Hoe training aan de longe opbouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Hoe training aan de longe opbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 08:33

Mijn Welsh B merrie heeft van het voorjaar droes gehad en heeft daardoor lange tijd op rust in de wei gestaan.
Ze is gelukkig helemaal genezen van de droes maar het staan in de wei heeft haar geen goed gedaan, mevrouw is tonnetje rond en heeft totaal geen conditie meer Huilen Huilen

Ik ben nu sinds deze week begonnen haar elke dag een kwartiertje aan het halster te longeren puur om haar weer eens te laten bewegen en het stijve gevoel in de benen kwijt te laten raken en dat gaat dus vrij aardig.

Omdat ik haar zelf niet kan berijden en helaas ook geen jonge meiden kan vinden die serieus met haar aan de slag willen, zal ik het voorlopig van arbeid aan de longe moeten hebben om haar in conditie te krijgen en weer wat spieren te gaan kweken.

Maar hoe kan ik dit nu het beste doen, wie kan me daar wat richtlijnen en tips voor geven?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 14:46

Hee bedankt, hier kan ik wel iets mee Knipoog
Ik denk dat ik dit schema maar eens een beetje ga aanhouden. Heb jij dit dagelijks gedaan of heb je ook nog rustdagen ingelast?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 14:52

Mijn merrie heeft dus tot nog toe de hele zomer 24/7 in de wei gestaan. Vanaf nu staat ze 's-nachts weer op stal in de hoop dat dat bijdraagt aan haar dieet Haha! .
Ze zweet niet als ik haar een kwartiertje aan de longe heb, maar ze is echt buiten adem. Vandaar dat ik het rustig wil opbouwen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers