Mijn paard eet manen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Mijn paard eet manen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 13:57

Jup, mijn merrie is de bitch van de kudde en terroriseert de andere paarden nu door hun manen op te vreten. Vork

Bij de meeste kuddegenootjes blijft de schade beperkt, maar één paardje, dat al niet gezegend was met een wuivende haardos, wordt helemaal gekortwiekt...

Is er een of ander smerig smakend goedje dat we op de manen van dat paard kunnen smeren?
liefst iets dat niet al teveel stinkt, tenzij het ook vliegwerend is....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:07

Hertshoornolie...maar dan zit alles onder, ook dat wat niet de bedoeling is. En het stinkt vreselijk.

En anders antibijt of cribox. Dat is alleen maar bitter, maar ruikt niet zo erg.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:11

antibijt dat smeerde wij ook op sharir. In de wei staat ook zo'n mormel. Tong uitsteken En die at al zijn manen op als we er geen anti bijt op hadden zitten. zorg alleen dat het niet op je handen ofzo komt je proeft het heel de dag:(

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 17:44

OK , antibijt/cribbox dus... eens kijken bij de lokale ruitersportzaak en dan maar eentje cadeau doen aan de eigenaresse van Amber's slachtoffer.
Ik wil geen onenigheid met mijn stalgenootje... Ach gut

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:52

Hmm, Utah van de buren vrat ook altijd Ulvi's manen en staart op, dat deed ze overigens al bij haar moeder. Volgens mij doet ze het nu niet meer, maar niets hielp toen. Ook niet cribbox enz. We hebben ze toen maar uit elkaar gehaald, ik wil geen paard met afgevreten manen en staart hoor.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:54

Weet me te zeggen of het werkt, Jessie en Dedi Cated vreten elkaars manen ook op Scheve mond

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:44

ik heb voor mijn paard Minalgan gekregen van de dierenarts. is eigenlijk voor mensen bedoelt, maar kan ook veilig hiervoor gebruikt worden.
het is ook gewoon bij de apotheek te koop voor ik dacht, 4 euro.
het is spul wat je pijnlijke/stijve spieren moet doen. dat spul wat warm wordt. ik had de extra hete versie. het heeft eigenlijk dezelfde werking als cribox, als ze daar een hap van nemen, krijgen ze het ook een beetje heet van in hun mond }>
werkt supergoed.
is helemaal veilig. dierenarts heeft het nagevraagd.