invetarisatie lucky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

invetarisatie lucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:58

heyhey

de eigenaarese van Samantha gaat Lucky verkopen! Huilen
Ze vroeg of ik m mischien wou kopen en dat wil ik wel Tong uitsteken
maar mijn ouders willen eerst een invetariatie van de kosten ed.
waar moet ik dan allemaal op letten? (stal ed.)

en wat denken jullie dat een redelijke prijs is voor alleen luck? hij heeft een afwijkende beenstand en waarschijnlijk iets met zn longen, kan wel goed springen maar is nooit echt wat mee gedaan ofzo, alleen recreactie!

alvast bedankt Lachen
xxx laura

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:04

Als ik jou was zou ik even goed nadenke n voordat je hem koopt.

Nu heb je misschien nog tijd, maar als je straks gaat studeren misschien niet meer.
Lucky gaat niet makkelijk de trailer op, en als je hem op deze stal laat staan, moet je er dus van de winter heen voordat het donker is.

Daarbij de stallingskosten (geen id hoe hoog die daar zijn) maar het is in het gooi dus kan je best hoog verwachten.
Je schrijft zelf al longproblemen, persoonlijk zal ik hem dan al niet kopen.
Zet eerst alles goed op een rijtje voordat je hem koopt....

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:11

Naja je weet mijn mening. Ik vind niet dat je een pony moet kopen als je nu al weet dat je waarschijnlijk niet elke dag tijd hebt, en dat je straks fysiotherapie gaat studeren. Dat zei je ook over Samantha, dat het niet slim was om die pony te kopen omdat ze toen al wist dat ze er niet genoeg tijd voor had. en nu doe je eigenlijk hetzeltfde.
Dan ben je misschien om 6 uur pas daar, Lucky voeren en die pony staat weer 23,5 uur op stal.

Ze vroeg het aan mij ook of ik hem wou kopen, maar gezegd van niet. Weet nu al dat ik er geen tijd voor heb en dat is heel oneerlijk tegenover die pony. Luck is al zo hyper-actief, die moet echt wel elke dag lopen of iig beweging hebben. Als het pikkedonker daar is kan je hem echt niet meer longeren of whatever.

Hij staat een beetje scheef met zn benen, maar daar heeft ie verder 0,0 last van dus dat drukt de prijs echt niet zo. En met zn longen valt ook mee, alleen als je gaat aandraven hoest ie een paar keer. Verder is gewoon een reacreatie pony. Kan wel oefeningen als wijken, schouderbinnenwaarts.... en het zou natuurlijk ook een leuke enduranceknol kunnen zijn, aangezien zijn uithoudingsvermogen en energie.

Verder voor stalling etc. moet je gewoon een de stalhouder vragen. Kale stal was 160 euro per maand, dan nog stro a 5 euro per baal (en Luck gebruikt ong 1 baal per 3 dagen), dan nog zn bixjes.
Hoefsmid ongeveer 1x per 8 weken 50 euro. Veearts zijn niet echt vaste kosten waar je rekening mee kan houden. Wormenspuiten ong. 1x 8 weken.. 12 euro per stuk

Lachen
Laatst bijgewerkt door Nintu op 12-08-03 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:25

weet ik, ik zeg ook niet dat ik m ga kopen!
ik wil eerst helemaal alles op een rijtje hebben enzo voordat ik defenitief beslis!
maar ik wil gewoon graag een invetarisatie en redelijke prijs weten en liever geen discussie over of ik m moet kopen of niet!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 23:28

kosten die ik tot nu toe heb zijn:
stal: 160
stro per baal: 3 euro
kuil: 12 euro per maand voor onbeperkt kuil
bix die zij had: 6 euro per zak
bekappen: 25 euro
mn vader gaat nog uitzoeken over keuren en verzekeren enzo..

wat moet ik verder nog uitzoeken?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 23:29

Redelijke prijs... ongeveer wat zij ook voor hem betaald heeft. Sinds hij hier is heeft ie een boel dingen bijgeleerd (nageeflijkheid was ver te zoeken, op je handen hangen, steigeren als je achteruit wou lopen, wijken, schouderbinnenwaarts, alles vanuit galop willen doen ipv normaal tempo.... Dus in iedergeval zeker niet veel minder dat zij betaald heeft

Wormenspuit ong. een euro of 12, veearts kosten zou ik elke maand 50/100 euro aan de kant zetten (als je hem niet voor alles laat verzekeren).

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:00

Ik heb in de afgelopen jaren 3 keer DA kosten gehad, Met Gaija.
1x koliek die lang aanhield (weekend, zaterdag en zondag) kostte 500 gulden, 1 kreupelheidsonderzoek, kostte 500 guldene n rontgenfoto's ook 500 gulden. Verder niet.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:02

waarschijnlijk komt hij niet door de keuring en kun je hem niet verzekeren! Als het wel kan is het waarschijnlijk belachelijk duur, houdt daar rekening mee.

Denk je ook aan alle spullen die je nodig hebt?
Spullen die snel kapotgaan zijn, halster/hoofdstel/stijgbeugelriemen/borstels/dekens/dekensingels.
Vooral dekens kunnen erg snel verslijten Knipoog , lees gesloopt worden.

Is hij ingeschreven in een stamboek? dat moet je minimaal 1 jaar betalen.
Wil je wedstrijden rijden? denk aan paspoort, chippen, startkaart, coupons, inschrijfgelden, trailer huren, of les nemen? per uur of half uur.

Verder zijn alle aanvullende voer poedertjes en mixjes ook wel prijzig, weet niet of hij dat nodig heeft/je het wil geven?

De aanschaf van een paard is makkelijk te doen, het onderhoud is een stuk prijziger dan je vaak denkt.