2 vraagjes aan iedereen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

2 vraagjes aan iedereen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 13:59

1. Wat vinden jullie van schouwhengsten?

2. Wat vinden jullie van de stelling: Hengsten zijn er niet voor om te knuffelen. Vooral schouwhengsten niet. (<--heb ik niet zelf bedacht hoor)
(srry voor degene die deze heeft bedacht, maar ik moet dit gewoon even vragen)


Kuzz Jen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:26

1. best handig

2. Verward beetje rare vraag....

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:30

1. Handig, maar als ze alleen daarvoor worden gebruikt en verder niet vind ik het nogal zielig.. zoals ik ergens in een topic had gelezen.

2. Vind ik nergens op slaan, je hebt ook echt wel lieve hengsten!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:30

Dennis word ook af en toe als schouwhengst gebruikt. Het kan best handig zijn om een hengst bij de hand te hebben om mee te kunnen schouwen. Dennis heeft dus een heel afwisselende cariere, dekhengst, schouwhengst, dresuur paard, spring paard, show paard enz enz enz.

En hengsten kunnen best knuffelig zijn hoor. Dennis geeft er niet veel om, dat is gewoon uit zich zelf niet echt een knuffel paard. Maar niet omdat hij vervelend is of zo. Je kan er wel uren mee tutten, dat vind hij heerlijk. Maar er zijn ook genoeg hengsten die niet zo makkelijk zijn. Het is maar hoe makkelijk je ze maak.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:31

1. schouw? show ofniet? Blond

2. je kan best een hengst knuffelen, het is niet minder paard omdat hij nog helemaal mannelijk *LOL* is

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:35

Ik weet niet goed wat ik van Schouwhengsten moet vinden, als ze zelf wel mogen dekken heb ik er minder moeite mee dan dat ze alleen voor het schouwen gebruikt worden.


Niet knuffelen??? hahahahaha kom maar eens bij Piropo kijken, die valt het liefst in slaap met zijn hoofd in jouw armen, dat is een grotere knuffel dan de andere paarden die wij gehad hebben, ook veel aanhankelijker.
Dus niet over een kam te scheren lijkt mij Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:44

Een hengst bij ons op stal werd ook wel eens als schouwhengst gebruikt.
En je kunt er btw heerlijk mee knuffelen. Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:49

vind t niet erg als hengsten voor t schouwen worden gebruikt hoor. enne, ik ken zat hengsten die zo onwijs knuffelig zijn! veel knuffeliger dan mn merrie

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:51

Ik heb liever 1 hengst dan 10 merries.
Op een of andere manier werkt merries+Andrea niet echt... Scheve mond
Punt met een hengst is wel dat ie moet weten wie er de baas is (nog meer dan bij merries), maar dan vliegen ze ook voor je.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:57

1. Ja, handig natuurlijk, meestal worden ze ook gewoon gereden dus ik zie het probleem niet. Verward

2. Er zullen best heel grote knuffels tussen zitten. Niet allemaal maar dat is met merries en ruinen ook zo Lachen

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:57

1. Wat is een schouwhengst??

2. Ik ken genoeg hengsten die echte knuffels zijn, dus ben het er niet mee eens.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:58

siesti schreef:
1. Wat is een schouwhengst??


Vaak wordne die hengsten gebruik om te kijken of de merrie echt hengstig is voor dat er gedekt wordt toch Verward

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:11

1. handig hoor.. om de top dekhengsten te beschermen.. en schouw hengst word meestal wel ingepakt

2. niet mee eens. elk paard heeft een knuffel nodig..

