Houtsnippers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 17:05

Jaaaa ik heb eindelijk een buitenbak gevonden bij mensen waar ik in mag rijden OK dan! , en het is nog geen 500 meter bij mij vandaan
In die bak liggen houtsnippers, maar is een bak met houtsnippers in de winter ook goed te berijden?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:24

in de buitenbak weet ik t niet, ik denk t wel. waarom niet?

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:45

Bij mijn vorige verzorgpony hadden ze ook een bak met houtsnippers en daar was ook in de winter prima in te rijden...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:48

Het ligt eraan wat voor houtsnippers het zijn. De echte die speciaal gemaakt worden voor buitenbakken of de 'gewone' die gemaakt worden van afvalhout en meestal gebruikt worden voor tuinpaadjes.

De 2e soort kan scherp zijn. Ik ken mensen die regelmatig een bloedende hoef/voet hebben omdat er een splinter in zit.

"s Winters kunnen ze behoorlijk glad worden als er niet genoeg zand door gemengd is. Ook vormen ze op den duur een dikke koek die keihard wordt.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:03

Ik heb dennen houtsnippers, en dat rijd prima ook in de winter. Alleen als het vriest wordt het zand weleens wat harder. Als je hem gelijk trekt voor de vorst kun je er wel inrijden, want het wordt niet erg hard.
Ik heb snippers gemengd met zand. Gewone houtsnippers zijn niet echt geschikt voor in een bak.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:21

beter dan zand denk ik dat word zeiknat in de winter met als gevolg plassen waar je niet fatsoenlijk in kan rijden ik denk dat houtsnippers idd beter zijn hout neemt nl ook vocht op he