verzorgster....zou ik er zo één vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

verzorgster....zou ik er zo één vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:02

Ik heb een fjord heel lief paardje maar wel eentje met gebruikzaamweizing.. het beestje heeft veel meegemaakt en een conseqeunte aanpak is echt nodig.
Nu zie ik een beetje tegen de winter op. De meeste dagen kan ik wel twee keer per dag om hem eruit te laten en beweging te geven, maar met mijn werk ben ik bang dat er één of misschien twee dagen tussen zitten dat ik niet kan, (9/ 16 uur naar school en daarna werken)

Nu wil ik wel een verzorgster, maar ben ik denk ik heel erg kiesekeuring.. ik wil namelijk zeker in het begin dat er niet mee gereden word, want ik ben zelf nog bezig met inrijden van hem.
Ik wil gewoon iemand die op de dag dat ik niet kan, buddy uit stal haalt en lekker poetst en laat loslopen in de uitloop/ paddock..
maar ik ben bang dat ik zo iemand niet zomaar vind, die geen probleem heeft met alleen verzorgen en in het begin NIET rijden.

Waar vind ik zo iemand Verward
Of kan ik het wel vergeten als ik het rijden niet wil...

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:05

ik denk dat je best zo'n verzorgster kan vinden, maar het ligt er wel aan van wordt voor leeftijd je iemand zoekt

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:10

ik wil wel komen verzorgen!!!:D:D:D:D

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:11

jah wel iets ouder, maar dat ligt aan de persoon, het moet wel een sterk iemand zijn, en conseqeunt en ik denk dat hij weg loopt met een meisje van bijvoorbeeld 14...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:12

blaffie schreef:
ik wil wel komen verzorgen!!!:D:D:D:D


haha is goed Schijnheilig

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:22

maar dan moet je wel hierheen verhuizen, kan je ook meteen strandritten maken!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:26

ja das waar..

maar zijn er mensen die als ze geen paard hebben het wel zouden doen.. verzorgen maar niet rijden?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:01

Het wordt inderdaad vast een stuk moeilijker als ze niet mogen rijden.
Ik denk dat het er veel mee te maken heeft hoelang ze niet mogen rijden en in welke leeftijdscategorie je een verzorgster wil.

Een jong meisje zal het wel ok vinden dat ze alleen mag knuffelen en poetsen maar de wat oudere die gaan daar echt niet een pokke end voor fietsen neem ik aan (en ik geef ze geen ongelijk want ze knappen alleen de klusjes op.)

Kijk, als je zegt de eerste maand of 2 niet rijden prima, dan is het vast nog wel te doen....

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:12

Ik denk dat je zonder rijden wel iemand kan vinden, maar waarschijnlijk zijn die niet zo serieus als ze wel mogen rijden. Als je ook mag rijden heb je volgens mij meer het gevoel dat je ook iets terug moet doen.
En over de leeftijd, waarom niemand van 14? Toen ik 14 was had ik al redelijk veel ervaring met pony's, en die meisjes lopen er veel rond, OK, er zijn altijd van 14 die niet geschiktr zijn, maar dat zijn ze als ze 18 mss nog steeds niet. Leeftijd hoeft denk ik niks uit te maken!
Succes met zoeken!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:23

Ik denk ook wel dat je iemand kan vinden. Er zijn genoeg mensen die niet perse hoeven rijden, en die verzorgen ook leuk vinden.
Ik rijd ook niet echt op mn verzorgponys (mag wel, zo vaak als ik wil zelfs, maar die kunnen niet goed alleen enzo maar daar gaat het niet om nu)
Ik vind het net zo leuk om ze te poetsen, wassen,wandelen. Soms als ik zin heb rijd ik ook wel hoor.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik dat zo nodig vind (voor mezelf dan he)

Heel veel succes met het zoeken naar een verzorger!
Er loopt vast iemand rond die het leuk vind en niet perse hoeft te rijden.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:30

Waterkippie schreef:
maar zijn er mensen die als ze geen paard hebben het wel zouden doen.. verzorgen maar niet rijden?


Tuurlijk wel. Mij gaat het ook echt niet om het rijden. Ik wil namelijk goed leren om met paarden om te gaan (ook al doe ik dat al 13 jaar) en lekker rondhangen. Ik ben bovendien echt een 'mien poets' en vind het heerlijk om uuuren een paard te poetsen totdat hij er helemaal super uit ziet. Rijden is voor mij dus echt niet superbelangrijk. Ik heb nu ook alweer dik drie maanden niet gereden, omdat mijn verzorgmerrie drachtig was en nu een veulen heeft. Het begint nu wel weer heeeel erg te kriebelen, moet ik zeggen, maar absoluut liever een verzorgpaard die ik niet mag/kan rijden dan geen verzorgpaard!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:46

Waterkippie schreef:
maar zijn er mensen die als ze geen paard hebben het wel zouden doen.. verzorgen maar niet rijden?

