biotine ook goed voor haargroei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 18:26

naar aanleiding van dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=15&0

Ik hoorde dat biotine ook de maan en staartgroei bevorderd, omdat hoeven eigenlijk ook samengeperste haren zijn.
Ik hoop dat ik niet drastisch hoef te gaan knippen als ik haar aan de biotine zet.
Is dit onzin of waarheid?

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:57

Haha, je theorie klinkt logisch.........maar 'k zou het eigenlijk niet weten.....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:08

Onzin. Leysander heeft 1.5 jaar op biotine gestaan en ik heb niets gemerkt. Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 01:18

Heb ik ook gehoord. Per krijgt ook Biotine en hij heeft een heel mooie glimmende vacht en krijgt ook vollere staart en manen. Moeilijk te zeggen of dat nu werkelijk door de Biotine komt of dat ie dat zowiezo had gekregen. Maar ik denk dat de Biotine er wel wat mee te maken heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:40

Biotine is goed voor de groei van chitine achtige stoffen. Zowel nagels, hoeven en haar bestaan uit chitine. Dus het is ook goed voor een mooie vacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:14

Een van de werkzame stoffen in Biotine is vitamine H,en dat werkt idd ook bevorderend op de haargroei. Maar je zult niet ineens als een dwaas moeten gaan knippen om nog de voorkant van de achterkant van je paardje te kunnen onderscheiden hoor. Maar voor Hon's aangevreten manen en staart zou het in theorie kunnen helpen.
Hou er alleen wel rekening mee dat de resultaten van Biotine pas na langdurig gebruik (> een half jaar) zichtbaar zijn! Voor een 'snelkuur' (van 6 weken) gebruik je de dubbele hoeveelheid, volgens de fabrikanten en sommige hoefsmeden, maar let op: er is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat dit werkt. De lange termijnwerking is wel bewezen, in Engels onderzoek.