wel of geen onderlegger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

wel of geen onderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:07

Ik heb mijn zadel (i.v.m. een rugblessure) helemaal maat laten maken door Van Triest uit Meppel. Zadel ligt nu goed.
Maar een sjabrakje hoor je in de boom te trekken, ik heb onder mijn zadel een soort van schapenwollen onderlegger. Daaronder het sjabrakje.
Is dit schapenwollen onderlegger overbodig denk je? Die zit namelijk in de boom en mijn sjabrakje kan ik nu niet in de boom trekken. Ik heb dit al een poosje zo omdat mij verteld was dat zo'n onderlegger goed is voor de rug.
Mijn paard heeft alleen wel een schuurplek op zijn schoft, dit heeft hij al een hele poos, haren zijn er af en je kijkt op zijn huid. Niet kapot of zo maar de haren zijn gewoon eraf geschuurd.

Wat kan ik het beste doen?


Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:12

Tessebes schreef:
Als hij echt een schuurplek heeft, dan moet je idd wat veranderen. Kun je het bontje niet onder het shabrak doen? Op die manier heeft het trouwens ook meer effect en anders gewoon weglaten.

Dat past niet, dan heb ik op zijn rug het schapenwollen dekje, daar bovenop het sjabrakje en daar bovenop het zadel.
Ik kan dan het bontje niet vastmaken, en dat gaat weer verschuiven.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:39

Nee, die schuurplek is gekomen van het zadel. Ik gebruik geen vliegendeken alleen in de winter een winterdeken en een paar weken doe ik heb een zomerdeken als de temp. nog iets te laag is.
Maar die schuurplek is afkomstig door verschuiven? van het sjabrak. Ik weet niet meer wanneer dat gebeurt is maar de plek blijft kaal. En ik wil het beste voor mijn paard (Ik mag alleen maar stappen met hem want hij zit in de ziektewet) en daarom wil ik weten wat het beste is om onder zijn zadel te leggen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:41

yankeestar schreef:
het bontje hoort onder shabrak te liggen.


O, iedereen legt deze op het sjabrak. (het is zo'n bontje: zijkant bont, onderkant bont, bovenkant stof en daar komt het zadel op te liggen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:30

Tessebes schreef:
Op het shabrak heeft dat ding gewoon weinig zin, behalve dat het dan een beetje de schokken opvangt.
Is het zo'n ding?
Afbeelding


Ja, maar die van mij is ietsie dunner dan die van Divoza maar hij lijkt er sprekend op.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:32

Eleonoor schreef:
Als het bontje nu nog gaat schuiven als je hem op de rug legt en daarover je zadel, dan licht helaas je zadel nog niet goed. Onder een goed liggend zadel kan geen sjabrakje schuiven! En de werking van een schapenvacht is pas optimaal als die rechtstreeks op de rug ligt. Ligt het boven op je andere sjabrak, dan is het puur voor de mode, omdat het nl zo vreselijk in is en niet omdat het moet.

Ik deed het er niet onder voor de mode maar echt omdat ik dacht dat het goed was voor zijn rug. dus als ik dit gebruik hoef ik geen sjabrak te gebruiken? En andersom natuurlijk, wel sjabrak geen bontje?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 13:06

'k heb mijn bontje eronder vandaag gehaald, zit inderdaad beter. ik kan nu wel het sjabrakje in de boom trekken. en ik maar denken dat ik er goed aan deed met zo'n bontje.
Wel jammer, nu ligt dat bontje in de kast. Ik kan het bontje wel zo kaal onder het zadel leggen, met bont naar beneden maar dan heb ik niets onder de zweetbladen liggen en dat lijkt me niet zo lekker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Fayyah19, Jel_R07, Joanne_ en 105 bezoekers