anti vlieg op een nat paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

anti vlieg op een nat paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 15:44

Kan je veerust ook gewoon op een nat paard spuiten?
Bij mijn paard werkt niets, vandaag haal ik veerust maar ik ga hem eerst vanavond afspoelen zodat die andere middeltjes uit zijn haren gaan. Ik wild hem na het afspoelen met veerust bespuiten. (eigenlijk op een sponsje, hij is panisch voor sisssssend geluid van die spuitbussen)

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:49

Heyhey, Ik zie dat je vraag alweer op de 2e pagina staat en nog 0 antwoorden heeft, dus ik zal wel ff antwoorden Haha!
Ik spuit mijn paardjes ook altijd eerst ff af (met dit warme weer dan) voordat ik er vliegenspul op spuit, daarna laat ik ze ff rollen... en als ze niet rollen, wacht ik totdat ze opgedroogd zijn en dan spray ik het vliegenspul erop. Ik denk wel dat je hem ook kan sprayen (sponzen Knipoog) als hij nat is, maar ik ben dan altijd bang dat het spul dan niet goed meer werkt (omdat hij het eraf heeft gerold, ofzo?! Verward).
Groetjes Jessie

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 10:57

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem gister gewoon ingespoten, niet nat gemaakt. Vanmorgen was hij nog bult vrij. EINDELIJKE!!

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:25

als je zorgt dat hij niet teveel oud zweet op zn lijf heeft kan je het beter op een droge huid spuiten. Maar heeft hij veel oud zweet dan kan je beter eerst de slang erop zetten want het zweet is zeer aantrekkelijk voor de vliegen. Maar het kan dus gerust op een nat paard

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:28

toen het afgelopen dagen zo abnormaal heet was Haha!
ging mickey alleen s'morgen 1,5 uurtje op de wei.
als ze dan s'avonds ook nog ging,dan deed ik eerst rijden erna afspuiten en erna gewoon meteen met vliegenspray inspuiten en op de wei,het heeft gewoon goed geholpen Lachen
ik denk als je vliegenspray opdoet via een sponsje,dat je wel wat meer op zult moeten doen.
en als je je paard eerst afspuit en dan eerst laat rollen,zal hij vies zijn,en als je dan nog met een sponje alles moet gaan opdoen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:53

Probeer eens Atex Daas Weg, of Bremse Bremser. Is hetzlefde spul, en het enige dat echt werkt. Het stinkt wel verschrikkelijk, maar het werkt iig!Nicole heeft er ook veel baat bij, die heeft ook altijd veel last van vliegen en dazen.

Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:57

Ik heb ook ontzettend goed spul, ik heb een hele doos toen gekocht en onze hele stal maakt er gebruik van. Weet alleen niet meer hoe dat heet. Als het maar werkt toch? En het ruikt ontzettend lekker. Ik spuit het elke dag op pascha of ze nou nat is of droog. Maakt nix uit

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:12

ik had een of ander praam spray,apart voor pramen, van excellent.
nu is er iets wat zedan heet,is even goed,ruikt hetzelfde (is geloof ik gewoon precies hetzelfde) maar wat goedkoper.
ik heb derby vliegengel,ik vind het super!
ik doe beetje gel met wat water aanmaken voor te sprayen en de rest laat ik in het potje en doe ik gebruiken voor het hoofd.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:43

hmm dat veerust doet het dus wel goed Lachen want ik heb het net gekocht !!!