zo'n bal waar brokjes uit komen als hij rolt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

zo'n bal waar brokjes uit komen als hij rolt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 18:30

Korte vraag,wie heeft daar ervaring mee?
Doen ze er wat mee, heeft het nut, kan het kwaad etc, etc.
Groetjes Gamble

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:04

ik heb er 1 voor me hond het is leuk spelen en ze zijn er uren mee bezig echt leuk

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:13

Ik heb er 1 voor Rhona. Ik vul hem vooral 's winters, zodat ze wat te doen heeft op stal. Ik vul hem dan met kleine stukjes appel of wortel. Ze vind het helemaal geweldig, en ze laat haar hooi ervoor staan. Tong uitsteken
Ik heb hem bij de paardendrogist vandaan.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:16

ik wil hem ook kopen maar die is geloof ik eu70 en dan heb je de
kleinste geloof ik.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:18

Wij hebben er ook eentje voor onze hond, maar die heeft 'ie kapot weten te krijgen. Verward
Ze hebben er wel heel lang plezier van!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:19

Je schijnt ze ook heel makkelijk zelf te kunnen maken van een zuurkooltonnetje. Even naar de groenteman, gaten boren, klaar. Is ook een stuk voordeliger.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:26

ik heb een goedkopere bal, nl een die eigenlijk voor honden is, hij is wat kleiner en als een paard echt wil dan kan ie ook wel kapot, maar ik geef m af en toe aan het paard en dan blijft het tenminste ook leuk!pino vind m echt GEWELDIG alleen als de brokjes op zijn dan duwt ie heel af en toe heel zielig een keer met zijn neus er tegen aan en kijkt ie mij aan zo van hey hij is leeg hoor Schijnheilig
verder kan ik pino ook blij maken met een lege plastich (cola) fles, gaatje onderin boren en dan strotouwtje er doorheen knoopje onderaan, en meneer heeft uren speelplezier, alleen sja het statiegeld kun je dan wel vergeten Haha!
ook een skippybal is erg in trek bij mijn paarden, ik heb ooit een bonte gehad, die pakte m elke keer aan het hengsel en gooide m een stuk verder, pakte m weer enn gooide m weer weg en zo dus uren lang ,gek beest!!
alleen de lol was over toen ie doorhad hoe het ventieldopje eruit moest Boos!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:43

Op de vorige stal waar ik reed hadden ze zo'n ding voor de jonge paarden, die vonden het geweldig. Uren speelplezier!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:45

Ken ook een paard die hele boel kort en klein sloeg hierdoor. Die had het geduld niet en werd er flink neurotisch van. De rest maar eten en dat paard maar balen!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:15

crossmonster schreef:
ik heb een goedkopere bal, nl een die eigenlijk voor honden is, hij is wat kleiner Boos!


Ja dat kan maar die gooit mijn paard dus gewoon in de lucht *LOL*

Ik heb een bixbal bij de paardendrogist gekocht, die zijn redelijk qua prijs vergeleken met de prijzen bij de shops.
Piropo vindt het geweldig!! maar er zijn idd ook paarden die er helemaal gek van worden.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:19

K vind het zielig! Miss om er een extraatje in te doen maar iig nie om zen avondvoer ofzo erin te doen. Krijgen ze eindelijk eten, moeten ze er nog moeite voor doen ook!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:29

Ik heb ook zo'n bal voor mijn paarden. 1 is echt aan het voetballen en is pissed dat er maar zo weinig uit komt. Het is een pokke herrie dan Boos! Ze snapt niet dat ze moet rollen voor brokjes. De andere merrie is er uren lang zoet mee. Een pensionpaard heeft ook zo'n bal en kan er ook uren mee spelen. Ideaal voor de winter als ze langer op stal moeten staan.
Te koop bij de paardendrogist voor 29.50.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:43

ik heb er ook 1. zelfgemaakt. heb hem eerst van de paardendrogist geleend om te kijken wat hij ermee zou doen. hij vondt het leuk. heb hem alleen niet gekocht want hij was belachelijk duur.
heb bij de groenteman voor 5 euro een zuurkooltonnetje gehaald. 2 gaten erin gebrand, randen gladvijlen en klaar is die.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:38

droebel schreef:
ik heb er ook 1. zelfgemaakt. heb hem eerst van de paardendrogist geleend om te kijken wat hij ermee zou doen. hij vondt het leuk. heb hem alleen niet gekocht want hij was belachelijk duur.
heb bij de groenteman voor 5 euro een zuurkooltonnetje gehaald. 2 gaten erin gebrand, randen gladvijlen en klaar is die.


Dat ga ik ook doen. Ik had van de week Lars zijn voerton schoongemaakt en hem neergezet. Lars had de grootste lol met de voerton....
dus krijgt hij van mij ook een zuurkoolvaatje...alleen pas in september.
De groenteboer vertelde dat het nog geen zuurkool-tijd is...sta je daar met je goede gedrag in je korte broek en t-shirt........groenteboer nog: `het is nog geen winter hoor juffie!`

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:13

gamble schreef:
Korte vraag,wie heeft daar ervaring mee?
Doen ze er wat mee, heeft het nut, kan het kwaad etc, etc.
Groetjes Gamble


Hoi Gamble,

Ik weet ook een andere leuke oplossing voor je...
Je neemt een plastic 1.5 liter (??? kan ook 2 l. zijn) melkpak je weet wel wat ik bedoel...
Die maak je goed schoon en droog je doet er biksjes in en hangt het aan een touwtje aan je stal je zal zien dat ie daar ook uren zoet mee is op een gegeven moment heeft je paard door dat als ie met zijn tanden dat pak pakt waar je uit schenkt dat ie em dan draait zodat er biks uit valt
Goedkope oplossing voor een equibal!


