Wie kent Ron de Keyser? (instructeur)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wie kent Ron de Keyser? (instructeur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:56

Wij krijgen een nieuwe instructeur op stal: Ron de Keyser. Een belg die lichte tour gereden heeft. Hij reed hengsten voor de Brinkhoeve, voor Alice Naber en reed de hengst Valesco. Hij woont nu bij Gert van Hoorn in Kootwijk.

Hebben jullie wel eens les van hem gehad? Wat vond je ervan? Ik ben benieuwd!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:23

Ik woon in Belgiƫ en ik heb nog nooit van hem gehoord

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:01

Wij hebben bij Gert vd Hoorn een keer les van hem gehad toen we daar met vakantie waren. Bij een paard haalde hij echt wel een heel goed resultaat (die had vaak een valse knik, maar die was er na de les helemaal uit), bij de andere had ik mijn twijfels. ik moest bijv. mijn paard heel erg terug rijden, terwijl hij al niet van de hele voorwaartse soort is. Ook vond ik dat hij nogal gekke methodes had. Als hij zelf een paard reed, moest die bijvoorbeeld zo af en toe een heel rondje achteruit door de bak. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Maar goed, het werkt blijkbaar wel, want ze liepen wel. Kortom: voor mijn gevoel ene beetje onorthodoxe methodes die bij het ene paard wel heel goed aanslaan en bij het andere minder. Maar ik heb natuurlijk alleen de ervaring van een keer lessen, dus misschien dat de resultaten op langere termijn wel weer beter zijn.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:25

Ik had het er gister nog even over met een stalgenootje van me, maar volgens haar heet hij Ron de Craemer ipv Ron de Keyser, maar volgens mij moeten we wel dezelfde bedoelen. Wel raar dat hij verschillende namen heeft???

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

ron de creamer/ keyzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:21

hoi idd het is volgens mij ook de creamer. hij heeft eerst op de folio hoeve lesgegeven en nu staat hij bij gert van de hoorn. ik heb verschillende verhalen gehoord, maar elke instructeur heeft goede en negatieve dingen. neem een proefles en kijk of zijn manier van rijden en lesgeven jou aanspreken. probeer in het schema van hem te rijden en beslis dan zelf. succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:31

Gewoon een keer kijken of uitproberen, dan weet je het.
Mij spreek de manier van trainen van Gert vd Hoorn totaal niet aan [rondje achterwaarts is idd heel herkenbaar Haha!], maar dat is heel persoonlijk. Misschien vind je het zelf wel heel fijn en prettig en past het ook erg goed bij je paard.