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:17

op de manege bij mij in de buurt staat nl een schouwhengst maar de eigenaar geeft helemaal niks om hem. Er was eerst iemand die hem verzorgde, maar die verzorgd hem nu niet meer. Ook is hij al heel oud. En hij staat altijd maar in z'n stalletje te kijken. Maar het is echt een knuffel en een superschatje.Hij mag zelf ook nooit n merrie dekken en hij word ook niet bereden. Het enige dat hij krijgt is elke dag eten en soms n schone stal. Verder niks. Ja, wel soms aandacht van de voorbijgangers. Maar verder echt helemaal niks.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 18-08-03 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:17

de meeste schouwhengstjes hebben ookd e tijd van hun leven, de hele dag lekkere merries ruiken en af en toe een eigen merrietje waar zij wel echt op mogen. wat wil je nog meer. Boris t schouwhengstje op mijn werk lacht zijn grote collega's keihard uit hij mag echt en zij moeten t met een plastick pop en een ouwe man met een buis in zn hand doen.

en met een hengst kan je best knuffelen zolang het maar lief knuffelen is vanuit zijn kant en daar schort het meestal aan de opvoeding.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:17

1. Zielig voor de hengst in kwestie

2. Laat mijn eigen hengst dat maar niet horen. Hij moet hard werken, maar dat mag ook beloond worden!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:18

Feetje"]
[quote="siesti schreef:
1. Wat is een schouwhengst??


Vaak wordne die hengsten gebruik om te kijken of de merrie echt hengstig is voor dat er gedekt wordt toch Verward
[/quote]

Dank je voor de uitleg als hij klopt..
Ben ik ook weer wat wijser Lachen

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:50

*schop*

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:27

wil niemand anders zn mening hier nog geven?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:47

echt niet???? ik zou nl van wat meer mensen willen weten wat ze hiervan vinden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:05

Nou, vooruit.

Schouwhengst, tja ja eigenlijk wel zielig, maar eigenlijk ook weer niet. Ze mogen haast nooit, uitzonderingen daar gelaten, maar er is mij wel eens verteld door iemand die altijd dezelfde schouwhengst gebruikt dat ie er gewend aan was. Eigenlijk wel raar, wel willen maar weten dat je nie mag.

2.Ik begrijp deze neit echt. Er zijn hele lieve hengsten, en dat kunnen zowel schouw als echte dekhengsten zijn. Waarom zou je ze niet mogen knuffelen?

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:06

als de hengst in kweste af en toe ook mag niks mis mee...anders zielig

moest je luck eens meemaken... die liep als een hondje achter me aan en wilde niks liever dan heel de dag knuffelen Lovers

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:09

1. Als ze goed verzorgt worden waarom niet. Als ze alleen maar getrapt worden door merries is het anders, dat is zielig.

2. Tuurlijk kun je een hengst knuffelen, vind ik nergens op slaan dat dat niet zou kunnen. Ik heb 2 verzorghengsten gehad. De ene was heel eenkennig, en heeft 2 x iemand aangevallen maar tegen mij deed ie niks. Kon ik mee lopen en borstelen en knuffelen enzo. Superpaard! En dorisje is ook een superknuffel hoor. Hij kan wel raar doen als bianca hem achternakomt ineens, maar dat is toch niet zijn schuld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:22

1. Eigenlijk vind ik het wel een beetje sneu
2. Ik denk dat het van de hengst afhangt. ALs jij met een heerlijke merrie lucht aan je jas het beest gaat knuffelen, dan zou dat misschien niet helemaal goed af kunnen lopen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:49

1) Echt alleen voor het schouwen vind ik het zielig. Hij krijgt steeds de 'drang' (als hij het dekken al kent, en anders ook wel een heel deel denk ik) en mag vervolgens niet maar mag wel alle klappen op vangen van alle merries die niet hengstig waren. Lekker baantje Ach gut

2) Niet mee eens. Er zijn genoeg gemene hengsten maar ook veel super lieve.
Zelf heb ik een ruin en een hengst. Mijn ruintje moet echt niets van knuffelen hebben. Ja een aai en een klopje vind hij prima, maar echt het knuffelen? Nee. Mijn hengst echter wel, die loopt als een hondje achter me aan en als hij even kan stopt hij zijn neus in mijn oksel om me te dwingen hem te aaien Haha!

Op mijn stage ook, 2 goedgekeurde dekhengsten (Ids 300 en Sytse 385, Fries) en allebij mega kroelkonten. Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat dat bijna de liefste paarden van stal waren.