rijden in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:05

Gewoon rijden, ook al is het koud. Lekker warme kleren aan en gaan met die banaan. Ik weet niet waar je met je paardje staat, of er een buitenbak ter beschikking is, of dat je langs de weg moet.

Als er een buitenbak is, en het gaat vriezen, moet de bak 's avonds gesleept worden, zodat hij glad opvriest. Zelfs als het dan heel erg gaat vriezen kun je er dan nog steeds in rijden omdat hij glad opvriest. Als hij opvriest met gaten en kuilen kun je er niets meer mee.

Sommigen willen nog wel eens zout door het zand van de bak gooien, maar dat is niet zo goed voor de hoeven van je paard. En milieutechnisch ook niet verantwoord, omdat het zout in het grondwater spoelt als het een beetje hard regent (en dat doet het in de winter vaak genoeg)

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:18

smurf schreef:
ik heb geen buitenbak en het schijnt in de polder altijd superkoud en zeiknat te zijn, zie ook erg tegen de winter op, vooral omdat ik voorheen gewoonweg niet durfde te rijden in de winter, omdat de paarden dan zo fris zijn.......


Dat koud en nat ligt eraan hoeveel wind er staat en hoeveel water er valt.
En tegen de frissigheid valt wat te doen. En kijk ook (en vooral) naar het voer als je paard te fris mocht zijn!
Als je geen buitenbak hebt, heb je dan wel een plek waar je kunt longeren?

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 94 bezoekers