plekje bij singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 22:40

Ik ontdekte vandaag bij Sefja dat ze op de plek van de singel haartjes begint kwijt te raken. Het is nog niet echt kaal maar wordt dat wel als ik er nu niets aan doe. Ik heb het ingesmeerd met uierzalf en bezin me nu op iets structureels. Ik rijd haar nu met een leren singel. Wat zijn jullie ervaringen met singels van ander materiaal bijvoorbeeld neopreen of dingen als singelbontjes. Zou zoiets me kunnen helpen?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:38

Ja, ik denk dat je beter een katoenen of neopreen singel kan gebruiken. Mijn paard had bij de vorige eigenaar, die ook leren singels had, altijd kleine plekjes. Ik heb zelf alleen neopreen singels en dat gaat prima. Nog een voordeel: je kan ze zo in de wasmachine doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 00:06

Ja neopreen! Dat zijn echt hele fijne singels. Die blijven ook echt zaccht. En ze zijn inderdaad ook heel makkelijk schoon te maken.
Als ze nu een kalig plekje begint te krijgen zou ik een neopreen singel kopen, dan ben je meteen van al het gedonder af.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:30

Muzefee had ook een klein kaal plekje op de plek van de singel. Ik heb een bontje om de singel gedaan en ze heeft nu nergens meer last van.
Neopreen is ook vast wel een oplossing, maar ik moest op dat moment een minder dure oplossing kiezen. Een bontje dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:35

Ik pleit voor leer omdat dat ademt. Probeer maar eens uit: als je rijdt met een lederen singel is het paard op die plek niet zo bezweet als met een kunststoffen singel. Maar in jouw geval is het denk ik raadzaam om er een bontje omheen te doen. Dat is zacht en daar slijten de haren minder door.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 12:09

met mijn pony had ik hetzelfde probleem (maar ik had geen leren singel) nou heb ik er een bontje omheen gedaan en heb ik er geen last meer van. maar ik zou wel even rondkijken voor je een bontje koopt want je hebt ze voor 60 maar ook voor 20 gulden en als je een handige oma ofzo hebt kan je ze ook gewoon zelf maken Koe

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:09

Ik reed Ilonka eerst ook met een leren singel, opeens begon ze bij de singel steeds kaler te worden, dat werdt steeds erger en op een dag had ik wondjes, tot bloeiens toe. Daarna heb ik een gel-singel gekocht ik heb er geen last meer van gehad. Tis raadzaam NU al zo'n singel te kopen ipv te w88 tot jou pony dalek ook wondjes krijgt! Singelbontje helpt trouwens ook goed!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:25

Ik rijd Dennis en Tammy met een singel van katoen(het zelfde zadel+singel) en heb nooit problemen gehad. Oh ja, alleen toen ik in het ziekenhuis lag heeft hij 2 wondjes gehad. Dat werd dus zonder zadel rijden(niet voor mij want ik mag nogsteeds niet rijden Verdrietig ). Maar ik heb nog nooit problemen gehad.
En Dien heeft een neoprenen singel. En daar heb ik ook geen klachten over. Zit ook altijd prima.
XXX
Ciska

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:41

Citaat:
Op 2001-09-18 09:35, schreef Desiree:
Ik pleit voor leer omdat dat ademt. Probeer maar eens uit: als je rijdt met een lederen singel is het paard op die plek niet zo bezweet als met een kunststoffen singel.


Ik reed mijn paard met een leren singel maar het leer ging juist schuren omdat het op een gegeven moment verzadigd raakt van het zweet. Met een neopreen singel heb ik hier geen last van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 09:00

En bij paddy was het andersom, die kreeg irritaties bij de neopreensingel en dat ging over toen ik met de lederen singel ging rijden.

daffie16
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-09-01
Woonplaats: leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:30

zo als vele zeggen van dat een neopreen singel moet gebruiken zeg ik net zoals hun dat die het beste zijn. ze zijn makkelijk en handig en verkomt vele nare plekjes.