wanneer nieuw zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 11:07

Sefja is sinds begin juni onder het zadel. Ik heb nu een wat ouder zadel voor haar wat niet helemaal lekker ligt. Het is te lang en heeft te weinig schoudervrijheid. Ik vind het zelf ook niet lekker zitten. Nu wil ik voor haar een nieuw goed passend zadel kopen maar de vraag is wanneer. Hoe lang moet een trainingsperiode zijn voordat haar spieren ongeveer in vorm zijn. Ze is nu al een stuk bespierder dan in het begin. Ik wil natuurlijk niet het risico lopen straks weer met een slecht passend zadel te zitten, aan de andere kant lijkt het me ook niet goed nog erg lang met dit zadel door te rijden omdat ze door het gebrek aan schoudervrijheid ook slechte bewegingen kan aanleren.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:31

hoi,

je kan ook een zadel met verstelbare boom kopen dan heb je er langer plezier van.

succes,
linda

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 14:35

Er zijn zadel die je kunt verstellen en zo dus meegroeien met het paard. De Wintec pro sport, of wintec 500 of Wintec pro equisuede dressage zijn hier voorbeelden van. Het zijn echt goede zadels!
Dan maakt het dus niet uit wanneer je een zadel koopt!!

Grotties
Ymke

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:36

Ik zou gewoon verstandig zijn en er iemand bij laten komen die er VEEL verstand van heeft.
Ik heb een half jaar met een ouder zadel mijn paard ingereden.Het zadel leek ged te liggen totdat ik een deskundige liet kijken.Als ik nog langer doorgereden had dan had mijn paard zware rugklachten gekregen.Een goed passend zadel is HEEL erg belangrijk.
http://www.de-heuvelhoeve.nl is heeeeeel erg goed!!
Bel haar eens op en vergeet niet mijn naam door te geven!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 15:41

Dank je voor jullie reacties. Ik ga kijken of er ijslanderzadels met verstelbare boom bestaan, die ze aan huis komen passen. De zadelmakerij/ merken die jullie aanraden zijn helaas niet geschikt voor mijn ijslander. Ik heb nl een speciaal ijslanderzadel voor haar nodig waar ik de gangen mee kan rijden.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:44

nou ik weet bijna wel zeker dat de heuvelhoeve die ook heeft
in iedergeval succes!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 15:46

Oh ja? Het staat niet op hun site, maar dan zal ik ze eens bellen. Dank je voor de tip.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:00

Weet je wat je ook kunt doen?
Op zoek gaan naar een goede tweedehands barebackpad Afbeeldingom tot die tijd op te rijden.
Het is supergoed voor je zit en zo kun je hiermee doorrijden tot ze helemaal de definitieve bespiering heeft voor een nieuw zadel.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 16:04

Dat is wel een leuk idee Cody, maar ik rijdt bijna altijd buiten op de weg en vind het in het verkeer denk ik een beetje eng om zo goed als zonder zadel te rijden op een jong, raar paard. Hoeveel steun heb je eigenlijk aan zo'n bare back pad? Het is wel een interessant idee maar of ik het durf weet ik nog niet.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:42

Je hebt behoorlijk wat steun aan zo'n barebackpad! Meer dan je zou verwachten!
Bovendien zit er aan de voorkant een grote leren lus waar je je eventueel aan vast kunt grijpen.
Eigenlijk zou je het eens uit moeten proberen, heeft iemand bij jou in de buurt niet zo'n ding?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 16:44

In ieder geval niemand op stal..Ik zou het best eens willen proberen, ben ook benieuwd of ze tölt met een bare back pad.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:48

Het zit echt lekker hoor, je zit 'in' je paard in plaats van 'erop' dus je kunt de hulpen beter doorgeven, en in de winter is het lekker warm Lachen zo op die paarderug.
Als je na een paar keer barebackpad weer op het zadel gaat zit je zo hoog! Heel raar is dat, net of je ineens weer een vervoermiddel hebt in plaats van een teamgenootje. Klinkt raar maar het is wel zo *LOL*