Ja die zijn er.
Zelf heb ik ook een paard verzorgd (Bolivia) en ook een tijd bijgereden, maar toen bleek dat ze artrose had en mocht ze niet meer gereden worden. Ik ben haar gewoon blijven verzorgen hoor! We hebben veel ellende met haar meegemaakt (zie profiel voor het verhaal), maar ik ben haar gewoon blijven verzorgen ookal kon ik niet rijden. Op het laatst ging ik zelfs iedere dag naar haar toe, omdat haar eigenaresse ondertussen een ander paard had (Bolivia was een tijd weggeweest naar een Friezenfokkerij waar ze draagmoeder zou worden, maar is slecht afgelopen en ze was weer teruggekomen) en te weinig tijd had om twee paarden op een dag te doen. En dat was dan alleen in de paddock zetten en kijken hoe ze bijna niks deed Haha! en in de stapmolen zetten.

Er zijn vast wel verzorgers te vinden waarbij het niet alleen om het rijden gaat hoor! Lachen

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:50

Hoi waterkippie

Om hoeveel dagen in de week gaat het?

Ik wil me graag als verzorgster zonder rijden opdienen.

Ik ben al lang uit de penny leeftijd en ben dol op poetsen en aandacht geven.

Oja mijn poetservaring is 30 jaar mijn rijervaring ook 30 jaar voor ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar ik leer graag nog dingen bij. Wel moet ik overdag kunnen komen.

Waterkippie dit is serieus hoor, als je niemand kan vinden of niet voor genoeg dagen spring ik graag in.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:02

Ik heb ook een poos regelmatig een paard voor iemand gedaan waar ik niet op kon rijden (beestje was 3 en de eigenaresse begon net een beetje met inrijden). Ik deed hem meestal op dagen dat ik toch op stal was omdat ik les had bijvoorbeeld. Voor of na de les kon ik dan met dat paard aan de slag.

Verder komt het bij ons op stal sowieso regelmatig voor dat pensionklanten een paard van een ander erbij doen terwijl ze daar niet op rijden.

Is dat niet mogelijk? Een pensionklant die er toch altijd is, fijn met eigen paard aan het rijden is en tegelijkertijd die van jou in de paddock kan zetten?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 14:21

bij mij op stal heeft iedereen het ook erg druk met zijn/ haar paard maar dat probeer ik nog wel...

en het is niet dat ik per se geen meisje van 14 wil, maar ik denk gezien mijn paard dat het beter is een wat ouder iemand te hebben..

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:38

Ik kan je helaas ook niet verder helpen, maar heb zelf ook dat probleem. Mijn paard is al heel erg lang ziek en het enige wat ik met hem kan doen is stappen aan de hand. Ik zou zo graag één dagje in de week niet komen, maar vind helaas niemand die dat graag zou doen. Daarbij moet ik natuurlijk zeggen dat jaco ook niet de makkelijkste is, maar wat wil je, als je alleen mag stappen? Een tijdje terug had ik een regeling met een meid van stal, die ook graag 1 dag in de week niet wilde komen, dat ik haar paard 1x in de week rij en zij jaco 1x in de week stapt en verzorgd. Nou denk je, wat is het probleem. Het was na een paar weken zo, dat ik haar paard 3x per week reed en zij mijn paard ( van veschillende mensen van stal gehoord) 10 minuutjes uit de stal haalde. Ook al is hij ziek, hij heeft het niet verdiend, maar 10 minuutjes uit zijn stal gehaald te worden! Voor echte noodvallen ( ziek of als ik echt niet kan) heb ik gelukkig iemand die hem dan doet, maar ik wil haar ook niet te vaak lastigvallen. Soms heb ik echt het gevoel dat ze alleen een paard leuk vinden als ze er ook op rijden kunnen...........

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:50

waarom niet jurenko???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:58

Als je nog bezig bent met inrijden dan neem ik aan dat je een jonge pony hebt die ook af en toe wat bijgeschaafd moet worden in zijn opvoeding. Vooran jongen dieren zijn steeds maar bezig met het verkennen van hun grenzen, ook als ze niet onder het zadel zijn. Je hebt dan dus het meest aan een verzorger die stevig in zijn schoenen staat, liefst al ervaring heeft met [jonge] paarden en dan wil je zelf graag dat die persoon overdag komt. Ik denk dat dat heel moeilijk wordt.

