ijslanderkamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

ijslanderkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 11:33

hoi

Ik ben nog maar net terug van Western kamp en nu al op zoek naar een leuk kamp voor volgend jaar *LOL*
We dachten namelijk aan een kamp met ijslanders. ik ben al een keer naar de burght geweest maar daar leerde je niet echt Tolten of telgang.
We willen nu een kamp waar je dat wel leert.

weet iemand iets????

ik hoor het graag

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:41

tölten heb ik pas na twee kampen geleerd, omdat ik eerst nog moest leren hoe ik een ijslander moest sturen en van tempo doen veranderen. niet zo easy als het lijkt Haha!
telgang denk ik niet dat je op een kamp leert hoor Haha! zoiets moet gewoon met heel veel kennis en ervaring gedaan worden. een tölt wordt nog makkelijker verkeerd gereden. maar veel kamp-ijslanders doen het wel gemakkelijk.
ik weet niet meteen een kamp maar in nederland zijn er genoeg Knipoog

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:44

Besmannik hoeve ofzoiets, daar leer je alles.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:47

http://www.ijslandsepaarden.nl =Besmanninck hoeve site, best mooie omgeving, maar er staat niet veel in over ponykampen. (ja, dat het tot 18 jaar is en jij bent dan al boven de 18)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:51

Annetje schreef:
http://www.ijslandsepaarden.nl =Besmanninck hoeve site, best mooie omgeving, maar er staat niet veel in over ponykampen. (ja, dat het tot 18 jaar is en jij bent dan al boven de 18)


g*dver! dat heb ik weer. Maarja dan zeg ik wel dat ik jonger ben. gloven ze toch wel he anne???

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:52

Ja, geloven ze wel, en ik dnek ook niet dat ze precies op een jaartje kijken. Of wel?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:48

Bij de breidablik hebben ze wel ijslander kampen voor volwassenen!
ik geloof www.breidablik.nl

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:45

Bij ´t Peerdespul hebben ze ook IJslander je maakt elke dag een buitenrit door de bossen en op de hei ga je picknicken. Je kunt er ook Töltles krijgen. Kijk anders even op ---> www.tpeerdespul.tk

Ik ga er toevallig zaterdag weer heen voor 2 weken. Ik kom er al jaren!!
Laatst bijgewerkt door byrklint op 06-08-03 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:55

byrklint schreef:
Bij ´t Peerdespul hebben ze ook IJslander je maakt elke dag een buitenrit door de bossen en op de hei ga je picknicken. Je kunt er ook Töltles krijgen. Kijk anders even op ---> www.tpeerdespul.tk

Het peerdespul is erg leuk daar ben ik een paar jaar geleden geweest. Ik kan het zeker aanraden. Ik weet alleen niet hoe het zit met leeftijd, maar dat kan je altijd vragen.

off-topic: byrklint: Komt jou naam van byrklint van het peerdespul?

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:59

Jep mijn naam komt daarvan Lachen

Dit is Byrklint Lachen
Afbeelding

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:03

Byrklint is cool he!!

Ik heb haar toen ik daar op ponykamp was de hele week gereden. Het was haar eerste ponykamp, ze had daarvoor alleen nog maar met de mensen van daar gereden. Toen was ze nog grijzer en had ze kortere manen.

3sje
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:55

op Punktur kun je ook wel zo'n weekend doen, maar daar ben je dan wel alleen en niet met een groep, het is niet echt zo'n kamp waar je 's avonds bij een kampvuurtje gaat zitten enzo. op http://www.punktur.nl vind je meer info. o ja, ze zijn laatst verhuist naar polen, dus als je er echt iets voor over hebt moet je naar polen gaan

