peesbeschermers wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-01 19:52

Hoi,

'k heb al meerdere keren op Bokt gelezen ( en zelf gehoord ) Dat je peesbeschermers in de wasmachine kunt doen. Kan dat? En hoe moet je ze dan precies wassen ( hoeveel graden etc. )
alvast bedankt!

-x- Daphne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:39

Leren niet natuurlijk, maar kunststof beschermers gooi ik gewoon op 30 graden in de wasmachine. Tegleijk met dekjes, handdoekjes, halsters en de hele reutemeteut

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 09:33

En ik heb een erg lieve mammie, alleen mogen de paardenspullen (behalve zadeldekjes Verward ) niet in haar wasmachine. Dus voor mij zit er niks anders op dan beschermers uin een sopje, nachtje laten staan, een emmertje warm water pakken en schrobben maar!
Daar stond ik dan op zondagmorgen om 8 uur, m'n beschermers te schrobben (m'n eigen keuze hoor, om het dan te doen, nu hangen ze aan de waslijn! )

_________________
'To fail just means that you haven't succeeded yet'

Orri Bedankt!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-09-16 18:21 ]</font>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:33

jep ik mag ze zo in de was gooien ook dekjes mits ik ff de haren er zogoed mogelijk afborstel.
en de peesjes niet vol modder erin gooi.
Mijn mammie wast ze wel op 40 graden tegelijk metd e dekjes en singel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 10:36

kennen jullie geen wassalons?, zo veen hoop wasmachines waar je geld insteekt en die dan zo door iedereen gebruikt mogen worden? wel daar ga ik met al [***] zijn spullen heen en was der alles op 40 graden(alle mijn mamma doet t Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:07

Ik stop altijd alle paardenspullen (ook de peesbeschermers) in een (of als het nodig is meerdere) oude kussensloop. De wasmaschine zit daarna niet vol met haren en vooral bij de halsters maakt het dan niet zo´n paasei herrie (van de metalen delen die eraan zitten). Wassen doe ik het op 30 graden.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 12:30

Je kan hem natuurlijk wel op 20, 30, 40 graden in de wasmachine doen of je kan schrobben, maar dat 1e is denk ik toch wel makkelijker?
Haha!