Maar is het nodig dat je paard iedere dag uit zijn stal gehaald wordt in de winter? Wordt je paard niet automatisch buiten en weer binnengezet? Als je paard overdag lekker de wei op kan lijkt het me helemaal niet zo'n probleem wanneer je 2, 3 of misschien 4 dagen niet komt, vooral omdat je toch nog aan het beleren bent.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:18

ihihhi ik zou ook wel willen verzorgen hoor!! maar ik ben pas 11 enz. dat is een beetje jong. ik vind verzorgen leuker dan rijden!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 16:22

Jippie schreef:
Als je nog bezig bent met inrijden dan neem ik aan dat je een jonge pony hebt die ook af en toe wat bijgeschaafd moet worden in zijn opvoeding. Vooran jongen dieren zijn steeds maar bezig met het verkennen van hun grenzen, ook als ze niet onder het zadel zijn. Je hebt dan dus het meest aan een verzorger die stevig in zijn schoenen staat, liefst al ervaring heeft met [jonge] paarden en dan wil je zelf graag dat die persoon overdag komt. Ik denk dat dat heel moeilijk wordt.

Maar is het nodig dat je paard iedere dag uit zijn stal gehaald wordt in de winter? Wordt je paard niet automatisch buiten en weer binnengezet? Als je paard overdag lekker de wei op kan lijkt het me helemaal niet zo'n probleem wanneer je 2, 3 of misschien 4 dagen niet komt, vooral omdat je toch nog aan het beleren bent.


we moeten de paarden in de winter zelf binnen en buiten zetten...en die van mij heeft gewoon zo een bom energie, dat ik hem echt geen dag wil laten staatn...
hij is heel erg lief maar heeft af en toe wel "opvoeding"nodig..
het is ook meer voor als ik de hele dag op school zit en savonds moet werken..

en de leeftijd.. tja je hebt 14 en 14 Haha!

en ik denk ook dat het best moeilijk zal worden, en opzich vind ik het niet erg als mensen willen rijden maar dan wil ik er wel BIJ zijn.. dus dat valt wel te overleggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:44

Met een jong paard zou ik zeker niet iedere dag werken, hoe veel energie het paard ook heeft. Je doet al snel te veel door hun eigen enthousiasme en daardoor krijg je later blessures.

Er is toch wel een stalgenoot te vinden die je paard van 8.00-18.00 uur de wei op kan doen? En anders zou ik eens nadenken over een staling met 24/7 weidegang in een kleine kudde. Ideaal voor jonge paarden want die opvoeding die ze van soortgenootjes krijgen is zo waardevol.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 00:29

Jippie schreef:
Met een jong paard zou ik zeker niet iedere dag werken, hoe veel energie het paard ook heeft. Je doet al snel te veel door hun eigen enthousiasme en daardoor krijg je later blessures.

Er is toch wel een stalgenoot te vinden die je paard van 8.00-18.00 uur de wei op kan doen? En anders zou ik eens nadenken over een staling met 24/7 weidegang in een kleine kudde. Ideaal voor jonge paarden want die opvoeding die ze van soortgenootjes krijgen is zo waardevol.


ik werk er ook niet elke dag mee, het gaat mij erom dat ie als ik met school en werk zit hij niet de hele dag op stal staat, maar een lekekr even de benen streken en ff lekker poetsen...
momenteel staat hij ook 24/7 buiten maar in de winter niet, maar wel zo veel mogelijk *LOL*
en ik heb waarschijnlijk wel een stalgenootje gevonden die bij kan springen..

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:34

ik heb misschien wel iemand voor je zoals je weet... maar weet niet hoe zij is... denk dat diegene het al leuk vind om lekker bezig te zijn...

Moet alleen nog even achter haar telefoonnummer aan. want ze werkt niet meer bij ons.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 08:13

Ja die mensen zijn wel te vinden.
Ik heb zelf 2 verzorgsters voor mijn jaarling.
Als je maar goed aan geeft dat ze (nog) niet mogen rijden.

Zit het er voor ze in dat ze later wel mogen rijden?
Dat voor uit zicht hebben mijn verzorgsters dus wel.
Misschien motiveerd dat een beetje.

Er zijn trouwens zat mensen die de bijrijdster eerst een aantal weken laten komen om enkel te verzorgen en te longeren zodat ze het paard beter leren kennen voordat ze ze laten rijden.

Goed zoeken en van te voren al duidelijk maken waar de verzorging om gaat,zodat er geen misverstanden ontstaan.
Als een verzorgster weet waar zij aan toe is gaat het allemaal een stuk makkelijker.

Ik geef wel toe dat ik 2 maande op zoek ben geweest naar verzorgsters.
Ik heb een advertentie gezet op marktplaats en daar hebben maar 2 personen op gereageerd.
1 daar van heb ik afgewezen i.v.m. leeftijd.
Zelf heb ik daar ook alle advertenties gelezen en heb daar uit 2 mensen gekozen.
1 is er ook weer afgevallen en nu heb ik dus de 2 mensen die ik zocht Lachen

Succes er mee.
Ze zijn dus wel te vinden.

Groetjes
Diana