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:25

callippo schreef:
Bij de breidablik hebben ze wel ijslander kampen voor volwassenen!
ik geloof www.breidablik.nl


jah maar dan kan ik nie met annetje en femketje omdat zei nog niet zo oud zijn. en we wilden wel samen.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:27

byrklint schreef:
Jep mijn naam komt daarvan Lachen

Dit is Byrklint Lachen
Afbeelding


Wauw als ik die zie dan heb ik echt veel zin om op ijslanderkamp te gaan.
ik hoop dat we een leuke keuze kunnen maken. Alvast bedankt voor de tips!!!! *LOL* Nog meer tips zijn welkom

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:08

Hey Iwayalover! (topic over ijslanders ik moet ff reageren Haha! ) Ik ben dit jaar met mijn ijspaard naar stal Fitjar geweest, voor een kamp van Marieke Weber. Ik krijg normaal altijd les van haar bij een andere stal, Gaedingi, wat dichterbij mij. Het kamp is eigenlijk voor mensen met eigen paarden, maar je kan daar ook een paardje huren om op te rijden. Makkelijk töltende paardjes! Je rijdt 2 keer op een dag... 's ochtends 45 min: dan krijg je les... en 's avonds: buitenrit of andere dingen wat met ijslanders te maken heeft. Ik ga er volgend jaar weer naar toe, het was echt een super kamp!! OK dan!
Als je gewoon echt alleen puur voor het 'uitproberen' van een ijslander komt, dan kan je het beste een keertje een les volgen (bij Gaedingi bijv.), je rijdt met z'n 2en in een les, heel fijn is dat! Als je meer wilt weten over de lessen bij Gaedingi kun je misschien MarjoEisla pben, zij heeft les van Inge Frieling... dus ook voor volwassenen. Of kijk ff op www.gaedingi.nl !
'k Hoop dat ik je genoeg heb ge-informeerd Knipoog

Groetjes Jessie

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:00

Naar de Besmannick Hoeve kun je eventueel best heen als je boven de 18 bent, in overleg is daar heel veel mogelijk . Kom er al jaren alleen begeleidt ik nu kampen. (www.ijslandsepaarden.nl)

Punktur is idd verhuisd naar Polen maar er zit ook nog een gedeelte in NL, namelijk in donderen. Ik heb er pas nog een halve dagtocht gemaakt met een vriendin van mij. Het was er erg gezellig. Gewoon even zoeken op Punktur en dan krijg je vanzelf de goede site, ik wel in ieder geval.

Maar als je echt goed wilt leren tolten is een ijslanderweekend met gangenlessen misschien wel leuker en leerzamer.

Wat je ook gaat doen veel (ijslander-)plezier gewenst. En pas op voor het ijslandervirus voor je het weet ben je besmet en kom je er nooit meer vanaf Haha! .

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 12:10

Oke heel erg bedankt allemaal he! we willen echt goed leren tolten en telgang dus we moeten nog even kijken wat we nu willen maar er is nu iig keuze!
ennuh freggel: ik ben al helemaal verslaafd!!!
We moeten nog een jaar wachten!!! alvast aftellen haha.

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:05

Bij Peerdespul leer je ook niet echt de gangen kennen.
En bij de Besmanninckhoeve kijken ze echt niet op een jaartje meer of minder! Als je ze de situatie uitlegt ( wil op ponykamp met IJslanders, maar ben ouder dan 18) begrijpen ze dat echt wel!

Probeer de manege van familie Blom in Veghel! Erg leuk!



groetjes

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:13

Je kan ook bij Rosworld gaan , heb je ook westermkamp, hoor ik wel goede berichten over (of ben je daar net geweest?)

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:30

Als je graag fatsoenlijk IJslands wil leren rijden, zou ik niet naar Rosworls gaan.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:03

nee inderdaad die paarden kunnen daar egt niet tolten hihi kom er net vandaan, als je graag wil schweinnepassen kan je daarheen....

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:29


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 21:37

Sting schreef:
Je kan ook bij Rosworld gaan , heb je ook westermkamp, hoor ik wel goede berichten over (of ben je daar net geweest?)

ik heb net een western kamp gehad. bij silver- ranch *LOL*
maar die besmannickhoeve lijkt me wel goed.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:47


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:59

Oke thanks!!!!!