Succes~

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:14

ik heb hem ook en inderdaad die van mij breekt er de hele stal mee af (maar is wel lekker bezig Vingers aflikken )
Ik heb er een half jaar gelden 30 euro voor betaald en hem op internet gekocht (volgens mij jordenshippo of de paardendrogist ofzo)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:46

Kleintje schreef:
Ken ook een paard die hele boel kort en klein sloeg hierdoor. Die had het geduld niet en werd er flink neurotisch van. De rest maar eten en dat paard maar balen!


het lijkt me niet dat iemand er bijvoorbeeld het avond eten in doet voor het paard, ik gaf m dat als extraatje,
maar die van die melkfles is idd ook een goeie,die ga ik bij pino ook proberen, mijn merrie zou er te dom voor zijn , daar hoef ik het niet bij te proberen LOL

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 20:28

We hebben zo'n bal voor zijn verjaardag gekocht en hij is er erg groots mee. Blijft bezig, hij had het ook gelijk door. Het is overigens niet zijn eten hoor alleen wat extra's. Heb net 25 kg basisbrok gekocht kan hij lekker vooruit. Op de manege wordt hij gevoerd en ik denk niet dat ze er blij mee zijn als ik regelmatig hun voerton leeg plunder.
Bedankt voor de reacties.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:30

gewoon een kopen voor honden bij de welkoop, voor 14 euro ofzo, kan net zo goed als zon dur voor paarden. ze vinden het geweldig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:33

Vanavond heb ik er 1 tweedehands gekocht. Morgen ophalen en dan zal ik eens kijken wat Imker ervan vindt.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:44

we hebben er ook een in de wei liggen. Ik vul hem altijd met gemengd graan en paardenbrok. Ziet er wel leuk uit, want door het graan zitten alle kippen en eenden om de paarden heen te wachten zodat ze ook een graantje mee kunnen pikken. Hoe duur hij was weet ik niet, maar kapot is hij niet te krijgen. Cindy gaat er wel eens op staan en hij is nog steeds heel. Maar bij ons zijn ze er dol op. Ook hebben we boeiballen ( van die rubber stootballen die tussen de boot en de kade liggen om je boot te beschermen) in de wei liggen en daar zijn ze ook verzot op. Er zit een handvat een en daar spelen ze dan wie hem het verste weg kan slingeren mee.

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:18

Kleintje schreef:
Ken ook een paard die hele boel kort en klein sloeg hierdoor. Die had het geduld niet en werd er flink neurotisch van. De rest maar eten en dat paard maar balen!


Dat schijnen ze ook te doen als de bal leeg is. Dan zijn ze boos dat er niks meer uitkomt en dan gaan ze alsnog de hele boel afbreken.
Onze manege-houder wil ze iig niet hebben op stal, weet ik toevallig, omdat hij bang is dat de paarden er dus vervelender van worden en zijn boxen het dan moeten bezuren.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:55

Een oud verzorgpaardje van mij die was ook kwaad dat er niks meer uitkwam dat ze heb heeft gesloopd! En zo heb je ook paarden die vinden dat er te weinig uitrolt dus die de bal dan gaan slopen.... dus het verschilt denk ik per paard of hij/zij ermee om kan gaan.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:32

Ik heb vanochtend bij de Welkoop een wit tonnetje met rood deksel gehaald. Er profesorisch een paar gaten in gemaakt en meegenomen naar Lars.
De geiten hadden het gelijk door, beetje rollen, eten opeten, nog een beetje rollen...dus dacht ik: ach dat snapt Lars ook wel.
Ding volgegooid met eten, neergelegd op de grond...
Lars begon gelijk de ton op te tillen aan het dekseltje en er mee te schudden. OK zo krijgt hij vaak zijn appel uit zijn oranje pion, maar hierbij werkt dat niet helemaal. Toen er tegenaan gaan schoppen, want zo maak je ook de emmers open die je baasje per ongeluk even laat staan. Uiteindelijk had hij door dat dat tonnetje kon rollen.
Dus al rollend en schoppend werkte hij het tonnetje zijn hele straatje over. En elke keer viel er netjes een beetje voer uit, maar dat had meneer niet door. Hij was veel te druk bezig met het tonnetje.

Uiteindelijk lag al het voer verspreid over het straatje en is hij het op gaan eten....slimme fjord!

Oh, ja ...nu is het tonnetje zwart van de modder en viezigheid en heeft al aardig wat deuken en tanden erin staan.....

Dus als je een net opgevoed paard hebt, is zo´n tonnetje best wel een goed idee.... maar die smeerlap van mij krijgt in ieder geval geen nieuwe meer als deze overleden is....

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:35

Marije_jiplover"]
[quote="Kleintje schreef:
Ken ook een paard die hele boel kort en klein sloeg hierdoor. Die had het geduld niet en werd er flink neurotisch van. De rest maar eten en dat paard maar balen!


Dat schijnen ze ook te doen als de bal leeg is. Dan zijn ze boos dat er niks meer uitkomt en dan gaan ze alsnog de hele boel afbreken.
Onze manege-houder wil ze iig niet hebben op stal, weet ik toevallig, omdat hij bang is dat de paarden er dus vervelender van worden en zijn boxen het dan moeten bezuren.
[/quote]


uuuhhh een paar mensen hebben ze toch echt wel hoor Marije en ik
ga hem ook halen denk maar het is maar voor af en toe dus ik
laat hem niet heel de dag in zn box liggen en ik kijk eerst of tie
niet agressief word want in de winter vind ik het zo sneu dan staat tie
21/22 uur in zn box of meer en nu is de wei dicht ivm de droogte (geen gras meer) en dus staan ze ook op stal ! hoop dat ze van het weekend weer kunnen.