting stal is of niet hij pakt zn bit vast en rent knoerthard weg als het kan (kan niet altijd) draai ik hem een weiland in dan stopt hij wel weer maar dan heb ik de hele weg terug naar huis een dribbellend en schrikerig paard heb al een slof geprobeerd maar daar rent hij dwars doorheen zit nu te denken aan om een passoabit te gaan kopen voor als ik buiten ga rijden en voor volgende week als ik ga verhuizen.ben zelf absoluut niet bang aangelegd maar ik kan er zo niks aan doen als hij ervandoor gaat en dat vind ik wel een eng idee.hebben jullie tips?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:06

Ik zou met een trailer gaan, maar als je die niet tot je beschikking hebt, ga dan niet alleen, neem iemand mee (misschien is hij met een paard erbij liever). Of ga te voet. Wandel met hem naar de nieuwe stal. Ga nal een keertje met hem oefenen. Misschien wordt hij anders als het een gewoonte voor hem wordt. Veel succes.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 10:10

ik rij vaak met hem expres hetzelfde rondje maakt hem geen drol uit hij blijft het eng vinden als er een ander paard mee is makt het hem ook niks uit hij blijft(als ie zon bui heeft)alles eng vinden,heb geen trailer tot mn bisschikking en wandelen....rijden is het al zon 3 uur rijden wil gewoon wat dat als er wat gebeurt dat ik een noodrem heb wil gewoon met hem buiten blijven rijden.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:14

Tsja dan weet ik het ook niet. Je kunt een pesoabit proberen. Proberen kan natuurlijk altijd. Je hebt idd wel een betere inwerking, maar als hij ook door de slof heen trekt, dan weet ik niet of dit wel helpt.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 10:22

nee weet ook niet of dit gaat werken weet alleen geen ander hulpmiddel wat ik zou kunnen proberen.in ieder geval bedankt voor je reactie!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:48

Als die van mij dat doet krijgt 'ie een keer op z'n lazerij als hij weer moeilijk doet om iets wat hij anders nooit eng vind. Wonderbaarlijk hoe dingen daarna ineens een stuk minder eng zijn!

Met andere woorden: volgens mij belazerd je paardje je. Wees maar eens streng - zodra hij ergens naar begint te kijken, streng NEE! zeggen en aan de tegengestelde stelling werken. (dus als het engs links is, gooi je je paard in de stelling naar rechts).

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:56

ik weet niet of dit helpt maar ik moest altijd aan een teugel gaan hangen zeg maar dat je hem om trekt en dan staat hij gelijk stil.... maar als hij hier ook te sterk voor is....moet je denk echt met buiten rijden een scherp bit erin hangen... maar is t niet gevaarlijk als jij buiten rijdt voor andere mensen of valt t mee en kan je m wel een klein beetje sturen?

nou succes ermee!!!!!! janneke

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:09

arwenlune:ik word ook altijd kwaat als hij dat doet of hij ziet dat hij meteen op zn lazer krijgt maar het gevolg daarvan is dat ik de rest van de rit een dribbelig en nog schrikkerig paard heb en ik vertik het om terug naar stal te gaan denk ook niet dat hij mij belazerd want hij weet dondersgoed wie hij op zn rug heeft zitten.

janneke87:dat omtrekken doe ik als het kan naast een weiland ofzo maar dat kan niet als je langs de weg loopt en als hij erzo vandoor gaat is hij niet meer te sturen maar als het kan kan ik hem nog met veel moeite omtrekken maar dat kan jammer genoeg niet altijd

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:12

goh, volgens mij staat dit ook al bij rijtechnisch. Daar ook gereageerd trouwens.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:13

Citaat:
Als die van mij dat doet krijgt 'ie een keer op z'n lazerij als hij weer moeilijk doet om iets wat hij anders nooit eng vind. Wonderbaarlijk hoe dingen daarna ineens een stuk minder eng zijn!


werkt bij de mijne ook prima! OK dan!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:03

mijn paard doet hetzelfde en ik heb ook een passoabid gekochr en het helpt goed dat probeer eerst aan de middelste ring de teugels vast te maken en als dat niet helpyt dan het onderste wat je ook kunt doen is een martigaal en passoabid samen en als dat niet helpt kun je er e.v.t reen riempje of ketting onder zijhn kin spannen

succes