hoe laat ik mijn paard normaal de trailer aflopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

hoe laat ik mijn paard normaal de trailer aflopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 12:54

Mijn paard gaat altijd keihard de trailer uit. HIj draaft als het ware achterwaarts die trailer uit.
Wel stapt hij er ook zomaar weer in. Dat levert nooit problemen op bij hem.
Ik vind het altijd doodeng dat hij zo snel de trailer afgaat en ik wil het hem ook afleren..maar hoe!!??

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 14:02

niemand heeft tips??

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:29

Pff..dat heeft mijne ook weleens gedaan in het begin, heb je altijd een buis erachter'? en iemand die m voor je weghaalt zodat jij samen met t paard eruit kunt??
Dan kun je eens iets lekkers in een emmer doen, de ander doet de boom eruit, paardje is lekker aan het eten, en dan zeg je kom maar (of iets dergelijks) dus dat hij achter uitgaat als jij t zegt.
Als je dit een paar keer herhaald kun je het lekkers meestal wel weglaten of een enkel snoepje ofzo.
Mijne loopt er nu iig wel rustig uit.
Of je kan t halster touw om de buis heen draaien, zodat hij niet naar achter kan, maar daar zit een gevaar aan, maar bij die pony kon t wel.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:33

nouww mijn haf heeft dat ook zo erg en als ik een emmer biks voor der neus hou en dan naar achter duw heel langzaam dan gaat ze ook heel langzaam de klep af omdat ze niet van der biks weg wil. maar dan moet je denk ik wel een paard hebben dat errug van eten houd Haha! maja wie weet helpt het jouw paardje ook!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:35

Moet je eerst buiten de trailer goed oefenen met je paard op je 'stellen', dat 'ie dus goed op jou gericht is. Pasje achterwaards, stilstaan. Voorwaards, weer stilstaan tot 'ie van jou weer mag gaan lopen.
Dan heb je met uitladen een keer wat mensen nodig. Zet er maar iemand achter met een kort zweepje. Jij staat ernaast, trailerlijn los, balk weg. Zeg ho zodra hij uit zichzelf gaat lopen. Stopt hij niet, tikje op z'n kont. Houd dat vol totdat hij rustig bij jou blijft wachten tot hij eruit mag.
Nou - kalm aan - je achteruit-commando. Hij moet jou volgen, dus als jij maar langzaam naar achteren loopt moet hij langzaam mee. Als hij dramt of te hard gaat, eerst proberen met het touw te corrigeren, anders een tikje op z'n kont. Uitbundig belonen als hij helemaal netjes naar buiten is gekomen.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:48

Nou kijk het zit zo. HIj wacht heel erg braaf totdat de buis achter hem weggehaald wordt. Maar als ik dan terug ofzoiets zeg is hij opeens weg. ik moet dan bijna achter hem aanrennen. Buiten de trailer luistert hij wel heel goed op mijn commando's. Hij is vroeger best veel geslagen en word snel panisch als er een zweep word gebruikt dus dit word een beetje moeilijk ben ik bang..heb je nog meer tips..

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:49

dat met die biks kan ik trouwens wel eens proberen jah..