Witte korreltjes in drinkbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Witte korreltjes in drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:55

Hallo iedereen!!
haha sorry voor nog een vraag hehe.. vraag een beetje veel maarja! mijn paard heeft in zijn drinkbak altijd van die kleine witte korreltjes liggen. het lijken wel steentjes maar als je ze vastpakt kun je ze zo kapotdrukken Verward nou vraag ik me af of jullie er ook last van hebben of weten wat het is.. ik moet het nou zo vaak schoonmaken haha!
ojah en mn paard poept ook hele tijd in zn drinkbak --> echt ranzig haha.. iemand daar tips voor, haha vast niet maarja!
xxxx fay

savannalover
Berichten: 68
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:44

mijn paard poepte op zn oude stal ook in dr drink bak nu niet meer weer niet waaromm.....

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:45

ik geloof niet dat dat afte leren is ofzo... en van die korreltjes weet ik niet, misschien sopt ie z'n voer en blijft dat over... maar dat weet ik echt niet... sorry...

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:53

misschien eitjes van een of andere vlieg/horzel/daas? Hoewel het een rare plaats is voor insecteneitjes....

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 00:07

kalk aanslag???

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 00:10

Misschien wel niet een rare plaats voor eitjes als je paard in zijn eigen drinkbakje poept!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 09:17

Zouden idd eitjes kunnen zijn als hij in zijn drinkbak poept maar kan ook heel goed kalk zijn.
Pak eens zo'n korreltje en kijk van heel dichtbij hoe het eruit ziet, lijkt het een beetje brokkelig zal het waarschijnlijk kalk zijn.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:27

hey dat kunnen inderdaad heel goed eitjes zijn
want een mug legt muggelarven in de waterbak en later zie je allemaal kronkel beestjes door de bak gaan.
ik heb de eitjes niet gezien maar de beestjes wel
maar maak het voor de zeker heid maar elke dag schoon
ook omdta je paard in de drinkbak poept

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:52

Waarschijnlijk zijn die witte korrels die jij bedoelt gewoon van het voer hoor!

Een van mijn paarden sopt ontzettend met haar avondeten, en die heeft een paar uurtjes na het eten ook allemaal 'witte korrels' in de waterbak!
Laat het maar is een paar dagen staan, dan ruikt het water helemaal rot!

Ik maak de waterbak maar iedere dag schoon... de enigste oplossing denk ik! Ik heb al is geprobeerd de waterbak ergens anders in de stal te zetten (ik heb in iedere stal een cementbak staan, waar het water in zit) maar niks helpt ze blijft soppen!

De waterbakken van de paarden vul ik zowiezo iedere dag bij, maar bij de andere paarden van mij hoef ik de waterbak maar eens in de 3/4 dagen schoon te maken!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:03

Als een paard eenmaal met zijn/haar eten sopt, is dat echt niet meer af te leren...

Dat poepen in de drinkbak, doen ze niet expres, een paard poept vaak op 1 en dezelfde plaats. Bij jouw paard zit gewoon net de drinkbak in de weg.