Sand clear?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Sand clear?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 11:09

voeren jullie dat, of soort gelijke producten, wel eens aan je paardjes? Naar aanleiding van de divoza nieuwsbrief, waar een stukje stond over de momenteel schrale wei (dit is bij ons ook het geval) en de daardoor meer kans op zand inname met als oplossing Sand clear, ben ik me gaan afvragen of ik mijn paardje ook een kuurtje moet geven. Het land is vrij kaal en ze worden daarom ook bijgevoerd en ik ben bang dat hij teveel zand binnen krijgt (ook s'winters als ze overdag een paar uur in de bak staan en kuilen te graven). Ik moet zijn mest nog testen dus ik weet nog niet of hij al te veel zand binnen heeft gekregen. Mijn vraag is ook moet ik hem een kuur geven, ook al bevat zijn mest minder dan een theelepel zand of alleen als de mest een theelepel bevat en wat zijn jullie ervaringen met dit soort producten, raden jullie het af of aan?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:12

gezien wat wij vorige week met tequila hebben meegemaakt (lees haar topic maar bij verslag van de dag) daar zat een voetbal!! aan zand in!! Lips are sealed aanrader dus! zeker proberen! (of lijnzaad!!)

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:28

Voerde eerst regelmatig Sandclear of Sandclean en dat soort spulletjes MAAR:
Ik heb nu een of ander spulletje wat gronisch zandeten tegen gaat!!! Heeft weer iets te maken met maagzuur geloof ik.....en T werkt!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:10

Ik voer sinds een maand of 3 eens per maand gedurende 6 dagen Sandclear.
Yorghos heeft al eerder zandkoliek gehad en blijft gevoelig op zijn darmen. Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere. De "handschoen"test is na een kuur een stuk schoner qua zand dan ervoor, dus wat mij betreft helpt het prima.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:15

Ik ga ze ook weer een kuurtje geven.
Vandaag zag ik dat Oliva moedwillig zand aan het likken was Boos!

Vigo heeft al eens eerder zo een kuurtje gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:21

jacqueline schreef:
Vandaag zag ik dat Oliva moedwillig zand aan het likken was Boos!


Misschien helpt het om een zoutblok in de wei te hangen (als die er al niet hangt).

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:34

Ilindra schreef:
Misschien helpt het om een zoutblok in de wei te hangen (als die er al niet hangt).


We hebben zo een mineralenblok staan (die zijn toch rood?)

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:17

Unity schreef:
Voerde eerst regelmatig Sandclear of Sandclean en dat soort spulletjes MAAR:
Ik heb nu een of ander spulletje wat gronisch zandeten tegen gaat!!! Heeft weer iets te maken met maagzuur geloof ik.....en T werkt!!!


wat voer je nu dan?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:08

Ik geef wodan in het voorjaar en het na jaar een kuurtje sand clear. Vorig jaar had hij namelijk in het na jaar zand koliek. Boos!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:29

Ik ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen met dit product, ik wil mijn paardje dit ook preventief bij gaan voeren!

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan, de gevolgen van zand in de darm kunnen erg vervelend zijn! Huilen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:35

Mijn paard heeft 1x zandkoliek gehad, en toen heb ik een emmer SandClear aangeschaft en dat regelmatig gegeven. Nu ben ik daarmee gestopt en gebruik ik gewoon lijnzaad (neemt ook zanddeeltjes mee) en zonnebloemolie.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:53

ja mijn paard heeft op dit moment zandkoliek. ik hbe hem een miidel gegeven wt heel goed hielp en gef hem nu elke dag lijnzaad en zonnebloemolie dat is het beste wat er tegen helpt volgens de da